Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

FDFMGA skrev 2019-08-05 13:13:27 följande:
    Sett ur de perspektivet 
    Bra musik, eller hur!

">

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-08-06 12:45:42 följande:
    Och angående trådens ämne så är exemplet Margot Wallström belysande för påståendena om vänsterns antisemitism.

Hon har kritiserat staten Israel - om kritiken är befogad eller inte kan man ha synpunkter på. Men gnället om att Israelkritik är antisemitism riskerar att reducera antisemitismen från att vara en rasistisk hatorgie till att bli en politisk ideologi bland andra.

Och anklagelserna om att Wallström påstått att "judarna är jobbiga" eller något i den stilen saknar varje tillstymmelse till källkritiskt tänkande..
    Det handlar om två stater med väldigt klena identiteter och som varit i krig/konflikt i över 60 år och i mångt och mycket saknar förmågan till självrannsakan och därför är ganska oförstående till omvärldens kritik. Lite som två barn och så försöker man få med sig så många som möjligt på sina sida när de istället behöver samsas.

Och ja absolut, källkritiken är under all kritik!

Sedan finns kloka röster från vardera sida, men de hörs definitivt inte här!

• nihka
    FDFMGA skrev 2019-08-06 14:05:11 följande:
    "Klena identiteter".

Kan du utveckla det?
    Israel erkänner inte Palestina och Palestina erkänner inte Israel och bara den som inte känner sig trygg i sig själv har problem med andras existens.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 07:28:19 följande:
    Det kan man naturligtvis tycka om man anser att utrikesministern är en person höjd över varje misstanke, "Judarna kampanjar mot mig" var det, så nu vet du det också.

Det ska ha varit en kommentar till kritiken mot det hon kläckte ur sig efter terrordåden i Paris. Om det är sant eller inte, påverkar inte min åsikt om hennes inkompetens.
    Självklart bryr du dig inte om om det som sagts är sant eller inte. Bra argumentation hörru!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 13:40:37 följande:

Ska jag behöva skriva att jag inte tycker det är OK att döda någon som inte längre utgör ett hot?
    Nej, men du kan ju vända dig till makthavarna i ditt "perfekta" land och tala om att att du motsätter dig att de sätter kulor i huvudet på människor som inte längre utgör ett hot i stället för att gnälla på att svensk polis av misstag skjuter oskyldiga.
  • nihka
    gabi1969 skrev 2019-08-13 08:48:48 följande:
    Hur vet man att någon inte längre utgör ett hot, som nyss har hotat dig och sagt att du ska dö?
    Eller hur! När någon ligger på marken utan vapen med händerna bakom huvudet så blåser man ut hjärnan på dem, bara omifallatt. Man kan ju aldrig veta om de utgör ett hot eller inte...
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-26 07:03:54 följande:
    suck... "KD's nya kompisar"

Du förnekar dig inte...

Påminner dig om socialdemokraternas "kära systerparti" som leds av en terroristfinansiär som doktorerat I förintelseförnekelse.
    Ja! Kära systerparti SD+KD= <3
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-26 18:45:01 följande:
    Nu är hon sparkad ut ur partiet. Tänk om socialdemokraterna visat samma beslutsamhet när det gällde det judehatande SS-U i Skåne...
    Tänk om Israel visat någon beslutsamhet öht och kickat ut sina terrorister isf att upphöja dem till statsledare och landsfader.
  • nihka
    KillBill skrev 2019-09-26 07:37:31 följande:

Ser du inte att representanterna från dessa KD och DS herrar slänger lystna blickar till varandra? Det är ju nästan samma blickar som Fatah ledaren Mahmoud Abbas och den förra moderatledaren utväxlade med varandra för några år sedan!

Ironin flyger rätt över huvudet på vederbörande.

Det är bara i vissa bilder som lystna blickar utbytes. I andra är det bara människor runt ett bord. Hur fucking tydligt som helst. Ser du verkligen inte skillnaden?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-27 08:43:08 följande:
     när det gäller att tävla om vem som hatar Israel mest.
    Försök att låta bli att kriga och mörda, ockupera och terrorisera under en hel vecka i sträck så kanske sympatierna för det krigsälskande landet Israel ökar något.

Gäller Palestina också.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?