• Mudcakemonster

IVF hösten 2019

Söstrami83 skrev 2019-09-13 17:50:09 följande:

Skymtar något jättesvagt. Fortsätter hålla tummarna för dig, även om det kanske inte ser jätteljust ut... :( <3

Så söt du är. Det hjälper :)

Är nu på rd 14, två dagar över senast det misslyckades och mensen kom. Så det finns ju lite hopp.
  • Mudcakemonster
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!

Spännande! Lycka till <3 jag ruvar på en tredagars, är nu på rd 14.
  • Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2019-09-13 21:46:56 följande:

Grattis till alla plus här inne so far! Underbart. Lycka till alla som snart ska ruva/ruvar! Jag börjar med sprutor om några dagar. Andra omgången nu. Läskigt!!

Lycka till! You can do it <3
  • Mudcakemonster

Behöver er hjälp. Nu rd 15, testade inbillningsstreck på gravtest igår, men inget som man vågar lita på. Nu har jag inga gravtest hemma. Tog ett äl test (för att hag är desperat) och det visade positivt?

Mensen har inte kommit ännu.

Vad tror ni?

• Mudcakemonster
    Söderlund skrev 2019-09-14 12:53:39 följande:

Shit så himla frustrerande! Jag har också kollat med ägglossningstest förut och det ger ju utslag när man är gravid. Om jag var du skulle jag köpa ett digitalt graviditetstest där det står antal veckor, de är väldigt känsliga på hcg. Jag fick gravid 1-2 veckor på ruvardag 5, så om det har fäst sent för dig så borde det ju ge utslag nu!

Ja men precis! Tog ett digitalt i onsdags (ruvardag 12) och det visade ?not pregnant? (hade köpt det på ebay).

Så har inte vågat köpa ett nytt ännu för man blir ju så besviken. Slet upp det digitala i min desperation och där var två streck?? Betyder det nåt?

Men spännande att höra att äl test ger utslag vid graviditet. Jag har också hört det!

Såhär har mina gravtest sett ut Rd 8-11 (sen tog testen slut och jag tog ett digitalt som var neg)

• Mudcakemonster
    Söderlund skrev 2019-09-15 13:41:44 följande:

Det ska man väl aldrig göra men jag hade gjort det :/

Jo det känns ju nästan nog hopplöst. Men lever ännu i hoppet om att jag är en ?låghormonare? som man hör så mycket om i urbana legender.. haha.

Kan ändå inte ge upp förrän mensen kommer. Den brukar aldrig va sen såhär.

När man redigerar syns nog nåt...

• Mudcakemonster
    Najo skrev 2019-09-15 14:19:15 följande:

Hej,

Jag hade en extremt kraftfull mensvärk i 220 h när embryot vqr ca 11 dagar (ruvningsdag 9 på en 2 dgrs). Å ena sidan mkt orolig men samtidigt tänkte jag det stämmer ju i tid när det fäster. Men som sagt på tok för mkt mensvärk jmf med den normala växtvärk jag var van vid. Detta var nu i juni. 4 dgr innan testdag (när embryot var 14 dgr) hade jag et extremt svagt streck. Syntes först e e stund men inom testtiden. I dag innan testdag (3 dgr senare) nget streck o då kom också mensen. Har funderat massa men i mitt fall trot jag det fäste men nästan durekt efter avbröts det och jag tror det var dörför ngt hände som skapade den kraftiga mensvärken. Extremt tidigt missfall. Säger inget om att detta har ngn koppling till din situation. Men samtidigt om du nu har ettextremt svagt streck vid testdag ska du nog räkna med att det kan vara mgt som avbrutits. Förstår att det är jättejobbigt då det finns en chans så länge mensen uteblir.

Oj men nej vad tråkigt! Så ledsen för din skull!! Sååå himla jobbigt!

Tror nog att det gäller nåt i den stilen för min del också, tyvärr. Men som sagt. Tänker gråta först när mensen kommer.

KRAM
  • Mudcakemonster
    Najo skrev 2019-09-15 14:53:20 följande:

Jag är lite veteran oi ivf sammanhang. Innan detta tidiga missfall fick jag en ma i v7 i april. Det tog knäcken på mig. Sen en topping med att en blasto i frysen från juni ivf inte komner att användas (vi gjorde ivf som separerade men mitt uppe i allt ångrar han sig). Mht atr det kanske är mitt sista ägg då jag är 44 gjorde inte mindre ont. Men istället för att deppa över detta har jag nu valt att göra ett sista ivf försök med donerade spermier. Har gjort 2 ul och finns tyvärr lite få blåsor. På ti ska vi bestämna om fortsätta el avbryta. Jag har 2 friska barn dock från ivf:er 2008 och 2015:)

Att deppa och gråta o ta sig upp igen i detta ivfande är der enda alternativet! För det gör man

Ojdå! Du är ju en riktig kämpe! Detta är vårt första ivf. Bara två ägg fick vi, ett till färskt ET och nu första och sista FET.

Om detta misslyckas så skall vi börja på med ivf nr 2. Känns tok jobbigt men ingenting i jämförelse med vad du gått igenom!

Härligt att du redan har två lyckade ivf <3 var det många försök innan du plussade med dem?
  • Mudcakemonster
    Najo skrev 2019-09-15 15:20:29 följande:

20 h skulle det stå! :)Vilket medicin har du fått? Har ni fått reda om det finns ngt fel?

Haft pcos så inte lyckats bli gravid själv. Första försök bpda 2 första ivfer. Missfallet i v 7var från blasto från ivf no2. Har varit räkmacka till dessa försök med barn no3. Hur gick disk med läkaren när ni hade 2 ägg? Inte prat om att avbryta. Hade 3 blåsor ul1, 4 st ul2.. men det är lite lite. Vid de 3 första iverna fick jag ut 7-8 ägg. Nu kostar försöken mig 3 ggr så mkt pga att jag är själv plus don spermier. Så tyvärr är det en ek fråga denna gång:(

Det är pga manlig faktor, vi fick ut 8 ägg men bara två befruktades. Nu tog jag bara Terolut som stöd för vår FET. :)
  • Mudcakemonster

Grattis till alla som lyckats!!

Jag är tillbaka efter en mental paus från allt vad ivf heter. Nu är jag tillbaka med försök nr2! Förra veckan car dett äggplock och återföring av vad enligt läkaren sa ?bästa embryot hittills, ett riktigt top embryo med 50% chans? :) wuhuuu låter ju bra i alla fall.

Har ni erfarenheter av ?top embryon?? Det har läkaren inte sagt till oss tidigare. Nu lät det dock väldigt positivt.

Kram!

• Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2020-02-03 22:22:10 följande:

Dom sa det till oss på vår andra ivf. Att de tre dom kunde frysa (blev överstimulerad så frös alla 3) såg väldigt fina ut! Bättre än plocket innan tillome. Och den ggn blev ja gravid - tredje insättningen men första på just det plocket. Hoppas på samma för dig!!!

Åååh men så underbart! Hoppas jag har samma tur!!
Svar på tråden IVF hösten 2019