• Ess

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-24 17:44:06 följande:
    Så du tycker att bråkiga tonåringar bör bli utsängda av sina föräldrar?? Fruktansvärd människosyn.
    Hennes egen morsa dumpade över henne på pappans fru!!
    Hon kanske själv skulle se över sitt beteende och inse varför ingen ville veta av henne. 
    Ju äldre man blir ju mer eget ansvar har man för hur man blir bemött av andra, man kan inte bete sig svinigt och tro att man kommer undan med det.
  • Ess
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-24 17:44:06 följande:
    Så du tycker att bråkiga tonåringar bör bli utsängda av sina föräldrar?? Fruktansvärd människosyn.
    Det är lätt att va förälder när det finns en partner att dumpa ansvaret på och sen beskylla för att det inte fungerar. 
  • Ess
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 19:27:16 följande:
    Knappast. 

Däremot på pappan. Men frugan - nej. Hitta inte på. 
    Hennes morsa ville ju INTE ha henne.....

• Ess
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 19:44:17 följande:
    Du skriver att mamman dumpade på pappans nya fru. Och det gjorde hon ju inte. Hon dumpade barnet/Elaine på PAPPAN. INTE på frugan. Så ja, sluta hitta på Ess. 
    Bortskämda snorungar drabbar alla i bostaden, så jo hon fick också ungen på halsen.
    Att du helt totalt kan koppla bort och inte märka en unge som bär sig illa åt i ditt hem, får stå för dig. 
    Jag hade själv också slängt ut en unge som inte kunnat uppföra sig ordentligt. Speciellt med tanke på att man inte har något band till ungen och inte ens gillar den.
  • Ess
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 20:43:53 följande:
    Jag struntar fullkomligt i vad du hade gjort. Men du påpekade "fakta" om Elaine's situation som var felaktigt, därav att jag rättade dig. Blir fel när man hittar på information och tvistar den för att den ska passa bättre i sina argumentationer. 
    Du påpekar också hela tiden dina egna fantasier som sanning, det är bara det att de inte alls stämmer överens med mina.
  • Ess
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 20:44:48 följande:
    Dessutom ska du inte påpeka "fakta" om mig som jag aldrig uttryckt. Åter igen en sak du gör, tvistar andras ord för att "hitta på argument." Bara lägg ner. 
    Eftersom du påstod att det inte märks alls att det flyttar in en bråkig unge, så förutsatte jag att du hade erfarenhet av detta. Vilket du tydligen inte hade....
  • Ess
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-24 22:28:43 följande:
    Du förvränger saker så det blir helt omöjligt att diskutera med dig. Men ok, om du skiljer dig och skaffar en ny man och din tonårsdotter bråkar med honom. Då är det helt ok för dig att han slänger ut henne på gatan och låser dörren. Där ser man.
    Nu har jag uppfostrat mina barn, så det är inte en chans att de bär sig så illa åt. Jag står inte själv heller och tar skit från mina ungar.
    Inte ens makens bortskämda, curlade ungar hade vågat bära sig åt så, varken här eller hos mamman.
  • Ess
    Anonym (oj) skrev 2018-09-25 15:46:31 följande:
    är det inte du som har en unge som du inte ens får iväg till skolan
    Inte får iväg?
    Jag har en som har varit/är hemma mycket pga sjukdom.
    De andra är väl rätt normala och tycker det är kul ibland och tråkigt ibland.
  • Ess
    Anonym (oj) skrev 2018-09-25 16:47:34 följande:
    sjukdom ? hemmasittarsjukdomen ?
    Ha ha,nej inte den. 
  • Ess
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-25 18:01:42 följande:
    Nä det är klart, dina barn skulle aaaaldrig bära sig illa åt. Obestämd

Men diskussionen är ändå omöjlig eftersom vi inte har en aning om vad Elaine gjorde eller inte gjorde innan styvmamman slängde ut henne.
    Det kan jag garantera att de inte skulle. Men man måste ju börja uppfostra när de är små.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!