• Najo

IVF hösten 2019

Fjällen skrev 2019-10-11 15:43:23 följande:

Stort grattis till dig. Tänkte precis skriva och fråga hur länge du har hållt på och hur det gick för dig. Jag kanske ska testa att spruta en omgång till. Det jobbiga är att få ägget att fastna. Jag är så glad för din skull.

Hej!

Det är så måmga moment i denna process men ser ju klart bättre ut än september, nu finns det iaf äggblåsor.. Fick barn direkt på ivf no 1 2008, barn på ivf no 2 2014. Frysförsök våren 2019- missfall v 7 och ett klarade ej tining. Ivf no3 ej gravid men ett till frysen som ej kommer användas. Ivf no 4 (spermiedonation) sept 2019 1 ägg vid plock som degenererade precis vid spermieinjektion. Ivf no 5 nu.
  • Najo

Hej,

Nyss hemkommen efter äggplock..i torsdags hittade läkaren 9 blåsor plus 2 mindre..han tömde idag 8-10 blåsor och skörden blev 8 ägg. Nu ska jag försöka vara glad för stunden och i morgon ringer de och berättar hur befruktning gått. Hoppas nu att ett av mina 44-åriga ägg kan bli ngt..

• Najo
    misu80 skrev 2019-10-16 10:31:36 följande:

Det låter lovande! Så länge det finns ägg finns det chans till "guldägg" :) Håller tummarna för dig.

Tack! Av 8 var 7 tillräckligt mogna och 4 st blev normalt befruktade. Planerad återföring i morgon. Om de nu inte ringer innan med bad news..
  • Najo
    misu80 skrev 2019-10-17 11:16:37 följande:

Det var ju jättebra! Vi fick bara ett ägg befruktat (ICSI).

Nej, nej, inte kommer de ringa med bad news :) Det kommer gå superbra!

Vad trevligt med dina peppande ord! Nubpå väg hem med ett 4-celligt embryo i livmodern.
  • Najo
    misu80 skrev 2019-10-18 13:34:08 följande:

Wohoo, så underbart! Åh vad jag håller tummarna för er :)

Tack! Vilken vecka är du i?
  • Najo

Hej alla,

Är nu på ruvardag 5 med ett 2 dagars. Jjag haft otroligt ångest över hur det gick med de 3 andra embryona som odlades vidare. Bestämde mig därför för en gångs skull att inte kolla upp med kliniken. Det skulle göra mig så negativ under ruvarfasen om inget gick till frysen (en liten backup om det inte blir graviditet denna gång). De var dock snabba på kliniken så beskedet kom postledes idag. Ett till frysen så är tacksam för detta. Beaktat att jag är 44 så ger det mig lite lugn. Har inte många chanser kvar. Nästa steg är att överväga embryoadoption.

• Najo

Hej alla,

Ngn här som ruvar? På ruvardag 8 med 2 dagars embryo. Symptomen liknar inte riktigt som de ggr jag varit gravid. Brösten började ömma direkt efter insättning. Aldrig hänt förut. Men de är iaf ff ömma. Flytningar som är vattniga och det kan vara lutinus såklart eller ökande östrogen. Sist jag var gravid (blev misssfall) började jag få mensvärk denna dag men inte denna gång. Känner mig hopplös som analyserar allt eftersom det ändå inte går att påverka;)

• Najo

Ja inte lätt med ruvningstiden. Känt efter så mycket i en vecka nu och inatt vid 03 kunde jag inte somna om då jag fick mensliknande känningar. Det fick jag ungefär i denna vevan (10-11 dgr e befruktning) när jag plussade i mars (blev MA). Men nu när jag tycker att jag känner mer så ifrågasätter jag mig själv då jag inte riktigt kan lita på ngt känner jag.... är det inbillning eller stämmer det? Man blir ju lätt tokig av detta helt klart.

• Najo
    Jooosen skrev 2019-10-27 10:13:58 följande:

Jag körde ju totalfrys efter äggplock för ca 1

Månad sedan. Skulle vänta en cykel tills jag får sätta in en blastocyst. Ska sätta in i en naturlig ägglossning och endast ta lutinus. Min fråga är nu: vad händer om man INTE råkar få äl just den månaden. Kanske att man får positiva stickor men sedan inte äl. Denna månad tror jag tex att ja inte hade någon ägglossning... blir det helt fel då? Förra fet tog jag 3 st ovitrelle i olika omgångar så då styrde vi ju ägglossningen...

Jag tog ovitrelle för säkerhets skull i naturlig cykel. Den ena ggn hade jag inte stegring alls och den andra ggn stegring. Men tog alltså ovitrelle bägge ggr inför FET
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-10-29 09:13:33 följande:

Ruvardag 7 och jag tror inte att det gått denna gång heller... Har inte testat, bara en känsla.

Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.
Svar på tråden IVF hösten 2019