• Smlan

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

halexan skrev 2019-03-06 07:40:12 följande:
    Tack<3
    Ja, svaga plus som inte blir starkare och det börjar blöda mer och mer, väntar bara på att det ska sätta igång helt och hållet. Vill bara att det ska vara över. Känner mig helt uppgiven, det känns som att det är nåt fel på mig nu när det händer för andra gången vid exakt samma tid som sist (v5). Hur ska man kunna hoppas på att bli gravid igen om det kanske slutar så här varje gång? Usch, vet att det går över men just nu är jag bara ledsen och bitter  
    Usch och fy. Jag förstår att du börjar undra när det är andra gången det händer. Jag har inga praktiska råd men såg att du hade fått tips från andra. Jag skulle lätt ha försökt få till några prover i detta läget om jag var du.

Det är ok att känna sig ledsen och uppgiven! Ta dig tid att sörja Hjärta
  • Smlan
    Lita89 skrev 2019-03-06 13:15:15 följande:
    Molvärk och ilande i brösten. Känner mig svullen men det kan bero på semlan igår (är känslig för grädde). Kissar mycket. Men, tar det sig inte nu så var inte kroppen redo. Då kan man iaf känna att man gjort vad man kan men ändå lyder läkarens rekommendation om att vänta en mens!
    Oj, det är många symptom. Hoppas att det är på riktigt!

Vi har redan väntat en mens... Så jag är väldigt redo för det att ta sig. Förra gången prickade vi ÄL väldigt bra men kroppen var väl inte redo som du säger.
  • Smlan

Jag är ju något testtokig så jag tog ett test imorse också, mest för att jag ska på AW ikväll så jag ville kolla om jag kan ta ett glas vin, och det kan jag tydligen Obestämd Hoppet blir mindre och mindre...

• Smlan

Blod på pappret idag. Mensen var inte väntad förrän på söndag så jag är väldigt förvånad. Känns inte som cykel är helt stabil sen missfallet. I och för sig diffar det bara 2 dagar men cykeln brukar vara 28 dagar enligt klockan. Och mensen brukar alltid komma på natten. Jaha, nya tag nästa månad då. Är inte helt förstörd eftersom jag hade det på känn men blir såklart ledsen. Sitter på jobbet och lyssnar på deppig musik, kanske inte bästa aktiviteten för att muntra upp sig, haha.

• Smlan

[quote=79491594][quote-nick]Jsv17 skrev 2019-03-08 15:28:12 följande:[/quote-nick]Usch för mensen!

Jag känner likadant, vet redan att mensen kommer komma, precis lika tydligt som jag visste att jag var gravid i December. Har alla veckan-innan-mensen-tecken jag brukar så har redan ställt in mig på det, den borde komma Mån-Onsdag nån gång, det är bara ta nya tag. I mitt fall så tänker jag att kroppen kanske behöve en paus efter missfall och då får jag ge den det Klart det inte är kört än, men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte fick mens i början på nästa vecka om vi säger så...[/

Mensen kom idag på riktigt :( Även fast det var blod på pappret igår så fick jag upp hoppet. Jag kom på att jag fick en liten blödning när jag egentligen skulle få mens när jag väntade dottern. I och med att mensen inte kom igång ordentligt igår fick jag för mig att det kunde ha varit nåt sånt. Kom på det mitt i natten och kunde inte somna om. Imorse hade det fortfarande inte kommit igång så då levde hoppet. Men sen runt kl 10 kom störtfloden. Så nu blev jag ännu mer ledsen än jag blev igår. Så typiskt!

Det här är vårt andra försök efter MA:et i december. Jag har hört av så många att det har tagit sig fort efter MA/MF eftersom kroppen vet vad den ska göra. Börjar tveka på det....

• Smlan
    Nube skrev 2019-03-24 21:27:50 följande:
    Jag delammade också och försökte läsa mycket men hittade inte heller någon information om att amningen skulle öka risken för missfall om man nu inte har en risk graviditet. Många ammar ju två barn samtidigt och de har alltså ammat under hela andra graviditeten. Det skrivs för sig mycket om oxitocynet och att det kan orsaka sammandragningar speciellt i slutet av graviditeten. Prolaktinet har jag läst har mer att göra med implantationen (att det blir svårare ) och det är väl därför amningen ofta fungerar lite som preventilmedel (speciellt när man helammar). Har du slutat amma du? Hur gammal är ditt barn som du ammar/ammade?
    Jag har läst på väldigt mycket kring amning och bli gravid då jag fortfarande ammade när vi började försöka med barn nummer 2. Jag har inte hittat någon information som stödjer att det skulle vara en ökad risk för missfall. Det enda som kan påverka, vad jag förstår, är möjligheten att BLI gravid eftersom en förhöjd prolaktin-nivå kan påverka huruvida man har ägglossning eller ej. Men har man ägglossning så är ju inte prolaktiv-nivån för hög tänker jag.

