Inlägg från: Ellendellen |Visa alla inlägg
  • Ellendellen

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Har blivit bemött på ett helt annat sätt efter tre missfall än efter två. Efter andra ville gynekologer inte skriva ut någon medicin, jag fick inget tidigt VUL osv. Nu har det inte varit några problem alls med varken medicin eller VUL. Har ett inbokat i v 8. 

• Ellendellen
    Nube skrev 2019-03-19 19:15:54 följande:
    Vad skönt att du har fått bättre hjälp nu! Vilken vecka är du i nu? Hoppas verkligen att allt går bra nu!
    Ja verkligen. Var jätteglad när jag plussa men nu har jag gått över till att bara vara orolig. Jag är i vecka 5+3 idag, usch kommer bli jobbiga veckor nu när man bara kan vänta. 

Är så orolig då jag inte har mycket graviditetssymtom....
  • Ellendellen
    Dalia94 skrev 2019-03-19 20:48:08 följande:
    Jag är nu inne i vecka 9, mår fruktansvärt dåligt och får knappt i mig mat. Men försöker se det positivt att så länge jag mår illa så växer det nog som det ska. Oron för missfall börjar släppa mer och mer
    Va skönt :)  I vilken vecka började du må illa? 
  • Ellendellen
    Nube skrev 2019-03-20 20:04:12 följande:
    Jag förstår oron.. men det är fortfarande tidigt 5+3, jag hade inte så mkt symptom då med dottern så tänk inte för mkt på det. Nu har du medicinerna och all chans att lyckas! Håller tummarna!!
    Tack <3
  • Ellendellen

Hur går det för alla?

Själv är jag i vecka 7 nu och bara fem dagar kvar till VUL. Är så nervös men samtidigt har illamåendet och tröttheten blivit påtaglig vilket lugnar mig. 

• Ellendellen
    Dalia94 skrev 2019-03-28 07:35:18 följande:
    Är inne i vecka 10 nu, illamåendet och tröttheten har avtagit väldigt mycket så det oroar mig :( har dock sett ett hjärta slå i vecka 8 så försöker lita på kroppen att allt går bra. Fick dock förklarat för mig att man kan börja må bättre när moderkakan tar över vilket den gör i den här veckan
    Åh vad skönt att få sett ett hjärta slå. Har hört att det är mycket större chans att få behålla graviditeten om man fått sett hjärtat. 
  • Ellendellen
    FruW85 skrev 2019-03-28 10:25:52 följande:
    Plussade igen för 1,5 vecka sedan men vet inte vilken vecka jag är i.. Mår illa men spyr inte, har ömma bröst och är helt galet trött, men vågar inte lita på att det går bra än ändå =/
    Samma här, mår mest illa på morgonen innan frukost men har inte spytt en enda gång. Samma med brösten och tröttheten. 
  • Ellendellen

Äntligen fick jag se ett litet hjärta slå och embryot var i precis rätt storlek för v7+4!! 

• Ellendellen
    Tirin skrev 2019-04-02 18:32:47 följande:
    Åh vad roligt! Antar att oron släpper lite då, grattis.
    Tack! Ja men verkligen, har aldrig fått sett hjärta slå. Tre gånger jag har legat där med benen i vädret och fått höra att fostret inte lever. Så jag fick en chock när hon sa "jag ser direkt att allt ser normalt ut och hjärtat slår som det ska". Nu ska jag försöka att släppa tankarna på missfall även om det fortfarande är tidigt i graviditeten. 
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet