Inlägg från: Periksson90 |Visa alla inlägg
  • Periksson90

Vi med Bim September 2018

Har BIM 1 september, försöker blir gravid med barn nr 2. Har en dotter som blir 16 månader snart och jag (27 år) och min blivande make (26 år) gifter oss i mitten av augusti. Ägglossning är beräknad till våran bröllopshelg, skulle ju vara fantastiskt om det blev en bebis då! :) Blir nu tredje försöket.

• Periksson90
    Omstart2019 skrev 2018-08-08 09:48:41 följande:

Första dagen med blinkande smiley på CB Advanced, spännande!

Körde den ?enklare? varianten av CB digitala ägglossningstest förra månaden, men förmodligen skedde ÄL tidigare då min cykel blev ovanligt kort (26 dagar jmfrt med 30-31 dagar). Så nu hoppas vi lyckas bättre med att pricka in ÄL denna månad.

Vad spännande! Ska också testa den sortens ägglossningstest den här omgången, dock är inte min ägglossning fören nästa helg ungefär :) när blir beräknad BIM för dig?
  • Periksson90
    Omstart2019 skrev 2018-08-08 10:33:59 följande:

Baserat på min snittcykel på 30 dagar, så faktiskt runt 31/8, men vill hellre vara i denna tråden än sist kvar i augusti-tråden. Och om nu ägglossningen kommer tidigt även denna månad (är bara på cykeldag 8) så blir det nog ännu tidigare BIM.

Förstår hur du tänker, jag har också BIM typ precis i slutet av augusti eller början av september beroende på när ägglossningen sker (har typ alltid 13 dagar mellan ÄL och mens), har haft mellan 28-30 dagars cykler senaste månaderna, snitt är 30 dagar enligt apparna. Är på cykeldag 6 idag.
  • Periksson90

Idag började äggslossningstestet blinka med glad gubbe (CD 11 idag), får se hur många blinkande dagar jag får. Om ägglossningen kommer då den brukar så borde det bli fast glad gubbe på torsdag eller fredag :) skönt att tankarna blir lite distraherade av bröllopsplaneringen denna vecka, på lördag blir jag fru! :D

• Periksson90
    Mikaelall skrev 2018-08-14 12:13:12 följande:

Hoppar in här jag då jag och min sambo vill försöka få en liten.. Jag har bim 2/9 och beräknas ha äl nu på lördag, håller alla tummar jag har för både oss och er andra ????

Vad kul och välkommen! Har också beräknad ägglossning på lördag och har BIM 1/9 :)
  • Periksson90
    JenniB skrev 2018-08-14 13:05:54 följande:

Välkommen :D Min ÄL är beräknad till fredag och sen har jag BIM 1/9. Vad roligt att följas åt med nästan samma datum ;)

Då har vi samma BIM, beräknad ÄL är på lördag :) får vi räkna ner tillsammans till den 1/9, dagen då mensen inte dyker upp såklart.
  • Periksson90
    Timal89 skrev 2018-08-14 19:26:40 följande:

Kör CB digitala och fick den blinkande smiliesen igår så äl kanske torsdag! Dudå? :D

Kör på CB Advanced digitala och fick blinkande glad gubbe igår och idag! Tror dock att den kommer bli fast glad gubbe på torsdag, så ägglossning blir på lördag :) första gången jag använder just detta ägglossningstest så svårt att veta hur många blinkande dagar man får innan den fasta kommer. Har du använt CD digitala tidigare, hur långa blinkande dagar fick du då innan den blev fast? :)
  • Periksson90

Är på CD 19 idag, fortfarande inget positivt ägglossningstest (blir dock ett starkare streck långsamt för varje dag) och ingen temphöjning som skulle visa på att ägglossning skett.. haft ägglossning CD 16 senaste månaderna men antar att stressen kring bröllopet skjutit på ägglossningen eller så är det en ägglossningsfrimånad (hoppas såklart på det första alternativet!). Nu får de ta och lossa lite ägg känner jag! Har känningar igen så kanske försöker kroppen snart.

• Periksson90
    LD2018 skrev 2018-08-23 19:26:27 följande:

Detta visste jag inte, så om tempen inte stiger utan ligger på bas fram till mens betyder det alltså att ingen ÄL har skett? Jag fick så starkt äl test som jag kan få i måndags och sedan har det blivit svagare tills idag. Jag har känningar fortfarande än idag och haft sedan tisdag, ingen höjd temp dock?

Som någon redan skrivit så är temperaturen mer en bekräftelse på att ägglossning HAR skett, ägglossningstest visar på att hormonet för att släppa ägget stegar men man kan kan ha flera stegringar av LH innan ägglossningen faktiskt sker. Man brukar säga att när man har tre förhöjda temperaturer att ägglossningen har skett :)
  • Periksson90
    LD2018 skrev 2018-08-23 23:19:29 följande:

Okej! Så om jag har positivt ÄL test dag 1 - temp 35.75 och sedan dag 2 - temp 35.85 och dag 3 - temp 35.95 (så jämna siffror finns troligen inte, men exempel) så har det alltså skett? Det är en hel vetenskap detta och jag fattar typ 0 hahaha! Väldigt svårt att få fram den här jäkla ägglossningen!

Om jag ska ta mig som exempel från tidigare månader.

ÄL test + CD 14 och 15 (temp 36,00). Sen temp ökning CD 16 (36,19) ÄL test -, CD 17 (36,30) och CD 18 (36,40). Man brukar säga att ägglossningen skett dagen när tempen ökat. Biforgar en bild på min graf. Brukar tänka så att ÄL test kan ge en guidning när ägglossningen är påväg att ske men att tempen bekräftar det :)

Svar på tråden Vi med Bim September 2018