Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Ess skrev 2018-10-25 14:25:36 följande:

Men han vill ju inte prata med henne, så då kan han lika bra få det överstökat direkt och svara och kolla om det gäller nåt som rör barnet. 

Fast sen kan det iofs va svårt att bli av med henne om han inte bara lägger på luren.

Exakt!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-25 12:39:31 följande:

Ja men det finns ju en anledning att han kände sig tvungen att göra så. Han lever ju med "bonusmamman" och känner väl till hennes svartsjuka.

Men du läste tydligen inte vad jag skrev? Jag skrev inte att han ska gå iväg när hon ringer utan att han inte ska besvara samtalet alls.

Sedan kan han ringa upp exet när han är ensam och kan prata normalt.

Som Molly50 skrev så hade en sådan sak haft helt motsatt effekt. Han vill köra med öppna kort mot mig för att han sätter mig före sitt ex.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2018-10-25 14:20:20 följande:

Vissa fattar inte ens om man så bokstavligen ber dem dra åt helvete. 

Sant.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2018-10-25 20:52:07 följande:

Jag tror snarare att han alltid retat sig på hennes ovidkommande samtal, men nu när han lever i ett förhållande så stör det riktigt mycket när hon inte har något vettigt att säga. 

Man sätter sig ner för att kolla en film eller något annat, då ringer telefonen och man måste avbryta det man håller på med. 

Hade en fd svärmor som också alltid ringde och störde och ville ha hjälp med det och detta, saker som hon själv lätt kunnat klara av OM hon bara försökt.

Exakt! Skönt med personer som förstår!
  • Anonym (Bonusmamma)
    smulpaj01 skrev 2018-10-27 21:33:49 följande:

Jag är 100% övertygad om detta!

Det kan ju du få tro i din fantasi om det gör dig gott.

Men i verkligheten sätter min kille mig före sitt ex precis alla gånger och det gör MIG riktigt Gott!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2018-10-27 09:42:55 följande:

Det är din åsikt, jag delar den inte. Mina ex är historia och jag skulle aldrig sätta ett ex före min nuvarande.

Så resonerar min kille också som tur är!

De som sätter ett ex före sin nuvarande borde göra slut och bli ihop med exet igen.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-28 07:00:17 följande:

Ja verkligen. Varför sätta exet först annars??

Precis! Det är ju helt befängt för sjutton
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-28 08:08:29 följande:

Det är ingen som säger att han INTE sätter dig först, det är klart att han gör! Men det jag (vi) säger är att han kanske gärna skulle få ha den där avspända vänskapliga relationen med exet där man kan prata om ditt och datt och även skicka bilder och smileys. Han kanske gärna skulle slippa "hålla henne kort", "avvisa", "sätta ner foten" etc. Han kan ha den relationen med exet och ändå sätta dig först. Jag vet att det funkar, mitt ex sätter sin flickvän först, självklart! Men ändå kan vi ha en avspänd och vänskaplig relation. Det behöver inte finnas en motsättning!

En vänskaplig relation till exet är väl sin sak, men som Anonym hmmm skrev att killen ska gå undan och smussla med relationen till exet, DET tycker jag är helt befängt. Relationen till den nuvarande partnern måste vara viktigare anser jag.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-28 13:31:08 följande:

Varför gör ni det hela tiden till en tävling? Det är ingen tävling. För vissa människor är det viktigt att ha en god vänskapsrelation till den man har barn med. Varför är det så svårt att förstå? Det betyder inte att man vill tävla. 

Pope Joan II skrev 2018-10-28 13:55:24 följande:

Det beror väl på vem av dem jag ansåg hade rätt. 

Men vi bråkar inte, någon av oss. Vi har en välfungerande och harmonisk relation oss emellan. Jag vet inte vad du föreställer dig när du tänker på efteräktenskapliga relationer och relationer i allmänhet men det verkar handla mer om rivalitet, konkurrens och dueller i gryningen än om vanliga vänskapliga värmande mellanmänskliga förhållanden. 

Men jag anser fortfarande att det är en väldig skillnad på att ha en vanlig vänskaplig ton mot varandra oavsett om det är ex eller en vän än när det endast är ena parten som försöker tvinga den andre att ha den formen av relation.

Ett ex är ett ex av en anledning. Skulle min kille välja att smussla och göra allt för exet framför mig hade det inte hållt för det skulle innebära att han sätter hans och exet relation framför vår och ett sådant förhållande funkar inte. Men han och jag är överens även om exet försöker störa då och då. Hon får leva i sin fantasivärld.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-28 13:31:08 följande:

Varför gör ni det hela tiden till en tävling? Det är ingen tävling. För vissa människor är det viktigt att ha en god vänskapsrelation till den man har barn med. Varför är det så svårt att förstå? Det betyder inte att man vill tävla. 

Men det blir ju en outtalad tävling om den enas intressen får stå tillbaka för den andres.

Den ene bryr sig inte ett skvatt om exet men exet vill ta kontakt om ditten och datten. Det blir jäkligt ojämlikt och konstigt.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!