Inlägg från: Periksson90 |Visa alla inlägg
  • Periksson90

Vi med Bim September 2018

EnBlivandeWestring skrev 2018-09-02 11:06:12 följande:

Apoteket hade inga tidiga gravtest kvar och får inte in för ens tisdag. Har billiga stickor hemma men är bara på Äl+10 imorgon. Kan det gå ändå?

Någon här som har plussat på Äl+10 på vanliga 25or innan?

Jag gick svagt men tydligt streck när jag väntade dottern ÄL+9 på vanliga test som mäter 25 :)
  • Periksson90
    Ineeobie skrev 2018-09-02 10:42:27 följande:

Hej. Jag är helt ny här men behöver en tråd att prata lite i :) jag och min man har precis beslutat oss för att försöka bli gravida... för 2 veckor sen den 18/8 var det vår beöllopsnatt och runt omkring där hade jag ägglossning.. ca 10 dagar efter det fick jag lite blod på pappret och blev lite besviken men tänke "ok,..mens. fan. Men jaja, vi testar igen.. vi har ju precis börjat" ...efter det kom dock ingen mens.. det har nu gått 4 dagar sedan den lilla blödningen och det har varit hhelt tomt i trosan fram till jag torkd äe oh lite ljusrosa v på pappret... ska enligt appen ha men om 2-3 dagar...har jag förmens?? Missfall?? Nidblödning?? ..hjälp. jag är helt ny på detta!

Grattis till giftermålet! Gifte mig också den 18/8 :) skulle haft ägglossning då också men den vart förskjuten med en vecka, troligtvis pga stress. Låter ju som att de skulle kunnat vara en nidblödning du hade, man kan ju få små blödningar runt mens när man är gravid också eller små blödningar inför mens. Du har inte tagit något gravtest?
  • Periksson90
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-02 14:44:30 följande:

Okej... Jävla tjatande på mig, jag vet. Men tog ett vanligt från testlagret bara för skoj skull precis och hade bara hållt mig lite mer än 2 timmar. Men asså, visst fan är detta ett svagt pluss? Jag är ju bara på Äl+9 så förväntade mig inte att se något alls på dessa ens på morgonurin

Tror helt klart att du är gravid! :) ser två streck!
  • Periksson90
    Lisan101 skrev 2018-09-02 19:28:21 följande:

Bim-7 idag. ÄL+7.

Hur känner ni andra som har en vecka kvar?

Känner inget alls i bröst, men däremot mensvärk som kommer och går.

Har också BIM om en vecka :) känner som huggande mensvärk till och från i både rygg,livmoder och äggstockar sen ÄL+5. Kanske lite mer vita flytningar än vanligt och hade lite ömma bröst igår men är väl det just nu. Försöker att inte läsa av kroppen för mkt för har tyckt tidigare månader att jag haft massa gravidsymtom men inte vart gravid då..
  • Periksson90
    EmmalinneaS skrev 2018-09-05 17:41:55 följande:

Sitter och försöker räkna var i cykeln jag är. Vet inte riktigt när ÄL var.

Hade äggvita och molvärk först 27/8, blev sen riktigt sjuk 29/8, typ influensa. Tänkte då att september var körd iom att jag inte orkade eller ville mysa något. Men sen fick jag igen tydlig äggvita och molvärk 31/8 och 1/9, som om jag fick ÄL igen. Då myste vi <3 Så nu undrar jag helt enkelt när ÄL var. Kan kroppen ?pausa? ÄL vid sjukdom och sen släppa ägget när man mår bättre igen, när man är starkare för att kunna bli gravid? Jag hoppas verkligen det.

Är kanske (förhoppningsvis) på ÄL +3 och bebis längtan har aldrig varit större. Önskar verkligen att detta blir vår månad.

Supergrattis till er som redan har plussat, jättekul att vi redan nu har ett par plus i tråden :)

Ägglossningen kan skjutas upp av stress vet jag, sjukdom borde ju också kunna göra det. Jag fick tecken på att ägglossning skulle ske men fick ingen tempökning eller positiva ägglossningstest, ungefär en vecka fick jag symtom igen men den gången fick jag både tempökning och positivt ägglossningstest. Jag stressade massor under första försöket till ägglossning.
  • Periksson90
    EmmalinneaS skrev 2018-09-05 21:42:35 följande:

Åh jag hoppas verkligen det. Tyckte jag fick tydligare symtom andra gången så hoppas på att ÄL var i söndags. Längtan efter en liten växer ju för varje dag.

Hur går det för dig, vart i din cykel är du?

Jag är på ÄL+10 idag (CD 34, fick såklart en längre cykel i och med förskjuten ägglossning..). Känner en del symtom som skulle kunna tyda på en graviditet men vågar inte lita på kroppen då jag haft symtom tidigare menscyklar som kunde tyda på graviditete men fått mens ändå.. ska ta ett graviditetstest imorgon så får vi se! :)
  • Periksson90

Idag plussade jag! :D ÄL+11/BIM-3. Är lite i chock! Hoppas den här lilla efterlängtade bönan vill stanna <3
  • Periksson90

Lägger in mig på plus-listan! :D

BIM-lista

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Snöflingan28

2/9 - Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan

4/9 - kiwibear, ero13,

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16, Buffsie, Nr2år2019, Canama

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10

10/9 - Anno89 , Carola18

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula, Nova92

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

15/9 - lyckligast80

16/9 - Lola90

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy, Missempi

19/9 - carolol

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika

22/9 - Gulletussan82

23/9 - franksmatte

24/9 - Issari

25/9 - Skuggviol, Sariiparii , AliceJuni

27/9 - Amne18

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87

30/9 - Em0ma maalinJ

PLUS-listan:

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5)

6/9 - Periksson90 (BIM-3)

• Periksson90
    Poison88 skrev 2018-09-06 09:24:12 följande:

Grattis grattis grattis och återigen grattis!!! :)

EmmalinneaS skrev 2018-09-06 10:05:20 följande:

Grattis! Vad kul :D

Vad känner du för symtom?

Sirest01 skrev 2018-09-06 09:43:39 följande:

Grattis! :)

Tack så mycket för gratulationerna! <3

De symtom jag har är: ömma bröst (inte ömma att ta på men liksom molar i dom), lätt illamående, yrsel vid för snabba rörelser, huvudvärk, sträckande/tryckande känsla i livmodern, svullen, rinniga vita flytningar och känner mig tät i näsa.
  • Periksson90
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 10:05:53 följande:

Åååååh grattis :D <3 Vill du också joina den hemliga gruppen på fb som heter Majmammor 2019 så är det bara att skriva din mail som är kopplad till din fb så lägger jag till dig

Tack så mycket! :) och grattis själv!

Sitter på telefonen och får inte fram hur jag kan skicka ett direktmeddelanden till dig. Vill helst inte skriva ut mailen så man får massa skräpmail sen :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018