TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY
Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?
Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?
Vi har enbart ekologiskt tvättmedel till hela familjen. Kläder är ju något man har mot huden hela tiden och det är mycket kemikalier i vanligt tvättmedel. Brukar köpa Attitude, säljs på Apotea.se bla och vissa Icabutiker har det.
Liksom de flesta som svarar använde jag inget sköljmedel. Tror att bvc-ssk sa att man inte skulle använda det pga allergirísk..
Fick också lära mig att man alltid ska tvätta bebiskläder (ej ytterkläder) innan man använder dem.
Jag har använt Neutral tvättmedel. Doftfritt och finns att köpa lite varstans.
Sköljmedel ska du undvika till nyfödda för det kan ge upphov till astma/allergi.
Du ska inte heller torktumla kläder till nyfödda. Detta för att ludd mm som finns i torktumlaren sätter sig i kläder/filtar/sängkläder och kan ge barnet andningssvårigheter och i vissa fall kopplas till PSD.
Så tvätta i 40-60 grader, häng på handdukstorken.
Lycka till med pyret
Vanliga bodys går ju utmärkt att tumla! Men de blir inte hårda av annan tork heller. Sköljmedel är skit.
Haha, vissa får det att låta som om TS behövde tips på vilket råttgift som är skonsammast för barn.. gode gud!
TS ville inte, så vitt jag kan se, ha någon predikan om hur dåååååligt sköljmedel och diverse tvättmedel är för miljön (hoppas ni miljömedvetna människor slutar tvätta alls, mest skonsammast så!) TS ville veta vilket tvättmedel OCH sköljmedel som va mest skonsamt för en bebis, inget annat!
TS: ser att du redan gjort ditt val. Som med allt annat finns det en uppsjö med skonsamma alternativ, testa dig fram :) reagerar bebis testar du något annat osv. Jag har kört Via Sensitive tvättmedel och Softlan Softness and Care sköljmedel sedan födseln till min son, funkat fint till honom och mig :)
Valfritt parfymfritt tvättmedel, inget sköljmedel.
Haha, vissa får det att låta som om TS behövde tips på vilket råttgift som är skonsammast för barn.. gode gud!
TS ville inte, så vitt jag kan se, ha någon predikan om hur dåååååligt sköljmedel och diverse tvättmedel är för miljön (hoppas ni miljömedvetna människor slutar tvätta alls, mest skonsammast så!) TS ville veta vilket tvättmedel OCH sköljmedel som va mest skonsamt för en bebis, inget annat!
TS: ser att du redan gjort ditt val. Som med allt annat finns det en uppsjö med skonsamma alternativ, testa dig fram :) reagerar bebis testar du något annat osv. Jag har kört Via Sensitive tvättmedel och Softlan Softness and Care sköljmedel sedan födseln till min son, funkat fint till honom och mig :)
Idag ska man tänka på miljön. Det är ju våra barns framtid. Det är ju inte så att jorden mår bättre för varje dag som går. Jag tycker absolut att man ska tänka på hur vi kan påverka miljön på bästa sätt idag.
Sen förstår jag inte varför föräldrar vill använda sköljmedel till kläder när det är både dåligt för miljön och väldigt ohälsosamt för våra kroppar. Förstör klädernas kvalité också. Man vill väl sitt barns bästa?
Vi tvättar med tvättnötter och använder ättika till handdukar sen hänger vi upp kläderna på tork. Funkar kanonbra! :) Och min sons hud slipper onödiga kemikalier.
Jag har fått 5 barn varav äldsta är 14 år idag. Alla har överlevt att deras kläder tvättats i både ikke parfym fritt tvättmedel och sköljmedel sen födseln.