IVF hösten 2019
Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?
Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?
Wow, 9 är ju jättebra! Hoppas det blir bra nyheter imorgon också.
Hej,
Lite status från mig. 1 ägg var omoget och av de resterande 8 befruktades 6 st! Detta innebär därmed planerad återföring på lördag. Det innebär också första att det är första gången det blir (planerad, vad som helst kan ju hända) färsk återföring med blasto för min del. Har alltid fått tillbaka 2 dagars.
Jaa vad bra! Håller tummarna för fina blasto :) Ska de återföra två stycken om det är möjligt?
Ville bara skriva att det bara blev en blastocyst till frysen för oss. Har för mig att någon skrev om det förut och var besviken på det. Så ja, vi fick oxå bara ett! Men hoppas att det är en stark en ;)
Vi fick ut 11 ägg, 9 gjorde man icsi med då de andra två äggen var omogna. 7 av de 9 blev befruktade. Har nu en blasto i livmodern och en i frysen. Försöker att tänka att det är ett bra resultat men hade räknat med kanske 2-3 till frysen iaf.
Så tre stycken blastisar med icsi blev inte ett barn alltså. Blir så nervös att ett försök typ redan gått eftersom om detta inte tar sig har vi bara ett ägg till innan det är dags för omgång 2 och mer hormoner.
Aha du fick en blastocyst tillbaka också? Spännande! Ruvardag 4 är väl så tidigt att ett negativt test egentligen inte säger något?
Hej alla,
I.måndags plockades 9 ägg. 8 var mogna och 6 befruktades. ET idag dag 5. Fick in en fin blasto som börjat hatcha. 3 st levde ff men växt långsammare. Dessa 3 ska odlas en dag till... känns inte toppenbra. Ngt som har erfarenhet av detta? Kan de ta sig?
Tack alla för er input. Jag hade hoppats på att få komma till kliniken och få en insatt och en till frysen. Det hade gjort mig nöjd och glad men att få reda på att bara 2 av 6 avstannat men att 3 av 4 fortfarande växer men inte nått blastostadie det hade jag inte räknat med! Trodde alla blev blasto dag 5. Men då kanske ngn av de tre blir blasto, hoppas det!