• Leila4

Pappa med dålig attityd

Hej Alla. Hoppas ni kan ge mig lite hjälp och vad jag ska göra.

Jag och sambon har varit tillsammans i snart 4 år.

Vi har inte direkt haft ett ordentligt klokt sexliv, vi har en son som är snart 3 år och väntar nu på en till i sommar. Som tur är så fick man lyckan att bli gravid enkelt trots sexlivet.

Sambon har inte jobb utan endast sommar anställning, har aldrig skrivit ett CV eller ens letat efter jobb utan det är jag som har fått skrivit ihop något. Han gör alltså inget åt saken mer än att vänta på att det ska knacka på dörren och ett jobb står där.

Han svarar och tilltalar mig VARJE dag så elakt och tråkigt att jag går iväg och gråter. Beter sig så barnsligt och omoget i vissa situationer att jag blir helt paff och undrar om han inte är 12 år. Han är sån som alltid ska ha sista ordet. Han är så lättirriterad och hård hela tiden. Jag har absolut frågat och försökt och pratat med honom många gånger, jag vill absolut inte ändra honom utan mer hjälpa honom. Men han är inte alls mottaglig. Han helt enkelt vill inte prata om varför han är sur, inte söker jobb, inte har ett klokt sexliv. Han gör absolut inget åt något utav de. Bara jag som tar tag i exakt allt här i familjelivet. Jag känner en känsla av uppgivenhet och ensamhet. Det han gör om dagarna är att sova, kolla på bilar på Internet och mecka med bilen. Jag vet inte ens vad jag ska göra mera. Attityden ändras inte utan där får man tippa på tå och akta sig för vad man säger, blir en aning överkörd. Sexlivet I dont know...Jag tröttnade extremt förra sommaren som resulterade att jag kysstes med en annan kille och det var det bästa jag någonsin gjort tyvärr. Där ångrar jag mig inte utan jag fick kyssas och känna mig älskad och uppskattad vilket jag inte gör här hemma annars. Berättade absolut det för killen. Jag är så otroligt vilse och känner mig så övergiven. Han ska snart bli tvåbarnspappa och är 27 år gammal. Det känns som att jag aldrig kommer bli lycklig med honom? Kommer jag få tillbaka gnistan i sexlivet? Kommer han växa upp? Kommer jag söka ny kille? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Pappa med dålig attityd
  • Anonym (Josefin)
    Leila4 skrev 2019-03-23 16:09:54 följande:

Tack för svar. Jag vet varför jag inte lämnar, jag tänker lite att " vem vill ha en mamma, en tvåbarnsmamma" kommer aldrig få något annat. Kommer den nya älska mina barn som jag gör som de vore hans egna? Anledningen till att jag behåll detta barn var pga att jag ville att vår barn skulle ha ett syskon. Jag är rädd att bli en av alla andra mammor som inte har en sambo. Att misslyckas med familjelivet.

Men alltså, det är inte bättre att ha en sambo som behandlar en som skitsnygg än att vara utan. Det är faktiskt mycket mycket sämre att bo tillsammans med en elak idiot än att boka själv. Det är inte att misslyckas att lämna någon som gör en olycklig.
  • Leila4
    Alessia skrev 2019-03-23 10:54:30 följande:

Det är ju helt obegripligt att du väljer att leva med den mannen och till råga på allt skaffa ett barn till med honom. Han är ett elakt, tjurigt, omoget barn. Snudd på självskadebeteende hos dig tycker jag.

Du kan troligtvis inte förändra honom och hans beteende. Bara det där med hans jobbsituation är varningsklockor så det dånar om det. Vad lever ni på egentligen? Soc?

Antingen fortsätter du och dina barn att leva i gråt och förnedring eller så lämnar du förhållandet med dina barn och lever många gånger tryggare och lyckligare.

Mm jag vet.. vem kommer ens vilja ha mig och mina två barn? Vi lever på mig. Min inkomst, mina konton, mitt jobb.
  • Drottningen1970

Tack för svar. Jag vet varför jag inte lämnar, jag tänker lite att " vem vill ha en mamma, en tvåbarnsmamma" kommer aldrig få något annat. Kommer den nya älska mina barn som jag gör som de vore hans egna? Anledningen till att jag behåll detta barn var pga att jag ville att vår barn skulle ha ett syskon. Jag är rädd att bli en av alla andra mammor som inte har en sambo. Att misslyckas med familjelivet.

Även om du aldrig nånsin skulle få nån annan så måste det väl vara bättre att vara själv än leva med nån som gör en ledsen. Jag förstår inte ditt resonemang. En relation ska tillföra något positivt annars kan det va.
  • Drottningen1970
    Leila4 skrev 2019-03-23 16:13:35 följande:

Mm jag vet.. vem kommer ens vilja ha mig och mina två barn? Vi lever på mig. Min inkomst, mina konton, mitt jobb.

Alltså kommer du att få det ekonomiskt bättre utan parasiten du lever med...
  • Leila4
    hellothere87 skrev 2019-03-23 16:11:13 följande:

Förlåt, men tycker du att du har lyckats med familjelivet som läget är just nu?

Tack
  • Anonym (Falukorv)
    Leila4 skrev 2019-03-23 16:13:35 följande:
    Orkar du inte med ett förhållande?
  • Anonym (000)

Dumpa så kan du fokusera på två barn och inte tre!

Du lever som om du har 2(snart) små barn och en instabil tonåring som tror livet är en hotellvistelse där du är hushållerska/städerska. Som grädde på moset tycker han tydligen han har rätten att förolämpa dig och såra dig också - det tror jag inte ens han skulle göra mot en hotellanställd. 

• hellothere87
    Leila4 skrev 2019-03-23 16:40:38 följande:

Tack

Försök tänka på dina barn istället för på dig själv. Är det denna bild av en fin familj som du vill att dina barn ska få med sig? Vad hade du själv gett för råd till din bästa väninna om hon var i din situation?
  • Anonym (Va?)
    Tycker du att alla skilda och separerade är misslyckade, alltså?
    Inte ett dugg charmigt. 

Vet du, en människas värde sitter inte i hennes partner utan i henne SJÄLV. Man kan absolut leva ensam och vara lycklig. Sök hjälp, så du inser det och kan bygga upp ett EGET och självständigt liv för dig och barnen.  
  • Leila4
    Anonym (Va?) skrev 2019-03-23 19:07:07 följande:

Tycker du att alla skilda och separerade är misslyckade, alltså?

Inte ett dugg charmigt. 

Vet du, en människas värde sitter inte i hennes partner utan i henne SJÄLV. Man kan absolut leva ensam och vara lycklig. Sök hjälp, så du inser det och kan bygga upp ett EGET och självständigt liv för dig och barnen.  

Nej det är inte ett dugg charmigt. Okej
Svar på tråden Pappa med dålig attityd