Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM november 2019

solhatten skrev 2019-11-10 09:51:52 följande:

Testar igen

Jag ser :D

Jag lyckades få till ett test med äl-stickan igår kväll runt 20. De var en stor smiley där igår med. Då jag fick positivt i fredags borde den väl vara försvunnen om jag testar i em? :) vi fick till mys fredag på dagen och igår kväll. Så hoppas det räckte. Tror inte jag kan motivera mannen till en omgång nu på morgonen xD
  • hundenhubbe

Nu är mitt äl test negativt! Betyder det att ägget är släppt? Senaste dätestet tog jag igår kväll som sagt. När börjar lh sjunka? Direkt efter släpp? Tänkte är det någon mening att försöka anstränga sig till mys ikväll?

• hundenhubbe
    Tjoppa12 skrev 2019-11-10 16:35:31 följande:

Då borde det ha släppt, om det är negativt. LH sjunker rätt fort efter ägget släppt. Sedan är ägget befruktningsbart i ett 12-24 timmar har jag läst . Så det sägs att man borde ligga i en-två dagar efter positivt äl-test. Så mys på! :D

Haha tack! Ska försöka övertala mannen xD
  • hundenhubbe

Om jag tog positivt test igår kväll på äl och negativt idag em ska jag räkna idag som äl +1 Eller imorgon? Vi ska försöka få till en gång till ikväll iaf! :)

• hundenhubbe
    solhatten skrev 2019-11-11 06:26:08 följande:

T

Tycker att testet blir bara starkare, väntar bar på när första kräkan kommer

Åh stort Grattis! Solklart!
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-10 22:26:09 följande:

Jag hade räknat äl idag och därmed äl+1 imorgon. :)

Tack för svar :) jag gillar ju att testa tidigt så kanske bäst att räkna idag! Jag ska försöka hålla mig till äl+10 Men kommer säkert testa äl+9. Lång väntan känns det som! Ska dock jobba mycket så tiden kanske går fort!
  • hundenhubbe
    solhatten skrev 2019-11-11 09:04:23 följande:

Jag fick svagt positivt på äl+9så omöjligt är det ju inte, håller verkligen tummarna för dig

Ja sist jag testa med predictor early på vad jag trodde var äl+9 fick jag mycket svagt positivt! Men då testade jag inte med stickor och nu när jag gjorde det diffade det 1-2 dagar så får se denna månad hur det blir! Vi fick till det dagen positivt äl och båda dagarna efter. Så känns som ett bra försök iaf :D
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-11 09:13:33 följande:

Vi hade äl samma dag men jag brukar bara 9-10 dagar till mens så vi får väl se hur det går denna månad. För mig blir det inte så effektfullt att testa någon dag innan eftersom det är minimal chans att plussa på äl+7-8..

Men då kanske vi testar samma dag ändå! Roligt att följas åt :) kul med äl samma dag! Jag brukar få efter ca 14 dagar efteråt så får se denna gång då Jag faktiskt vet när äl var!
  • hundenhubbe
    Lacee skrev 2019-11-11 15:46:46 följande:

Testade idag, bim + 4, tror allt jag är med barn igen!

Stanna där inne nu då!

Åh stort grattis! :)
  • hundenhubbe
    Anonym (KanskeDumFråga) skrev 2019-11-11 14:50:15 följande:

Hej hej. jag har en fråga, både jag och min kille snusar och vi har inte lyckats blivit gravida än på flera försök. Har inte kunnat läsa någonstans att snus påverkar fertilitet men vet någon här någonting om det? Nog för att det kan vara bra att sluta ändå men tänkte på just fertilitet

En vetenskapligt godkänd källa säger att snusning påverkar fertilitet hos kvinnor. Männen finns det för lite forskning på. lakemedelsboken.se/kapitel/beroendetillstand/tobaksberoende.html
Svar på tråden BIM november 2019