• Anonym (Ts)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Till styvföräldrar som är missnöjda, ni andra kan hålla er härifrån! Pretton och besserwissers, hitta en egen tråd! Här riktar jag mig ENDAST till missnöjda styvföräldrar. Jag vill bolla och dela upplevelser.

Vad är just DU missnöjd med, dela med er. Jag är väldigt missnöjd med min situation iallafall och behöver lite brainstorming.

• Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!
  • Anonym (andra sidan)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-24 12:17:25 följande:
    Jag tror inte att hon gör det för att reta upp mig. Jag tror eller VET att det handlar om att hon vill ha uppmärksamhet och gör vad hon kan för att få det.

Jag bryr mig inte utåt sett. Jag håller God min inför min kille och inför hans ex. Jag ser detta som ett forum att ösa ur mig mina känslor. Och mina känslor har jag rätt att ha även om jag inte låter det drabba nån annan.

Stör det dig så väldigt alltså? Vad är din egen erfarenhet om du ens har nån?
    Min erfarenhet är att jag lånar grejer av mitt ex ibland, tex en dammsugare eller en resväska, och han lånar min bil ganska ofta. Detta är väldigt smidigt och ingen har några problem med det, ej heller nya partners. Det stör mig lite att du skapar problem där det egentligen inte behöver finnas några.
  • Anonym (andra sidan)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 12:52:54 följande:
    Knappast! Man frågar inte sitt ex om ett lån så är det bara!

Ditt problem är så mycket större än vad familjeliv har utrymme för.
    Det finns absolut ingen allmän regel att man inte kan låna grejer av ex. För oss funkar det utmärkt i båda riktningarna.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 13:34:42 följande:
    Får du alla dina grejer gratis?! Fasen vad najs!
    När jag LÅNAR grejer av mina vänner så lämnar jag tillbaka det.

Men du är en sån som kallar saker du stjäl från dina vänner för LÅN?!

Trevlig "vän". Förstår att du aldrig någonsin får låna något och därav inte förstår detta!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 12:52:54 följande:

Knappast! Man frågar inte sitt ex om ett lån så är det bara!

Ditt problem är så mycket större än vad familjeliv har utrymme för.

Haha, exakt!!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 12:25:40 följande:

Då tycker jag du ska be din kille att sluta med det och istället gå undan från dig när hon ringer.

Detta eftersom du inte klarar av att höra sånt pga din extrema svartsjuka!

Varför skulle hon INTE fråga honom om lån? Han är ju en gammal vän till henne. Det är väl helt normalt.

Sök hjälp!

Hon är fan inte en gammal vän till honom var har du fått det ifrån? Hade det inte varit för deras gemensamma tonåring så hade han aldrig velat ha kontakt med henne.

Däri ligger skillnaden. En del gillar att umgås med sina ex. Min kille har absolut noll intresse av det.

Och det säger han utan min inblandning.

Sök hjälp själv för din neurotiska sida.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-24 14:07:01 följande:
    Hon är fan inte en gammal vän till honom var har du fått det ifrån? Hade det inte varit för deras gemensamma tonåring så hade han aldrig velat ha kontakt med henne.

Däri ligger skillnaden. En del gillar att umgås med sina ex. Min kille har absolut noll intresse av det.

Och det säger han utan min inblandning.

Sök hjälp själv för din neurotiska sida.
    Okej, ingen gammal vän utan bara en gammal kärlek då.

Strunt samma. Hon verkar inte ha några problem utan agerar som en normal person. Att din kille är märklig och hatisk mot sitt barns mamma är såklart tråkigt men eftersom hon frågar honom är det inget han visat för henne. Så hur ska hon veta att detta stör dig så mycket?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 13:48:24 följande:

När jag LÅNAR grejer av mina vänner så lämnar jag tillbaka det.

Men du är en sån som kallar saker du stjäl från dina vänner för LÅN?!

Trevlig "vän". Förstår att du aldrig någonsin får låna något och därav inte förstår detta!

Det är fortfarande gemensamma saker som är personligt, men med din neurotiska sida förstår jag att du inte förstår detta. Jag behöver definitivt inte låna saker av mina vänner, som är nåt de köpt ihop med sina respektive, jag kan köpa egna grejer med min respektive. Detta är alldeles för krångligt dig, jag har förstått det så därav lägger jag faktiskt ner denna s.k diskussion, men för mig är en diskussion egentligen ett utbyte av idéer och åsikter som ligger på samma nivå. Detta ger mig inget utbyte alls.
  • Anonym (andra sidan)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-24 14:45:52 följande:
    Det är fortfarande gemensamma saker som är personligt, men med din neurotiska sida förstår jag att du inte förstår detta. Jag behöver definitivt inte låna saker av mina vänner, som är nåt de köpt ihop med sina respektive, jag kan köpa egna grejer med min respektive. Detta är alldeles för krångligt dig, jag har förstått det så därav lägger jag faktiskt ner denna s.k diskussion, men för mig är en diskussion egentligen ett utbyte av idéer och åsikter som ligger på samma nivå. Detta ger mig inget utbyte alls.
    Herregud vad du svamlar. Det står ingenstans att det var en gemensam sak som (bonusmammas) killes ex ville låna. 
    Om han tex har en borrmaskin och hon inte, vad är det för konstigt med att hon skulle kunna låna den?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-24 14:16:28 följande:

Okej, ingen gammal vän utan bara en gammal kärlek då.

Strunt samma. Hon verkar inte ha några problem utan agerar som en normal person. Att din kille är märklig och hatisk mot sitt barns mamma är såklart tråkigt men eftersom hon frågar honom är det inget han visat för henne. Så hur ska hon veta att detta stör dig så mycket?

Ja en gammal dejt som råkade bli med barn.

Och han är inte hatisk alls mot henne, men hon är ingen nära vän till honom. Han beskriver henne mer som en ytligt bekant som han har 0 intresse av att umgås med. Han skulle t ex aldrig låna nåt av henne. Sen att hon uppenbarligen vill ha det till mer än så är ju hennes problem, inte hans eller mitt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-24 15:15:33 följande:

Herregud vad du svamlar. Det står ingenstans att det var en gemensam sak som (bonusmammas) killes ex ville låna. 

Om han tex har en borrmaskin och hon inte, vad är det för konstigt med att hon skulle kunna låna den?

För dig är det svammel för att du inte greppar det helt enkelt!
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!