Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

RebeckaZ70 skrev 2020-09-29 20:34:08 följande:
    Nu finns det ju många bra människor i SvK också, Annika Borg är ett exempel.
    Så du har läst Amelia

Många??? Svenska kyrkan var ju FULL av islamism och antisemitism.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-09-30 14:56:03 följande:

Min respekt för SvK som organisation är noll. Däremot finns det fina människor inom organisationen. De borde hitta en annan församling och låta SvK förtvina.

Jepp. Låter rätt. Personer med extremistiska åsikter är sällan nöjda med något.

Ha ett fortsatt bra krig!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-01 08:33:41 följande:

Du och många andra med dig tycks tro att vi judar är en homogen grupp som ni kan plocka fram och gulla lite med när ni ska godhetssignalera. 

Fy fan.

Enligt dig så är det ju så och du är deras homogena talesperson på svenska. Jag har försökt påminna dig om att det finns andra med mer balanserade åsikter om judar, palestinier, Israel och Palestina än dig, men du försöker låtsas som att din syn är någon slags norm i sammanhanget.

Ja, fy fan!
  • nihka
    nattuw skrev 2020-10-01 16:13:10 följande:

För S är allt otänkbart ända tills det blir tänkbart.

Inte när det gäller SD i sin nuvarande skepnad.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-01 23:06:57 följande:

Svenska kyrkan, socialdemokraterna och islamisterna ...

Som bäst kan man säga att SvK och ävnstern har varit naiva.

www.kyrkanstidning.se/asikt/svenska-kyrkan-har-gatt-i-fallan-0

I religionsdialogens namn har islamiska fundamentalister utnyttjat de svenska teologernas välvilja till dialogsamförstånd för att skapa makt. 

... 

I väst talades om civilisationernas kamp. Men det fanns också en vision om att muslimska teologer i väst skulle forma en ny tolkning av religiösa texter och granska urkunder med vetenskapliga metoder på samma sätt som skett med bibeltexter. 

Fundamentalister tog tillfället i akt och presenterade sig själva som dialogpartners. Haytham Rahmeh har varit en nyckelperson i decennier i den här dialogen. Med hjälp av kristna teologer i den socialdemokratiska broderskapsrörelsen etablerades biståndsorganisationer som Islamic Releif, islamiska skolor och studieförbundet Ibn Rushd. 

I religionsdialogens namn har man talat om strävan för integration, jämlikhet och mänskliga rättigheter, men dessa begrepp hade en annan innebörd i den islamiska fundamentalistiska teologin.

En debattartikel. Med någons åsikter...
    Flash Gordon skrev 2020-10-01 23:19:07 följande:

En bok till på samma tema. Muslimska Brödraskapets infitration av svenska partier och andra institutioner. Nu på svenska.

ERÖVRINGEN ? Muslimska Brödraskapets infiltration av Sverige

www.bokus.com/bok/9789151963761/erovringen-muslimska-brodraskapets-infiltration-av-sverige/

.

"En bok till". Ah. Vilket sammanträffande. Samma författare på boken som på artikeln.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-10-02 08:29:26 följande:

Turkiets Erdogan, Carl Bildts och Fredrik Reinfeldts bästis, hävdar att Jerusalem tillhör Turkiet

www.timesofisrael.com/jerusalem-is-our-city-turkeys-erdogan-declares/

Han vill tydligen återupprätta Osmanska Riket med sig själv som sultan.

Och den ville Reinfelet ha in i EU... Fy fan Kräks

Israel hävdar ju att Jerusalem tillhör Israel.

Fy fan Kräks

Jag kanske ska hävda att det tillhör Grönland
  • nihka
    Jaså du tycker inte att man ska gå tillbaka i historien för att se vem som har rätt till vilka områden. Och det gäller Israel också förstås?
  • nihka
    Padirac skrev 2020-10-02 18:32:21 följande:
    Nu tycker jag du är för hård mot Hanif ...
    Hahaha! Tänkte exakt samma sak.

Skämskudde på den.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-04 08:39:01 följande:
    Det finns ingenting demokratiskt över valen i Turkiet. I alla fall inte vad vi skulle kalla "demokratiskt" med västerländsk standard.

Revolutioner, blodiga eller fredliga, har fungerat förr för att avsätta diktaturer och despoter.

Östeuropa blev inte fria via allmänna val. I Rumänien skede det via en regelrätt militärkupp. Det är vi nöjda med idag.

I Algeriet stoppade en militärkupp en islmamistisk seger i valet 1991. Algeriet är idag så nära en demokratisk muslimsk stat i MENA man kan komma eller åtminstone så anti-islamistiskt en muslimsk MENA-stat kan vara.

I Egypten stoppades Muslimska Brödraskapet med våld för några år sedan.

Om en sekulär militär tagit makten i Turkiet hade världen förmodligen varit lite fredligare idag. 
    Jo, jag förstår hur du tänker. Och det finns fler SDare med dig som tycker att SD ska ta makten i Sverige genom en kupp. Tankesättet spiller naturligtvis över på allt som har att göra med hur man behandlar andra och så att man inbillar sig att alla liksom man själv är nöjda med militärkupper.
  • nihka
    KillBill skrev 2020-10-02 16:38:08 följande:

Recep Tayyip Erdo?an är ju en politiker från det Islamistiska AKP partiet och AKP och svenska moderaterna är ju systerpartier så det är väl inte så konstigt att det kramas emellanåt. MUF har brutit med AKP men vad jag vet så har inte moderaterna gjort detsamma.

Detta är en intressant artikel som bekräftar kopplingen mellan Ulf Kristerssons moderater och Turkiska AKP. 

aktuelltfokus.se/moderaterna-hyllas-av-erdogans-tankesmedja/
    Den diskussionen kunde du ju ta med en jude. Det lär ju finnas en krigsälskare på forumet som lajvar som jude.

Det relevanta här är att moderaterna inte hyllar Erdogan i någon tankesmedja. Det gör inte FN heller och de har inte heller "brutit med" Turkiet och inte EU heller för den delen.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?