• Najo

IVF hösten 2019

Ölandstoka skrev 2019-11-30 07:35:55 följande:

Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!

Beklagar, jäkla skit alltså! Visst var detta landstingsförsök? Kan varmt rek carl von linne i uppsala om du ska gå vidare privat, de är så bra. Världens bästa läkare, embryologer och sköterskor.
  • Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 08:30:46 följande:

Jag har insättning idag men igår när jag öppnade broschyren för att kolla tiden för idag så inser jag att jag glömt ta lutinus sedan i tisdags. HUR kan det ens hända, grät hela kvällen! Jag var helg säker på av någon anledning att hon sa börja på insättningsdagen. Det känns som droppen, jag ger upp! Någon av er som vet hur illa detta är?

Tror inte det är så blodigt. På min klinik börjar man 2 dagar e äggplock. Samma dag som ET om 2 dagara embryo alt 3 dgr senare om man återför blasto.
  • Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 10:49:56 följande:

[quote=80069154][quote-nick]Hedblomster skrev 2019-11-30 09:12:04 följande:[/quote-nick]Ingen fara. Alla mina insättningar i Falun började jag samma dag som insättningen. Kliniker gör lite olika.[/

Tack snälla! De ringer nu och sa att ingen av de 5 befruktade äggen såg helt bra ut idag, vilket gör att insättningen oavsett blir inställd. Livet alltså!

Nämen va trist. Skulle de odla vidare några till dag 6?
  • Najo
    Annanathalia skrev 2019-11-30 11:27:57 följande:

[quote=80069342][quote-nick]Najo skrev 2019-11-30 11:11:39 följande:[/quote-nick]Nämen va trist. Skulle de odla vidare några till dag 6?[/

Ja de skall följa dem tills imorgon och se men känns ju rätt negativt. Vi har inte fått några till frysen de två tidigare gångerna heller. Dock är ju denna omgång den omgång som har gått sämst så långa protokollet verkar inte hjälpa mig gentemot korta. Ja ja nya tag..

Sist hade jag 4 st dag 5. Endast en var fin o sattes in

Av de övriga frystes 1 in dag 6. Tydligen ska tjejembryon vara lite långsammare.
  • Najo

Hej,

Jag är minst sagt rädd för missfall pga min höga ålder. Lär bli testmissbrukare misstänker jag. Hade knappt inga symptom igår men i morse var de tillbaka plus en förkylning och irriterade tarmar. Även strecket var starkare i morse.

Hoppas ni andra får ert efterlängtade plus snart.

• Najo
    Blåask skrev 2019-12-01 10:00:16 följande:

Jag är på rd 6 med ett fem dagars..

Tog Ovitrelle den 18/11..

Vågar jag börja hoppas på att det är på riktigt?

Grattis!
  • Najo
    Greatexpectations skrev 2019-12-01 18:44:09 följande:

Jag är på ruvardag 10 med ett 4 celligt embryo, har haft ömma bröst och molvärk typ hela tiden och väldigt vattniga lutinusflytningar (sorry) men det har avtagit i dag det mesta förutom flytningarna, lite molvärk och öm är jag än men inte alls lika mkt som för nån dag sen. Förra ruvningen avtog symtomen dag 6 och jag hade inte dessa vattniga flytningarna alls (sorry igen)och jag fick mens på förväntad dag, dock tycker jag att det är svårt att avgöra om det är gravsymtom eller lutinus men har läst om folk som plussat trots att symtomen avtagit, vad tror ni?

Jättesvårt att veta. Jag har haft mensvärk och det har blivit minus. Men det jag har lärt mig (efter att jag också fått minus efter ruvning) är att om de vattniga flygningarna håller i sig och helst ökar under ruvningen är det ett gott tecken. Jag har haft vattniga flytningar direkt efter äggplock men även efter FET och då kan man väl tro att lutinus delvis bidrar till detta. Men när flytningarna om ngt tilltar och mer vattniga och då menar jag vattniga som att det kan rinna till ordentligt tex när man går upp på morgonen, ja då kan man börja ana ngt. Nu när jag är gravid (plussade förra v) vet jag redan innan jag stiger upp om det blir mkt vatten när jag ställer mig upp eller inte beroende på hur mkt livmodern känts under natten.
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-03 09:30:29 följande:

Jag är gravid! Det känns helt overkligt att skriva det efter många års kämpande. Jag har aldrig någonsin fått ett plus tidigare så för vår del gjorde ivf hela skillnaden. Det här är vår första ivf och vi gjorde icsi direkt. Jag fyller snart 41 så jag är ju inte ung i de här sammanhangen direkt.

Nu börjar såklart direkt oron för att graviditeten inte ska hålla i sig men jag ska försöka njuta av att just nu är jag ju faktiskt gravid. Jag testade två dagar tidigare, klinikens testdag är i övermorgon.

Lycka till nu alla ruvare!

Wow grattis! Vilken ruvardag är du på idag? Jag plussade förra veckan, är ännu äldre än du. 44 och fyller 45 i jan. Superorolig för missfall. Jag är i v5+1 idag.
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-03 12:45:41 följande:

Tack!! Ruvardag 10 i dag ( om ruvardag 1 är dagen efter återföring?) Förstår absolut din oro men vi får hoppas att det går bra för oss båda ?gamlingar? ;) Det är väl bara att ta en dag i taget och försöka att bara glädjas. Men det är ju lättare sagt än gjort förstås. Stort lycka till!

Ok ruvardag 10 med en blasto? Dvs 15 dagar efter befruktning? Jag testade också 15 dagar efter befruktning.
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-03 20:27:36 följande:

Jag fick tillbaka ett tredagars. Så det bör väl vara 14 dagar efter befruktning nu. Äggplocket var den 19e. Har du fått tid för ultraljud?

Ok! 16 dec (V7+0) har jag VUL
Svar på tråden IVF hösten 2019