• Joline98

TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY

Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?

• Svar på tråden TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY
  • SI12344

Vanliga bodys går ju utmärkt att tumla! Men de blir inte hårda av annan tork heller. Sköljmedel är skit.

• Joline98

Ja eller missa du mitt inlägg kanske ? :)

MallaL skrev 2018-12-16 17:46:35 följande:

Nu vet du att sköljmedel både skadar miljön och att ditt barn riskerar allergier, ändå tänker du använd det?

• Alexi
    Jag är bara jag skrev 2018-12-16 18:18:00 följande:
    De flesta kläder tål inte torktumling och definitivt inte babykläder.
    Oj, är det några kläder som funkar utmärkt att torktumla så är det ju småbarnskläder. "Plyschbyxor blir jättemjuka av tumling, bodys mm är ju bomull.
  • Anonym (Va)
    Joline98 skrev 2018-12-16 20:35:42 följande:

Ja eller missa du mitt inlägg kanske ? :)

Men vad är poängen med parfymfritt tvättmedel om du ska förstöra det med sköljmedel som är dåligt för bebisens hud och kropp (oavsett om den får symtom eller ej)? Använd åtminstone neutrals sköljmedel om du bryr dig om din bebis välmående.

Så urbota korkat uttryckt, men så blir det väl när barn skaffar barn.
  • Gryntroll

För att få mjuka kläder kan du använda lite lite ättika istället för sköljmedel. Luktar inte ättika och är skonsamt mot både hud och miljö.

Googla det då kommer en hel massa ?husmorsrecept? på detta.

• Anonym (P)

Oj, jag trodde knappt någon använde sköljmedel längre. Jag tumlar kläder som jag vill ha mjuka. Just bebiskläder är ju perfekta att tumla. Orka hänga upp allt på tork liksom. :) Och dom kläder av mina egna som jag inte vill tumla mjuknar efter 10 minuter på kroppen.

• elyse
    Jag är bara jag skrev 2018-12-16 18:18:00 följande:

De flesta kläder tål inte torktumling och definitivt inte babykläder.

Det gör de absolut. Det kan hända att det inte står så på tvättrådet, men det kan ju också rekommenderas att kläderna ska tvättas i 30-40 grader och det gör man ju inte om bebisen har kräkts eller bajsat på kläderna utan i 60.
  • Anonym (.)

Använder vanligt tvättmedel och har gjort till alla 3 barn också.

• Anonym (Sara)

Vi använder Neutral tvättmedel till hela familjen. Och narurligtvis inget sköljmedel. Det var väl sånt man använde för 20-10 år sedan. Är inte folk mer medvetna idag? Tydligen inte. Jag hänger upp all tvätt, då vi inte har torktumlare. Vad gör det att kläderna är lite lite hårda? Förstår inte. De blir ju mjuka på en gång när man sätter på sig dem.

Synd att förstöra miljön och babyns hud i onödan.

• Joline98

Ja de är väl så de blir :)

Anonym (Va) skrev 2018-12-16 22:38:02 följande:

Men vad är poängen med parfymfritt tvättmedel om du ska förstöra det med sköljmedel som är dåligt för bebisens hud och kropp (oavsett om den får symtom eller ej)? Använd åtminstone neutrals sköljmedel om du bryr dig om din bebis välmående.

Så urbota korkat uttryckt, men så blir det väl när barn skaffar barn.

Svar på tråden TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY