Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Anonym (oj) skrev 2018-10-24 10:09:33 följande:

skulle inte din kille enligt överenskommelsen er emellan inte alls ha den typen av kontakt med henne, högtalartelefon eller inte? du sa ju i din egen tråd och även här att han minsann gjort ett och annat klart för henne nu

verkar ju funka klockrent det där du

Snackar du i nattmössan nu eller?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-24 09:55:39 följande:

Tja, om hans ex har som mål att retas med dig så har hon i alla fall verkligen lyckats med sitt mål...

Mitt råd till dig som många andra har sagt också: Sluta bry dig!!

Vad spelar det för roll om hon ringer/skriver? Jag antar att samtalen inte är timslånga. Ha Anonym (Lolle) som förebild.

Jag tror inte att hon gör det för att reta upp mig. Jag tror eller VET att det handlar om att hon vill ha uppmärksamhet och gör vad hon kan för att få det.

Jag bryr mig inte utåt sett. Jag håller God min inför min kille och inför hans ex. Jag ser detta som ett forum att ösa ur mig mina känslor. Och mina känslor har jag rätt att ha även om jag inte låter det drabba nån annan.

Stör det dig så väldigt alltså? Vad är din egen erfarenhet om du ens har nån?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 12:52:54 följande:

Knappast! Man frågar inte sitt ex om ett lån så är det bara!

Ditt problem är så mycket större än vad familjeliv har utrymme för.

Haha, exakt!!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 12:25:40 följande:

Då tycker jag du ska be din kille att sluta med det och istället gå undan från dig när hon ringer.

Detta eftersom du inte klarar av att höra sånt pga din extrema svartsjuka!

Varför skulle hon INTE fråga honom om lån? Han är ju en gammal vän till henne. Det är väl helt normalt.

Sök hjälp!

Hon är fan inte en gammal vän till honom var har du fått det ifrån? Hade det inte varit för deras gemensamma tonåring så hade han aldrig velat ha kontakt med henne.

Däri ligger skillnaden. En del gillar att umgås med sina ex. Min kille har absolut noll intresse av det.

Och det säger han utan min inblandning.

Sök hjälp själv för din neurotiska sida.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 14:16:28 följande:

Okej, ingen gammal vän utan bara en gammal kärlek då.

Strunt samma. Hon verkar inte ha några problem utan agerar som en normal person. Att din kille är märklig och hatisk mot sitt barns mamma är såklart tråkigt men eftersom hon frågar honom är det inget han visat för henne. Så hur ska hon veta att detta stör dig så mycket?

Ja en gammal dejt som råkade bli med barn.

Och han är inte hatisk alls mot henne, men hon är ingen nära vän till honom. Han beskriver henne mer som en ytligt bekant som han har 0 intresse av att umgås med. Han skulle t ex aldrig låna nåt av henne. Sen att hon uppenbarligen vill ha det till mer än så är ju hennes problem, inte hans eller mitt.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 16:58:12 följande:

Jo men det har man ju det fattar ju du med, men fortfarande om mannens borr går sönder i annans ägo blir det mitt problem eller om jag vill ha borren, ska jag ringa hans ex då? "Nej tyvärr jag har inte borrat klart", så får jag vänta eller gå och köpa ny borr. Kanske ringa MITT ex om han har borr??

Hehe, precis...

Min kille skulle som sagt aldrig i livet låna ut nåt till sitt ex, de har inte den relationen anser han. Men hans ex verkar inte fatta det. Hon dryftar alla möjliga saker med honom utan att känna in att han inte är intresserad av hennes liv och inte vill låna ut nåt till henne.

Hon är gränslös.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 17:29:33 följande:

Helt sjukt av henne, men tror hon vill ha en länk kvar i hans liv på något sätt. Förstår din man helt och hållet! Varför skulle han vilja dela med sig av hans grejer till nån annan än sin familj liksom? Gränslös är bara förnamnet.

Jag tror också att hon vill det. Sanslöst sjukt och smaklöst med. Letar verkligen efter anledningar till kontakt som inte ens handlar om tonåringen. Hon har själv en kille dessutom så varför sukta efter sitt ex då kan man undra..
  • Anonym (Bonusmamma)
    kottelin skrev 2018-10-24 18:42:43 följande:

Det är klart att det kan.

Mitt ex, min äldsta sons pappa, blev min allra bästa vän i livet.

Vi var varandras tvillingsjälar.

Varför är ni inte tillsammans fortfarande då?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 18:06:22 följande:

Men jösses. Hon behöver låna en borr, något hon vet att exet har så naturligtvis frågar hon honom.

Du anser att hon gör det för att hon "suktar efter exet"? Herregud....

Du är ju helt totalt delusional.

Varför är det naturligt att fråga sitt ex av alla människor på jorden?

Och det gällde inte en borr utan nåt helt helt annat.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 19:41:10 följande:

Haha vad har det med att låna saker.. Nä snälla du detta går ner på en ytterst patetisk nivå..

Visst är det patetiskt?
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!