Förstföderskor när födde ni + symptom innan
När du födde ditt första barn i vilken vecka födde du?
Och kom det som en ?överraskning?(plötsligs symptom) eller pågick det i några dagar?
När du födde ditt första barn i vilken vecka födde du?
Och kom det som en ?överraskning?(plötsligs symptom) eller pågick det i några dagar?
Undrar för det är ett forum (alltså man ska diskutera) och det är kul att se vilken vecka + vilka symptom folk har haft.
Klart jag vet det är olika.
Däremot har både barnmorska o läkare berättat för mig tidigare att de är vanligt förstföderskor går över tiden
O Trygg-Hansa säger :Är det ditt första barn är det vanligast att förlossningen kommer igång efter utsatt datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare än beräknat.
(Men det är många som föder sitt första barn innan beräknad förlossning o inte efter)
Jag har ingen aning när jag själv ska föda tar det som det kommer går inte på beställning
Blev igångsatt i vecka 42, hade förvärkar av och till i två veckor men det satte aldrig igång
Aniara vad du överreagerar, och du behöver verkligen inte svara eller vara i denna tråden mer du är inte den enda som kommentaret :))
Hejdå
Olivera hur kändes förvärkarna?
Jag gick 8 dagar över tiden med första. Det satte igång pang bom med värkar från ingenstans som blev starkare och mer regelbundna de kommande timmarna. Jag hade inte haft några känningar alls innan värkarna startade och ca 12 h senare föddes barnet.
Med första ungen började jah läcka fostervatten i v 40+3. Dagen efter blev jag igångsatt. Nu är jag i v 40+3 med barn nummer 2 och ingen bebis i sikte. Slemproppen släppte iaf idag så hoppas det händer nåt snart.
Födde 5 dagar före bf. Slemproppen gick nån vecka innan, och det rann mycket och ofta den veckan (var alltså inte vattnet som gick, utan väldigt omfattande och blöta flytningar typ). Var rejält dålig i magen några dagar innan också, konstanta diarréer.
Slemproppen ( med mycket blodstrimmor i ) gick 3 dagar innan värkarna satte igång. Däremot tog det lång tid för kroppen att värma upp, så jag fattade först inte att det var värkar öht. Sonen kom en dag innan BF.
Själv är jag född 3 veckor för tidigt men det har ingen av mina barn varit.
Olivera hur kändes förvärkarna?
Med 1a gick ja över 14 dgr. Hade inte en tillstymmelse till känningar innan ja fick förvärkar. Hon föddes samma natt :) med 2an gick ja över 9 dgr, samma där. 3an gick ja över 5 dgr , då hade ja förvärkar 1 v. Sen blev ja förkyld och allt dog ut. Direkt ja blev frisk satte förvärkarna igång igen och då var de dags rätt snabbt :) Väntar nu 4an och har 2 v kvar till bf. Hoppas faktiskt denna har lite mera brottom ut ????