Hans barn bestämmer!
Jag lever i en bonus familj sedan 7år tillbaks. Han har två barn en flicka och en pojke och jag har en pojke alla är i tonåren. Hans barn är hos oss varannan vecka och jag har min son på heltid.
Problemet vi har idag är att min sambo tillåter att hans barn bestämmer och beter sig nonchalant mot både mig och min son. Exempelvis så fick barnen varsina rum bland annat vilket ledde till att vi fick flytta ut i vardags rummet. Jag anser att barnen är anpassnings bara och klara sig något år till utan att ha eget rum, min sambo och jag arbetar och behöver ha eget. Hans barn slänger saker från ytterdörren och ända till deras rum så har du fått ihop en hel famn min son får alltid plocka upp hans saker till hans rum. När de säger god natt eller hejdå så säger bara till min sambo. När vi åkte utomlands tex en vecka så kunde inte min sambo och jag ta en fika själva utan hans barn var med hela tiden. Nu är detta bara några saker men detta har gjort att jag fått en sämre relation med dem från att ha en bra relation från början. Min sambo vågar nog inte säga ifrån till sina barn. Han ser sig själv som en perfekt pappa och kan klanka ner på alla andra vilket han gör till och från. Detta är tråkigt då vi har känslor för varandra och det kommer sluta med en separation.