Hur kommer man in i föräldraledighet och njuter av den?
Vi fick barn för 3 veckor sedan, världens finaste lilla kille! Jag har upplevt den första tiden med honom som en väldigt stor omställning ( vilket jag givetvis förstod att det skulle bli men inte HUR stor omställning det är från det liv man levt tidigare).
Jag är vanligtvis en aktiv person som tränat mycket, väldigt självständig och en person som älskar sitt jobb. Att nu mer eller mindre vara fast i soffan och amma konstant, knappt hinna duscha / äta på dagarna då han vill ligga nära hela tiden - det har varit ganska jobbigt. Att bara sitta hemma och kolla serier medans jag ammar, och som bäst hinna med en promenad och en dusch- det tär på mig. Och jag tror att en del har att göra med att min inställning till en bra dag- är att hinna åstadkomma så mycket som möjligt. Typ. Och nu känns det inte som jag gjort något ? vettigt? på en hel dag ( även om att ta hand om min son såklart bör ses som det vettigaste av allt) .
Har ni tips på hur man kan tänka för att njuta mer av FL? Vill inte se tillbaka på denna tid ( som många säger går så snabbt) och ångra att jag stundtals tyckte det var så jobbigt / var negativ.