Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Ess skrev 2018-10-30 16:21:20 följande:

Många har åsikten att jag är hans barns mamma och kommer alltid att ha en speciell plats hos honom. De personerna fattar liksom inte att din kille verkligen inte vill ha en relation till exet, det är självklart du som ligger bakom och har förstört deras tidigare så fiiina vänskap (som aldrig existerat).

Precis!

Det är så skönt med personer som förstår och verkligen läser det man skriver.
  • Anonym (Bonusmamma)
    molly50 skrev 2018-10-30 19:35:24 följande:

Men har du läst Bonusmammans egen tråd så borde du ha sett att hon själv har försökt bjuda med exet på deras semesterresor,pushat sin kille att ringa exet när det har varit något med deras barn osv.

Gör man så om man är sjukligt svartsjuk?

Det är självklart bra att ha en god relation till varandra när man har barn,vilket även Bonusmamma har sagt att hon tycker.

Men det är skillnad på att ha en god relation och på att försöka tvinga på sitt ex en vänskap h*n inte vill ha.

Tack! Som sagt så är det skönt att personer som t ex du verkligen förstår vad jag menar.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-30 22:16:20 följande:

Men du litar väl på din kille eller hur? Då förstår jag inte vad det är för fel på förslaget att han helt enkelt inte svarar när du är där utan ringer/skriver tillbaka när han är ensam? Det skulle inte vara för att smyga och dölja såklart utan bara för att du ska slippa irritera dig på hennes enligt dig ovidkommande och störande samtal.

Ja jag litar på honom.

Varför skulle han vänta med att ringa tillbaka när han är ensam? Det är väl bättre att få det överstökat?

Det verkar som om en del av er vill främja ett ex relation framför en " svartsjuk jobbig " nuvarande relation. Oavsett om båda personerna i den nuvarande relationen faktiskt har det riktigt bra förutom i sitt förhållandr förutom den lilla detaljen med ett störande ex.

Jag antar att ni som resonerar till exet fördel överlag tycker att ex betyder mer och är nåt slags heligt förbund likt Hells angels eller liknande. En gång in och aldrig mer ut.

Så sjukt.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2018-10-30 20:33:10 följande:

Jag umgås lika mycket med mina ex som hennes kille gör. Det hade inte gjort den minsta skillnad för mitt ställningstagande om min man hade varit svartsjuk eller ej. 

Om det inte gör någon skillnad för mig, varför skulle då hennes kille ljuga för henne och innerst inne vilja va vän med sitt ex?

Precis! Han vill ju inte ens det?

Och till er som är på hans ex sida eller vad man ska kalla det; varför skulle han ljuga till fördel för sitt ex? Det skulle ju vara som att sättadenna i främsta rummet. Och han sätterju naturligtvis hellre mig där.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-31 08:27:27 följande:

Men suck, det handlar fortfarande inte om att främja någon framför någon annan. Det är ett förslag för att du ska slippa störa dig så mycket utan att din kille ska behöva "sätta ner foten" som han tycker är så jobbigt.

Då finns det bättre förslag än att främja ett gammalt ex.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-31 05:47:48 följande:

Jag håller med dig, så sjukt! Blir så arg för då ska man inte inleda ny relation, bara är så! Oavsett om exet har "rätt" så står man inte på dennes sida och man gör inte saker i smyg med sitt ex för att undvika ev svartsjuk partner, DÅ ÄR DET nåt som är riktigt galet!!

Visst är det galet?

Men visst, de kan fortsätta gulla runt med sina ex om de vill, men att föreslå det för andra där det aldrig skulle fungera är helt uppåt väggarna.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-31 09:14:10 följande:

OK, förstår mer och mer att det inte handlar om att hitta en lösning där alla är nöjda utan att det för er handlar om att vinna över exet och visa vem som är viktig och vem som är oviktig. Sorglig inställning som aldrig kan leda till något gott.

Ja jag bryr mig knappast om exet är nöjd bara jag och min kille är nöjda.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-10-31 09:23:54 följande:

Ja jag förstår inte varför man vill skapa problem som inte finns? Varför vill man inte hellre leva i harmoni med sin partner utan onödiga svartsjuketjafs (om man nu litar på sin partner)?

Jo det är problem om ett ex ska ringa i tid och otid för att blarra om totalt oviktiga saker som inte ens rör deras barn.

Det stör VÅR tid.

