Greatexpectations skrev 2019-12-01 18:44:09 följande:
Jag är på ruvardag 10 med ett 4 celligt embryo, har haft ömma bröst och molvärk typ hela tiden och väldigt vattniga lutinusflytningar (sorry) men det har avtagit i dag det mesta förutom flytningarna, lite molvärk och öm är jag än men inte alls lika mkt som för nån dag sen. Förra ruvningen avtog symtomen dag 6 och jag hade inte dessa vattniga flytningarna alls (sorry igen)och jag fick mens på förväntad dag, dock tycker jag att det är svårt att avgöra om det är gravsymtom eller lutinus men har läst om folk som plussat trots att symtomen avtagit, vad tror ni?
Jättesvårt att veta. Jag har haft mensvärk och det har blivit minus. Men det jag har lärt mig (efter att jag också fått minus efter ruvning) är att om de vattniga flygningarna håller i sig och helst ökar under ruvningen är det ett gott tecken. Jag har haft vattniga flytningar direkt efter äggplock men även efter FET och då kan man väl tro att lutinus delvis bidrar till detta. Men när flytningarna om ngt tilltar och mer vattniga och då menar jag vattniga som att det kan rinna till ordentligt tex när man går upp på morgonen, ja då kan man börja ana ngt. Nu när jag är gravid (plussade förra v) vet jag redan innan jag stiger upp om det blir mkt vatten när jag ställer mig upp eller inte beroende på hur mkt livmodern känts under natten.