• Najo

IVF hösten 2019

bonzo skrev 2019-11-11 13:47:42 följande:

Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?

Maxdos, är ju 44. Kör 150 menopur och 300 gonalf de 2 sista gångerna. Korta protokollet. Denna gång sprutade jag endast 9 dgr. Gick fort
  • Najo
    LLW skrev 2019-11-11 15:46:08 följande:

Wow, 9 är ju jättebra! Hoppas det blir bra nyheter imorgon också.

Jag tror 9 ägg är väldigt bra med tanke på min ålder. Men tyvärr ökar ju andelen dåliga med åldern. Min läkare sa i lördags att tåget lämnat perrongen..jag kan fortfarande se det mem svårt att komma på det.. jag tänker att jag kämpar lite till med egna ägg sedan är nästa steg embryoadoption om jag vill gå vidare. Har som tur är 2 barn i a f. Jag är själv också (gör ivf med donerade spermier) så dessa behandlingar kostar på (både kostnad och energiåtgång). Varje gång jag ska iväg från sthlm till uppsala hoppas jag att inte vab står på schemat;)
  • Najo

Hej,

Lite status från mig. 1 ägg var omoget och av de resterande 8 befruktades 6 st! Detta innebär därmed planerad återföring på lördag. Det innebär också första att det är första gången det blir (planerad, vad som helst kan ju hända) färsk återföring med blasto för min del. Har alltid fått tillbaka 2 dagars.

• Najo
    bonzo skrev 2019-11-12 13:47:55 följande:

Jaa vad bra! Håller tummarna för fina blasto :) Ska de återföra två stycken om det är möjligt?

Nej det var diskussioner om av ev återföra 2 2 dagars men 2 femdagars tror jag inte de återför..
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-12 18:02:27 följande:

Ville bara skriva att det bara blev en blastocyst till frysen för oss. Har för mig att någon skrev om det förut och var besviken på det. Så ja, vi fick oxå bara ett! Men hoppas att det är en stark en ;)

Hej! Jag är nöjd om jag får en blasto till frysen vid en ivf. Hur många ägg fick ni ut och hur många blev befruktade?
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-12 20:04:38 följande:

Vi fick ut 11 ägg, 9 gjorde man icsi med då de andra två äggen var omogna. 7 av de 9 blev befruktade. Har nu en blasto i livmodern och en i frysen. Försöker att tänka att det är ett bra resultat men hade räknat med kanske 2-3 till frysen iaf.

Bas på min erfarenhet är det bra. När min yngsta kom till fick vi ut 7 ägg och 4 befruktade (icsi) Ett sattes in vilket blev han och 2 till frysen. Inget blev ngt men en blev MA. När min äldsta kom till körde man inte icsi och då plockades 7, 2 befruktade varav en blev min dotter. Inget till frysen.
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-12 20:51:03 följande:

Så tre stycken blastisar med icsi blev inte ett barn alltså. Blir så nervös att ett försök typ redan gått eftersom om detta inte tar sig har vi bara ett ägg till innan det är dags för omgång 2 och mer hormoner.

Jsg gjorde en ivf i oktober 2019. 8 ägg, 1 omoget, av de 7 blev 4 befruktade. En 2 dagar satres in som inte blev ngt. 1 av de fyra gick till frysen. Denna ligger kvar i frysen.
  • Najo
    Ma18 skrev 2019-11-14 06:29:34 följande:

Aha du fick en blastocyst tillbaka också? Spännande! Ruvardag 4 är väl så tidigt att ett negativt test egentligen inte säger något?

Instämmer för tidigt:)
  • Najo

Hej alla,

I.måndags plockades 9 ägg. 8 var mogna och 6 befruktades. ET idag dag 5. Fick in en fin blasto som börjat hatcha. 3 st levde ff men växt långsammare. Dessa 3 ska odlas en dag till... känns inte toppenbra. Ngt som har erfarenhet av detta? Kan de ta sig?

• Najo

Tack alla för er input. Jag hade hoppats på att få komma till kliniken och få en insatt och en till frysen. Det hade gjort mig nöjd och glad men att få reda på att bara 2 av 6 avstannat men att 3 av 4 fortfarande växer men inte nått blastostadie det hade jag inte räknat med! Trodde alla blev blasto dag 5. Men då kanske ngn av de tre blir blasto, hoppas det!

Svar på tråden IVF hösten 2019