Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-28 13:31:08 följande:
Varför gör ni det hela tiden till en tävling? Det är ingen tävling. För vissa människor är det viktigt att ha en god vänskapsrelation till den man har barn med. Varför är det så svårt att förstå? Det betyder inte att man vill tävla.
Pope Joan II skrev 2018-10-28 13:55:24 följande:
Det beror väl på vem av dem jag ansåg hade rätt.
Men vi bråkar inte, någon av oss. Vi har en välfungerande och harmonisk relation oss emellan. Jag vet inte vad du föreställer dig när du tänker på efteräktenskapliga relationer och relationer i allmänhet men det verkar handla mer om rivalitet, konkurrens och dueller i gryningen än om vanliga vänskapliga värmande mellanmänskliga förhållanden.
Men jag anser fortfarande att det är en väldig skillnad på att ha en vanlig vänskaplig ton mot varandra oavsett om det är ex eller en vän än när det endast är ena parten som försöker tvinga den andre att ha den formen av relation.
Ett ex är ett ex av en anledning. Skulle min kille välja att smussla och göra allt för exet framför mig hade det inte hållt för det skulle innebära att han sätter hans och exet relation framför vår och ett sådant förhållande funkar inte. Men han och jag är överens även om exet försöker störa då och då. Hon får leva i sin fantasivärld.