Kalla det svartsjuka eller vad du vill men störigt är det oavsett om nån oviktig person ska försöka göra sig viktig.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Jill) skrev 2018-10-31 08:50:17 följande:

Hur gamla är styvbarnen?

Vems styvbarn undrar du över?

Mitt är snart 15
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-31 18:44:03 följande:

Visst, men du är ju inte nöjd och verkar inte ha varit det på länge. Det skulle ju vara mycket enklare och bättre för alla inblandade om du bara kunde rycka på axlarna åt att hon ringer ibland och inte reta upp dig så väldigt. Som hmmm skriver så skapar du problem som inte finns.

Ja jag har förstått att ni två tycker så.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Jill) skrev 2018-11-01 00:34:00 följande:

Du har bara ett styvbarn?

Ja. Hur så?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Jill) skrev 2018-11-01 08:24:13 följande:

Frågade om styvbarnEN. Så TS.

Ja, men du citerade mitt inlägg så därför trodde jag du menade mig.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-31 11:21:44 följande:

Handlar inte om svartsjuka då hade jag isåfall "förbjudit". I mitt fall så var hans ex en jättestor del av hans liv när vi träffades, allt handla om henne och hennes familj, han kunde lämna mig ensam julafton kväll för att fira med hennes familj som han gjort i alla år och hans egen födelsedag fick inte ens jag baka tårta till utan det var nåt hans ex gjorde. Bara några exempel. När jag började fråga varför de gjorde slut och varför han tyckte vi skulle satsas på, fick jag inte mycket till svar. Så jag fortsatte att blidka deras relation, vi ställde tillome in biokvällar nån timme innan för att ta barnen (det är helt ok ibland) och exets nya barn. Jag blev liksom paff, vadå tomten är far till alla barnen!? Så efter många paff-tillfällen började jag gå själv på biokväll och unna mig. Sen rullade det på och var på fest hos exet och många kaffe stunder. Helt okej. Men jag kände att vi blev förhindrade i vår egen relation. Ibland ringde hon och ville ha köpt mjölk, då åkte killen dit med det och lämnade mig med vad vi höll på med. Så eskalerade det, hon gick över så många gränser att jag blev spyfärdig, mitt framför mig kunde hon diskutera deras gamla förhållande vad de var speciellt med det osv. Hon kände han bättre än mig etc. Tillslut ville jag inget mer, jag ville sluta leka.

Så visst, om ni kallar det svartsjuka är det er egen definition av det, men för mig är det fakta i en verklighet - min verklighet.

Oj, Ja, hade jag och min kille haft det som ni från början så hade jag nog faktiskt gjort precis så som du gjorde, för jag vill gärna visa att jag inte lägger mig i eller begränsat något som de redan hade.Sen hade jag stört ihjäl mig så klart men jag tror att man vinner i längden på att låta killen få upptäcka detta själv. Precis som du gjorde. Skillnaden för oss var att min kille från början sa att han och exet aldrig haft nån vidare vänskapstelation efter att det tagit slut mellan dem och att det eskalerade EFTER att han och jag blev tillsammans med onödiga telefonsamtal och bildskickande mm mm. Det var DET som gjorde mig misstänksam och " sjukligt svartsjuk " som några av folket här inne säger.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-11-02 12:51:54 följande:

Ja eller hur, om någon smusslar så givet blir man misstänksam på DET. Helt klart. Låt dom tro!

Ja precis jag ville ju inte lägga mig i och bli nån galen ny flickvän som kommer in och börjar bli svartsjuk över nåt som kanske inte ens är betingat eller förstöra nåt som funka för dom i många år. Men som tillslut inte funka i denna nya konstellation och ville han satsa på oss ville jag ha rena blad utan störningsmoment, det skulle byggas på oss och inga yttre omständigheter skulle få påverka detta. Så valet för min kille var ju enkelt. Det var då hon blev helt gränslös åt andra hållet istället! Det kunde jag ju ha räknat ut om jag tänkte efter, eftersom hon ju var så himla gränslös! Bara gränslös. Sjukt gränslös. Tror det beror på hennes enorma egoistiska sida, hon är väldigt egoistisk. Är man det blir man nog gränslös?

Ja jag är ganska säker på att det kan hänga ihop.

Killens ex har gjort oerhört egoistiska val tidigare som drabbade deras son och eftersom hon nu även visat gränslösa tendenser i sina försök till kontakt med min kille så har det säkert ett samband.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!