Jsv17 skrev 2019-03-03 13:05:43 följande:
Jag brukar i normala fall vänta till bim, har testat tidigt också men generellt har jag det som regel, nu vill jag lägga lite extra på då jag dels inte vet hur kroppen reagerar nu efter MA så mensen kan ju bli lite sen ändå, men också för att jag inte vill veta om något supertidigt MF i det här läget så jag kör på bim+3, äl+17, den här gången. Jag tillhör kategorin som blir mindre besviken av mens än ett negativt test så väntat gärna in lite innan jag börjar testa. Gör det som känns rätt för dig, finns inget generellt rätt och fel, jag anser att man kan börja testa så tidigt som man vill om man mår bra av det och vill veta vid tidigast möjliga tidpunkt, och vänta in mens, sen mens, om man blir stressad av det där är vi nog alla olika.

Nej tänker likadant med supertidiga missfall. Borde dock testa tidigt nu då jag ska ringa gynekologen när jag plussat för att få mediciner utskrivet. Men jag har ingen lust att lägga pengar på massa gravtest som är negativa. Vill hellre ta ett lite senare som visar positivt eller vänta på mens.