Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Pope Joan II skrev 2018-10-30 07:40:32 följande:

Jag vet inte varför du svarar som om det var du och jag som förde en dialog kring just detta? Du är väl inte ts? 

Hur som helst så håller jag med dig om att man givetvis inte ska tvinga sin vänskap på någon som inte är intresserad av den. Det är i mitt tycke lika befängt som det är att själv vara den som ska bestämma över partnerns relationer och dessutom på olika sätt driva fram bevakning av den. Lika idiotiskt. 

Jag svarade inte enbart till dig, det var mest riktat till bland annat anonym hmmm.

Och jag bestämmer icke över min partner kan jag säga dig. Det hade han aldrig gått med på och inte jag heller. Men jag väljer att tro på det han säger till mig och till mig säger han att han inte är intresserad av en vänskapsrelation med sitt ex. Men det är hon som vill och är envis. Men det får ju stå för henne att hon fortsätter kämpa i motvind...
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-30 09:23:17 följande:

På vilket sätt tror du att hon "kämpar i motvind"?

Han slänger ju inte på luren när hon ringer så hon har nog ingen aning om att han (enligt dig) inte vill ha en vänskapsrelation med henne. Dessutom är han garanterat trevligare när inte du medlyssnar på samtalen. Vilket btw är helt galet och bevisar ju starkt att er relation inte är så stabil.

Han är trevlig mot henne när jag hör också, så det är inte det.

Du kan ju passa på att svara på hur du kan resonera så knäppt som du gjorde tidigare, att du tycker det är bättre att smussla med exet än att stärka nuvarande relation?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Pope Joan II skrev 2018-10-30 09:58:30 följande:

Du verkar i alla fall vilja försöka. Du beskriver hans före detta partners sätt att vara som så subtila infiltreringsförsök att det är endast du som märker dem och som skadelidande i den förmodligen och som det låter helt inbillade situationen söker du åtgärda saken genom att få din sambo att göra ändringar i kontakten med sitt ex.

Här till exempel:

"Jo han vet om min känsla men han har inte riktigt varit medveten om att det faktiskt ökat i omfattning. Men vi har kommit fram till en bra kompromiss nu där han ska avgränsa henne i ett tidigare skede."

Och här:

"Jag sa till honom att han behöver sätta en gräns och stå upp för vårt förhållande eller det förhållande han tycker är viktigast."

Här:

"Och känslomänniska som jag är så har jag inte kunnat låta bli att låta min kille veta att jag har väldigt svårt att acceptera att deras relation går till överdrift. Han är inte riktigt problemet men han har lovat tänka sig för"

Till och med swish av pengar är hotfullt för din del:

"Det ska swishas pengar hit och dit"

Den berömda droppen som genererade en hel tråd:

"... droppen var när hon vid nåt tillfälle skickade ett foto med sig själv på + sonen sent på kvällen till min kille med smileys och grejer. Det tyckte jag var respektlöst."

Ids inte kopiera in mer, men det är ju helt uppenbart hos vem problemet ligger.

Jösses vad du verkar intresserad av mitt liv av nån anledning.

Skrämmande..
  • Anonym (Bonusmamma)

Och Pope Joan, det är lågt att gå in och bagatellisera mitt liv och mina känslor i en tråd som faktiskt handlar om missnöjda styvföräldrar.

Man kan snarare undra vad du själv gör i denna tråd?

Jag visar aldrig nåt utåt mot vare sig mitt bonusbarn eller hans ex men jag har rätt till mina känslor och att få vädra de känslorna anonymt i en tråd som denna. För det var faktiskt ts syfte med tråden om du nu inte var medveten om det.

Men tack och vad kul att du är så väldans intresserad av mitt liv när du lägger ner så mycket arbete på att citera mina inlägg och komma med käcka svar.

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-30 11:03:59 följande:

Jag tycker det är bättre för husfridens skull att han ringer upp henne när du inte är med eftersom du inte klarar av att han har en vänskaplig kontakt med henne. Det vore bättre för er alla. De kan fortsätta ha sin vänskapliga relation och du slipper bli irriterad och svartsjuk.

Kallar inte det att smussla eftersom dem inte gör något fel men han besparar dig att må dåligt i onödan så det är av hänsyn till dig.

Däremot behöver ni helt klart jobba på er "svag" relation men det har inte med hans ex att göra.

