• Mudcakemonster

IVF hösten 2019

Hoppar gärna in här! Första ivf gjorde vi i Maj med minus från ET. Sen bara ett till frysen som vilade där över sommaren. Den lilla eskimåen sattes in nu på fredag så jag är på rd 2 :)

Spännande! Någon annan som ruvar?

• Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-01 20:17:00 följande:

Halloj!

Tack för svar ang. förkylning under ruvning. Det visade sig vara falskt alarm och bröt inte ut. Nu skulle jag kanske önska att det gjort det istället om det kan vara positivt att kroppen bekämpar sjukdomen istället för embryot ;)

Känner SÅ igen mig i alla era beskrivningar av att pendla mellan hopp och hopplöshet.. Och då är jag bara på RD3 idag, vart ska detta sluta? Man blir ju helt knäpp av alla symtom som kommer och går hela tiden.. Illamående, frusen/varm, huvudvärk, molvärk i magen, trött, ömmande bröst osv. Snacka om att lutinus ger effekter alltså..

Är det någon av er som har koll på hur många procent chans det är att få positivt med ett 2-dagars vid ET? Hittar allt mellan 30-50% och blir bara förvirrad..

Välkomna in ni nya också :)

Detta hittade jag:

The success rates range from 40.1% per embryo transfer leading to a live birth for patients under 30 years, to 8.5% per embryo transfer leading to a live birth for patients over 40 years
  • Mudcakemonster
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Ååååh grattis!!! :) härligt! Själv är jag på rd2 så har lite väntetid ännu. Vad har du haft för symptom?
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-01 21:10:35 följande:

Synd att man hunnit bli 31 nyss då och får dra av lite från de 40 procenten ;)

Är det en blastocyst du ruvar på nu? Är det lutinus som gäller vid FET också?

Hahha samma här! Jag är också 31 :) Det är en tre dagars med 8 celler som vi fick. Vet inte vad lutinus är men gissar att du menar mån form av gulkroppshormon? Så ja, jag tar en som heter Terolut 3ggr per dag.

Hur går det för dig? :)
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-02 06:31:47 följande:

Ah okej, de kan frysa dag 3 också alltså. Det nämnde de aldrig för oss. Kanske är olika rutiner på klinikerna. Vart går ni? Vi är på Sahlgrenska.

Lutinus är gulkroppshormon ja, verkar finnas många olika sorter. Tar du det i en naturlig cykel eller är det hormonstimulerad?

Det går bra såhär långt efter insättning men väldigt mycket snurrande tankar. Blir liksom glad över olika symtom som kommer men vet ju att de egentligen bara beror på hormonerna man tillför. Blir bra med lite jobb idag så man kan fokusera på annat.

Har du några känningar?

Ja men precis :) jag räknade liksom mera så att de frös ner en tvådagars och odlade sen i en dag så det blev en tredagars. Jag har faktiskt ingen aning! Hahha känns som att man får veta så lite.

Jag hade stegring igår och nu ännu väldigt varm idag. Skall också försöka fokusera på annat men det är ju typ OMÖJLIGT! Hihi.

Vi gör i ostimulerad cykel så har betydligt mindre symptom nu. Sist när det var ET efter äggplock så kände man ju nåt hela tiden typ.
  • Mudcakemonster
    mscoconut skrev 2019-09-02 21:42:19 följande:

Nu ruvar jag också, första dagen idag (dag 6)!

Fick 3 till frysen och 2 som fortfarande odlas (efter dag 6, skumt!) Känns hoppfullt :)

Har dock haft sååå ont i magen :( Hormonerna verkar slå omkull magen totalt. Puh.

Testdag den 22/9.

Hur går det för er andra som ruvar? :) vilka testdagar har ni?

Spännande! Välkommen! :) själv är jag idag (tisdag) på rd4 jag har testdag den 11.9 så det är ju ett tag till det. Hur tidigt vågar man månne tjuvtesta? Tror int jag kan hålla mej :)
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-03 06:35:07 följande:

Jag har också varit varm/frusit till och från. Höjd temp från vanligtvis 36,2 till runt 37 nu. Hoppas också att det skulle vara ett gott tecken men tror att det kan vara progesteronet som ger temphöjning?

Mitt hopp sjunker verkligen mer för varje dag här.. Ingen särskild anledning men bara känslan och att man tänker mer och mer realistiskt med att chansen kanske bara är 25% att det tar sig

Vi får hoppas att det inte är gulkroppshormonet som spökar :) iiiik så spännande! Idag har jag varit mega gasig i magen, hahha
  • Mudcakemonster

Så kul att många plussar. Ruvardag 6 idag och nu ikväll tycker jag att jag mår illa. Inte spy illa, men lite smått. Täppt näsa också. Men dessa kan ju bero på snuva och indiska maten jag åt till lunch!! Hahaha.

Hur mår ni? När smygtesta?

• Mudcakemonster
    LegoS skrev 2019-09-06 17:20:54 följande:

Jag plussade på RV8 är på 10 idag. Har haft molvärk och idag har det krampat och stuckit i högra äggstock! Någon som vet vad det kan betyda? Orolig! Har TD på onsdag 11/9. Är detta ett tecken på att det kommer släppa? Det var en hemsk smärta men har inte fått nån blödning än så länge.

Ååh grattis! Är också på Rd 8 idag med testdag på onsdag. Jag tjuvtestade idag och kan inbilla mig till ett supersvagt streck. Men tror inte riktigt på det.

Jag har hört att det är vanligt med värk i början. Så om jag var du skulle jag bara försöka ta det lugnt och njuta ??
Svar på tråden IVF hösten 2019