Jag ammade när jag blev gravid i höstas och sen fick MA. Jag frågade all vårdpersonal jag träffade under den resan om amning kunde ha påverkat utfallet och alla sa unisont nej. När jag var på inskrivningssamtal sa BM att jag skulle vara noga med maten och äta extra kosttillskott eftersom jag både ammade och var gravid.

Jag tänker inte börja tro att mitt MA berodde på amningen. Då behöver jag se säkra källor på det.

Jag har nu slutat amma sen kanske 3 veckor tillbaka (ej pga möjligheten att bli gravid. Min tjej är 21 månader.
  • Smlan

Jag plussade i fredags på BIM-1. Jag var först i ett lyckorus men nu börjar jag bli väldigt nojjig. Testade först på BIM-4 och det var tokblankt, det var motsvarande dag som jag plussade med dottern. Nu när jag testade på BIM-1 var strecket jättesvagt. Testade sen med Clearblue digital och fick "Gravid 1-2 veckor". Nu har jag testat varannan dag med såna billiga stickor och strecket är fortfarande jättesvagt. Har inga gravidsymptom alls, ingen trötthet, ont i brösten, illamående, känningar i magen, verkligen ingenting. Väntar bara på att jag ska börja blöda. När jag blev gravid i höstas som sen blev MA (visade sig i vecka 11) var strecket ändå starkt på BIM.

Sen är jag förstås hellre gravid och orolig än icke-gravid och bitter så jag ska väl inte klaga men ni vet ju hur skadad man blir efter erfarenheter av MA/MF så jag hoppas jag kan bolla dessa funderingar med er. Några tankar? Eller är det bara att vänta och se....

• Smlan
    liebespuppe skrev 2019-05-06 17:25:44 följande:

Be om ett tidigt UL pga MAn.

Så slipper du få massa symptom OM det nu skulle vara ett MA igen. Jag hade dock supersvaga streck fram till v 15 med sonen ..

Jag kommer kräva ett tidigt UL, det kan du ge dig på :)

Dock har jag inte så mycket förhoppningar kvar dessvärre. Tog ett test idag igen och det var nära blankt. Har beställt hem en drös digitala test nu för att slippa analysera streck så får vi se om det slår över från ?Gravid 1-2? till något mer. Känns så jobbigt när man äntligen plussar att det troligtvis kommer skita sig igen. Din erfarenhet ger mig dock lite hopp :) Samtidigt kan jag tycka att jag borde få ungefär samma stegring som förra gången jag blev gravid. Eller är det så unikt per graviditet?
  • Smlan
    Jilo skrev 2019-05-03 07:17:20 följande:

Här blev det missfall igen :( Plussade för en vecka sedan ganska svagt, starkt efter två dagar och ?Gravid 1-2? på cb digital. Kunde inte tro det var sant, vilken lycka! Hade precis blivit övertygad om att det var för sent, är för gammal. Har varit i sådant glädjerus dessa dagar!! Men igår på bim+2 fick jag ?Ej gravid? :(((((((( Testade med sticka i morse och strecket är kvar, men betydligt svagare än innan. Någon som vet när jag kan förvänta mig att blödningen startar?

Jsv17, hur går det för dig? Har man hittat graviditeten än? Styrkekram <3

Hur har det gått för dig? Går igenom nåt liknande nu med svagare streck :(
  • Smlan
    Jilo skrev 2019-05-08 06:25:53 följande:

Åh :( Beklagar :(

Nä, här går det segt. Bim +8 och femte dagen efter ?ej gravid? men inget blod än...

Fy, vilken dryg väntan. Har några känningar att det är på gång? Har du hört av dig nånstans för att höra om man kan göra nånting, ex ta piller, eller om det bara är att vänta ut det? Jag har ett MA tidigare men inget tidigt missfall så det här är helt nytt för mig.

Nån annan med erfarenhet som vet när man kan förvänta sig att det börjar blöda? Är på BIM+4 idag och fick ?inte gravid? på Clearblue i morse. Plussade svagt på BIM-1.
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet