• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Mullbär

Mår nog ganska skit på alla tider på dygnet, bara av lite olika anledningar som du skrev också.. Bäst är kanske i soffan efter jobb, när jag landat o varvat ner o bara myser hemma med gubben o så.. men det är inte alltid jag kommer i den avkopplingen heller när det är mkt.. 

Välkommen mullbär!

Nu blev det 300 inlägg hihi

Hihi har oxå kvar brevpapper. Såna som doftar hehe

Brukar ha lurar i öronen eller lådsas prata i telefon om jag går ut vid ett tillfälle jag inte orkar prata

Eller när det är mörkt

Dock e jag lite mörkrädd men det har blitt mkt bättre

Kram o riktigt fin helg på er!! Hoppas ni får vila, ro o positiva tankar o upplevelser

• Anonym (hela tiden)

Välkommen Mullbär!

O godmorgon från mig :) eller vakna för 50min sen. Men är ju morgontrött... haha.

Är ni morgonpigga? Eller morgontrötta?

Är mörkrädd och vågar inte gå ut när det är mörkt, hihi. Men ibland tvingas jag. Då är det hemskt. Huh vill absolut inte gå ut när det är mörkt. Är ju dock svårt vintertid när det redan börjar bli mörkt kl 3 på eftermiddagen. Haha.

Haha, tror alla vet att jag inte pratar i telefon med någon typ spontant så det fungerar ju inte så bra med det tricket för mig. Men om jag innan bestämt att prata med en person kan jag prata med någon i telefon (oftast, eller 99% av gångerna, internetvänner), men jag tycker det blir så opraktiskt att göra det utanför hemmet. Vet inte varför men det känns bara så. Fast ibland sker även det :)

Brukar ha lurar i öronen oxå om jag inte orkar prata med någon men om jag sitter jämte någon som börjar prata med mig och jag vet att mina föräldrar känner så är det ju svårt att bara gå därifrån eller totalt ignorera personen. Men när jag reser inom stan så fungerar det bättre för då handlar det ju bara om 10-20min och då går ju oftast personen av rätt snabbt - om inte gör jag det. Så då börjar de inte direkt prata med mig, eftersom det är så kort tid. Men är ju alltid trött så orkar iprincip aldrig prata med någon, så därför blir det att jag iprincip alltid har lurar i öronen när jag är ute, för att folk förhoppningsvis ska förstå att jag inte är intresserad av att ha en lång konversation. Tur de flesta fattar, men långt ifrån alla. Haha. En till fördel med att ha lurar i öronen är att man kan passa på att lyssna på en podd eller ljudbok, musik med för den delen. Men det har jag personligen tröttnat på, haha.

Kram! Säger samma, hoppas ni får en bra helg!

• Anonym (hela tiden)

Kan hoppa in o säga hur natten gick oxå när jag ändå inte har något bättre för mig.

Ja, 2.21 försökte jag då sova. Men sen var jag vaken till ca 5. Sen börja familjen gå upp, sen blev klockan 6.30 o jag hade fortfarande inte somnat. Sedan kom min bror upp (som jag nämnt tidigare har han adhd) och då blev det livligt i hela huset. Sen när de hade åkt var klockan nog 8.10. Strax efter det somnade jag och vakna igen typ 10.40. Så lyckad blev min natt. Eller olyckad. Var nog den värsta natt jag varit med om på sjukt länge. Brukar alltid få sova någon timme, typ 1 timme. Men nu somna jag ju på morgonen. Usch, ogillar detta så mycket. Hoppas på en bättre sömn inatt. Borde ju somna helt utslagen på kvällen kan man tycka. Så lite som jag nu sovit snart en vecka i rad.

Hoppas ni haft en iallafall lite bättre natt än mig och kram :)

Alltid varit kvälls o nattmänniska o tröttare på morgonen

Jobbigt hoppas du får sova i eftermiddag eller i natt

Fördelen med vintertid är att man kan va hemma o ta de lugnt eller plugga eller jobba med gott samvete

O sova på dagen

På sommaren e de så mycket krav.... Man måååste ut

Jag gillar inte ens att sitta i trädgården o sola. Alltid nån granne som glor eller pratar

En del av mig skulle vilja bo på en öde plats utan grannar typ Norrland

Men det är lite läskigt med ödsligt oxå

Aldrig blir man nöjd hehe

Imorgon hälsar jag på familj o släkt några dagar igen. Får skjuts o slipper åka buss flera timmar

Skönt

Fin fredag! O helg Kram

Ikväll blir det idol eller alla världens barn galan. Svårt val hehe

Blir nog zappa

• Anonym (hela tiden)

Har också alltid varit kvälls och nattmänniska... mina föräldrar har alltid haft (och har väl fortfarande) problem med mina sömnvanor.

Mm, hoppas oxå jag får sova. Men om jag ser tillbaka på tidigare nätter i veckan så är det inte så positivt.

Ja, håller med. Sommaren är så mycket krav att vara ute och göra saker. Gillar dock vädret för jag tycker inte om att det är kallt ute, haha. Håller med om att det ska alltid vara någon som pratar eller tittar. Men, faktiskt så brukar jag lyssna på ljudbok eller podcast i hörlurarna om jag är ute i trädgården och solar.

Ja gud ja, en del av mig vill oxå bara bo på en öde plats för att få vara ifred. Släppa alla krav och allt. Men tyvärr är jag för rädd för att vara ute på öde platser så då skulle jag inte våga vara hemma alternativt bara vara inne och vara jätterädd hela tiden, haha.

Nej, man blir nog aldrig nöjd. Haha. Fast jag vet att jag vill bo i samma stad som min mormor o kusiner i framtiden. Är mycket mer hemma där och varit mycket mycket ner ute på stan där än här jag bor... lite konstigt egentligen när man tänker efter. Men så har det blivit av någon anledning.

Vad skönt att du får skjuts och slipper åka buss i flera timmar! Samtidigt kul att träffa släkten lite oxå, antar jag :)

Haha, blir nog zappa här med. Om ens något. Får se vad familjen vill se. Brukar faktiskt inte bry mig så mycket om vad det är på tv för jag tittar aldrig. Haha.

Nu ska jag nog se om jag kan sova lite. Är trött sen nattens obefintliga sömn.

Fin fredag & helg!

Håller med. Värme utan krav vore nice

Typ ett land som alltid e varmt så inte hetsen blir så stor under ett par månader bara liksom

Hoppas du får njuta av kvällen av sömn, tv, mat, umgås å inte plugga!

Kram

E likadan om jag har för mycket stress o ångest svårt fokus på tv

Men annars kopplar jag som bäst av i sängen eller soffan under pläden framför bra tv, film

Böcker har jag inte läst nån frivillig på typ tio år

Har ej ro

Du?!

Men tidningar ibland men blir stressad o känner att jag vill läsa exakt allt i tidningen

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?