• Anonym (Tom)

Varför så lite sex i vårt land?

Jag är medveten om att många blir sura över att jag postar en sådan här tråd, men jag kan aldrig upphöra att förvåna mig över hur liten - nästan obefintlig - erotisk laddning det finns i det svenska samhället (i a f på de platser jag besöker: Stockholm, Uppsala, stundtals Öland).

Eftersom min iakttagelse är helt ovetenskaplig googlade jag lite och fick genast fram en lista på städer rangordnade efter sexuell aktivitet.

Såhär ser den ut:

The most sexual cities in the world for women, ranked
    London, UK
    Paris, France
    Auckland, New Zealand
    Los Angeles, California, USA
    Chicago, Illinois, USA
    Austin, Texas, USA
    Brussels, Belgium
    Basel, Switzerland
    Liverpool, UK
    Geneva, Switzerland
    Berlin, Germany
    San Francisco, California, USA
    Zurich, Switzerland
    Glasgow, UK
    Amsterdam, Netherlands
    Manchester, UK
    Hamburg, Germany
    Seattle, Washington, USA
    New York City, New York, USA
    Rotterdam, Netherlands
    Boston, Massachusetts, USA
    Melbourne, Australia
    Ibia Town, Spain
    Ghent, Belgium
    Antwerp, Belgium
    Miami, Florida, USA
    Edinburgh, UK
    Las Vegas, Nevada, USA
    Leeds, UK
    Cologne, Germany
    Toronto, Canada
    Marseille, France
    Munich, Germany
    Montreal, Canada
    Utrecht, Netherlands
    Calgary, Canada
    Frankfurt, Germany
    Helsinki, Finland
    Portland, Oregon, USA
    Oslo, Norway
    Bristol, UK
    Barcelona, Spain
    Bergen, Norway
    Madrid, Spain
    Dublin, Ireland
    Stockholm, Sweden
    Brisbane, Australia
    Vancouver, Canada
    Leipzig, Germany
    Sydney, Australia
    nypost.com/2017/06/16/these-are-the-most-sexual-cities-in-the-world/

Och jag frågar mig - och er - : hur blev det såhär??
  • Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?
  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-25 20:41:32 följande:
    Jag antar att det är den vanliga metoden: enkätsvar plus försäljningen av olika preventivmedel per capita.
    Antar? Du har alltså inte en susning om hur tillförlitliga siffrorna är? De kan alltså vara helt påhittade.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-02-25 21:32:07 följande:
    Antar? Du har alltså inte en susning om hur tillförlitliga siffrorna är? De kan alltså vara helt påhittade.
    Vi kan anta följande definition om du vill: siffror/resultat som sign. Smecker inte gillar är per definition 1) ovetenskapliga, 2) missledande och/eller 3) påhittade.
  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-25 21:56:25 följande:

Vi kan anta följande definition om du vill: siffror/resultat som sign. Smecker inte gillar är per definition 1) ovetenskapliga, 2) missledande och/eller 3) påhittade.

Vi kan, historiskt sett utifrån alla dina trådar, förutsätta att siffrorna du presenterar är 1) ovetenskapliga, 2) missledande och/eller 3) påhittade.

Fast du kanske kan verifiera sanningshalten och pålitligheten för siffrorna du presenterade?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Varför är alla så sexgalna?)

Mycket kan jag oroa mig för men sannerligen inte att svenskarna har för lite sex! Är all sorts sex bra för landet? Engångssex (sprider sjukdomar) på fyllan, köpt sex, swingersex?

Beror bristande sex på att folk har roligare saker att göra nuförtiden? Förr kanske sex var enda nöjet? Inget att oroa sig för.

Beror bristande sex på att resultatet av sex (små barn) gör att man inte har ork? Inte heller nåt att oroa sig för, svenskarna dör inte ut.

Beror bristande sex på att folk har svårt att hitta partner? En del når inte upp till de höga utseendekraven? Ja, då är det kanske ett problem.

• Anonym (.)

Vi har lite sex därför att vi kvinnor tröttnar på männen och hur usla de är i sängen. 

Det är ytterst få män som vet hur de ska tillfredsställa en kvinna.
    Svenska män är porrskadade, fokuserar helt på den egna njutningen och verkar tro att kvinnor får megaorgasmer av penetrationssex.  Framförallt män hävdar att man är själv ansvarig för sin egen orgasm. Det är bara bullshit därför att mannens orgasm oftast är kvinnans ansvar, det är hon som har fittan som knullas så mannen får orgasm. Sen när mannen fått orgasm tack vare att kvinnan tagit sitt ansvar och legat med den usla älskaren så påstås det vara kvinnans eget ansvar att hon får orgasm. 

Eftersom svenska kvinnor är mest jämställda i världen ställer vi inte längre upp på sex i samma omfattning.

Så vill du ha mer sex TS så se till att läsa på hur kvinnor i allmänhet vill ha det, hur de lättast får orgasm och sluta vara ett egocentriskt svin i sängen så kommer du att få ligga.

• Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 02:55:59 följande:

Vi har lite sex därför att vi kvinnor tröttnar på männen och hur usla de är i sängen. 

Svenska män är porrskadade, fokuserar helt på den egna njutningen och verkar tro att kvinnor får megaorgasmer av penetrationssex.  Framförallt män hävdar att man är själv ansvarig för sin egen orgasm. Det är bara bullshit därför att mannens orgasm oftast är kvinnans ansvar, det är hon som har fittan som knullas så mannen får orgasm. Sen när mannen fått orgasm tack vare att kvinnan tagit sitt ansvar och legat med den usla älskaren så påstås det vara kvinnans eget ansvar att hon får orgasm. 

Eftersom svenska kvinnor är mest jämställda i världen ställer vi inte längre upp på sex i samma omfattning.

Så vill du ha mer sex TS så se till att läsa på hur kvinnor i allmänhet vill ha det, hur de lättast får orgasm och sluta vara ett egocentriskt svin i sängen så kommer du att få ligga.

Jag bor i ett land som närmast är all-you-can-eat vad gäller sex. Och något som slår mig är hur kvinnorna där blir förvånade över hur mycket jag fokuserar även på deras njutning. Vilket sannerligen inte de lokala männen gör.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-26 07:27:32 följande:
    Jag bor i ett land som närmast är all-you-can-eat vad gäller sex. Och något som slår mig är hur kvinnorna där blir förvånade över hur mycket jag fokuserar även på deras njutning. Vilket sannerligen inte de lokala männen gör.
    Du kan inte utgå från dig själv och göra dig till norm i en generell frågeställning.
    Grattis till att du är så bra i sängen att dina KK blir förvånade men svaret på TS är alltså att kvinnor har tröttnat på egocentriska svin. 

• Anonym (bie)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 02:55:59 följande:

Wow, The bitterness is strong in this one.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 08:04:03 följande:
    Du kan inte utgå från dig själv och göra dig till norm i en generell frågeställning.
    Grattis till att du är så bra i sängen att dina KK blir förvånade men svaret på TS är alltså att kvinnor har tröttnat på egocentriska svin. 
    Det förstår jag. Men lösningen är dialog, inte kärleksstrejk.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-26 08:06:29 följande:

Det förstår jag. Men lösningen är dialog, inte kärleksstrejk.

Snälla du, vi har försökt att prata med män sedan tidernas begynnelse. De svar vi får är att vi är ?överkänsliga?, ?pratar sönder relationen? och ?klagar på allt?. Män tycks sky all kommunikation som pesten.

Så nu har vi ledsnat och har sex med andra kvinnor eller onanerar istället.
Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?