Antisemitismen inom vänstern, varför?
Hade blivit mindre förvånad om det kommit från någon från "The Squad", dvs Ilhan Omar, Rashida Tlaib, Alexandra Ocacio Cortez m.fl.
Det här är ju inte en tråd om antisemitismen utan en hatavänstern-tråd.
Malmö kommun ? Wikipedia
Sedan 1919 har S styrt Malmö, förutom 6 år, 1985-1988 och 1991-1994
I 97 år har S styrt Malmö.
Det finns tillräckligt många trådar som handlar om högern, därfär startade jag den här tråden för att visa på att det minsann förekommer antisemitism även från vänster.
Att jag inte kommenterar det inlägget vidare beror på att det kommer från en skribent som flera gånger kallat mig "brunhöger", "blåbrun" m.m. (dvs sammankopplat mig med fascism/nazism) och jag vill inte ge denne person mer uppmärksamhet än vad hen är värd.
OK? Har du något emot att jag visar på den antisemtism som frodas inom S? Varför vill du dölja det faktum?
Du har förstås erfarenhet av att leva som jude ?
fått sten kastad genom fönstret mot gatan där du hade din Menora?
blivit ignorerad i en butik för att du haft en synlig davidsstjärna?
blivit spottad på när <någon> sett davidsstjärnan du har som halssmycke?
blivit kallad judehora av samma sorts personer som ovan?
-ingen av ovanstående har varit nazister eller fascister i din bemärkelse, jag kallar dem islamofascister, Socialdemokraternas nya kärnväljare.
Vilken höger? Om du menar AfS eller NMR håller jag med, annars inte. Var hittar du antisemitism hos KD? Hos L? Hos M? Berätta!
Menar du på allvar att jag istället borde rösta på S? Som har aktiva medlemmar som ropar antisemitiska slagord på Malmös gator!
Eller menar du att jg borde rösta på V? Som har medlemmar som sjunger ramsor om att krossa sionismen och hyllar raketbeskjutning mot civilbefolkning, och som bjuder in antisemiter och förintelseförnekare till sina arrangemang!
eller menar du att jg ska röst på MP? Som haft ministrar som jämfört judar med nazister, och svamlat om sionistiska konspirationer, som deras förra språkrör gjorde när bostadsislamisten tvingades avgå.
Nej du, du kan fortsätta med ditt förtal av Ebba Busch, du saknar helt trovärdighet. Ingen bryr sig om vad du skriver eller tar dig på allvar.