Välkommen Mullbär!
O godmorgon från mig :) eller vakna för 50min sen. Men är ju morgontrött... haha.
Är ni morgonpigga? Eller morgontrötta?
Är mörkrädd och vågar inte gå ut när det är mörkt, hihi. Men ibland tvingas jag. Då är det hemskt. Huh vill absolut inte gå ut när det är mörkt. Är ju dock svårt vintertid när det redan börjar bli mörkt kl 3 på eftermiddagen. Haha.
Haha, tror alla vet att jag inte pratar i telefon med någon typ spontant så det fungerar ju inte så bra med det tricket för mig. Men om jag innan bestämt att prata med en person kan jag prata med någon i telefon (oftast, eller 99% av gångerna, internetvänner), men jag tycker det blir så opraktiskt att göra det utanför hemmet. Vet inte varför men det känns bara så. Fast ibland sker även det :)
Brukar ha lurar i öronen oxå om jag inte orkar prata med någon men om jag sitter jämte någon som börjar prata med mig och jag vet att mina föräldrar känner så är det ju svårt att bara gå därifrån eller totalt ignorera personen. Men när jag reser inom stan så fungerar det bättre för då handlar det ju bara om 10-20min och då går ju oftast personen av rätt snabbt - om inte gör jag det. Så då börjar de inte direkt prata med mig, eftersom det är så kort tid. Men är ju alltid trött så orkar iprincip aldrig prata med någon, så därför blir det att jag iprincip alltid har lurar i öronen när jag är ute, för att folk förhoppningsvis ska förstå att jag inte är intresserad av att ha en lång konversation. Tur de flesta fattar, men långt ifrån alla. Haha. En till fördel med att ha lurar i öronen är att man kan passa på att lyssna på en podd eller ljudbok, musik med för den delen. Men det har jag personligen tröttnat på, haha.
Kram! Säger samma, hoppas ni får en bra helg!