Så du hade tyckt det var ok att din kille i hemlighet hade smussel med exet bakom din rygg för en s k husfrids skull som garanterat inte hade funnits kvar om hemligheten kommit fram? Jag hoppas verkligen inte du är seriös.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (R A) skrev 2018-10-30 11:16:56 följande:

Är man tillsammans med någon som är sjukligt svartsjuk så är det nog det enda möjliga om man inte helt enkelt väljer att göra slut. För vad för slags förhållande är det, ärligt talat, om man inte tillåter att partnern har vänner?

Nej det är inte det enda möjliga. Ditt sätt att resonera är likamed att man sätter ett ex framför sin nuvarande relation.

Och återigen, nej hon är ingen vän till min kille och han slulle aldrig t ex umgås och fika med henne utan hon är ett ex till honom som han ser mera om en bekant som han är vanligt trevlig mot.

Han har massor av vänner som han umgås med utan problem och utan mig.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-30 11:20:39 följande:

Jag har aldrig haft problem med att sambon har en vänskaplig relation till sitt ex. Tvärtom tycker jag det är mer normalt att försöka komma överens när man har gemensamma barn.

Så detta vore inte något problem för min del.

Däremot hade min sambo inte accepterat ditt agerande om han var oskyldig vilket du verkar tro att din man inte är?

Är du lika svartsjuk på andra vänner till honom eller är det just detta ex du känner dig hotad av?

Överens ja det är väl en helt annan sak. Vi är överens allihopa och absolut inte ovänner på nåt sätt .

Men att ringa om allt möjligt på olämpliga tider och härja är nåt helt annat.

Det skulle inte ens hans vänner göra eller mina heller för den delen om det inte vore nåt allvarligt som hänt.

Och nej jag är inte svartsjuk på hans vänner men exet är en smula irriterande ja.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-30 13:00:30 följande:

Om det verkligen är så att hon bara är en bekant så är det ännu mer märkligt att du är så sjukligt svartsjuk.

Vi är många både i denna tråd och din förra som ser det du tydligen inte ser själv, eller i alla fall inte vill erkänna för dig själv och/eller killen. Även om han såklart förstår det också.

Hon gör liksom ingenting konstigt utan hela problemet ligger hos dig.

Du får tycka vad du vill.

Men hon är forftarande irriterande för det.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-30 14:34:44 följande:

Ringa på olämpliga tider och härja??? Det har du inte nämnt något om alls.

Bara att hon ringt för att hon ville låna en grej och att hon skickat ett mms. Det är väl knappast att härja?

Ja det har varit mer än det jag nämnt här. Och härja kanske är fel ord men irriterande är det faktiskt. När ett ex letar anledningar till kontakt som inte rör sonen trots att det varit uppenbart att deras relation aldrig varit "ska vi ta en kopp kaffe och prata lite? " utan mer " du är min sons förälder och jag respekterar dig men vi har inget övrigt gemensamt att prata om " -relation.

Och det kan ju se väldigt olika ut men jag och min kille har varit tillsammans i flera år så jag vet ju verkligen om att deras relation inte varit cup of coffee typen.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Pope Joan II skrev 2018-10-30 16:05:53 följande:

Men snälla människa, jag är naturligtvis inte intresserad av dig och ditt liv annat än som företeelse och fenomen. Du får det att låta som om jag förföljer dig (och måhända också som om jag ger dig subtila signaler av att vara ute efter din sambo). Du medverkar i en tråd i vilken du ger ut information om dig och din relation och jag medverkar i samma tråd och bemöter det du skriver. Du representerar ett synsätt och en relationskultur som jag finner intressant att diskutera. 

Andra saker som jag är intresserad av att diskutera är fåglars intelligens, barnuppfostran, konst, litteratur, språkfrågor, politik, hundar, fastighetsbestånd, psykologi, psykiatri och mycket mycket mer.Det är givetvis inte "lågt", det är tvärtom av värde för någon som uppvisar sådana feltankar som du gör att få höra andra infallsvinklar på dina beskrivningar av hur du uppfattar omvärlden, nära relationer och övriga mellanmänskliga möten. 

Jag har redan redovisat vad jag gör i den här tråden och andra. 

Mycket arbete? För dig är det kanske det, för mig är det en bagatell att klicka på "visa endast" och klistra in några av dina citat. Att besvara det du skriver är inte heller det någon betungande uppgift. Och det var som sagt du som bröt in i en dialog jag förde med ts - så egentligen är det kanske du som är "väldans" intresserad av mig.

Suck jag orkar inte ens bemöta dina härskartekniker
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!