Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM november 2019

Nicciz skrev 2019-11-17 00:19:48 följande:

Jag skulle räkna äl på söndagen och äl+1 på måndagen. Tjuvstarta kan du alltid göra, men tror tyvärr det är lite slöseri på tester

Ja jag får nog hålla mig! Äl+7 Blir lite väl tidigt! Håller mig till tisdag!
  • hundenhubbe
    Nicciz skrev 2019-11-17 00:19:48 följande:

Jag skulle räkna äl på söndagen och äl+1 på måndagen. Tjuvstarta kan du alltid göra, men tror tyvärr det är lite slöseri på tester

Men jag fick första positiva på fredag vid lunch och egentligen ska man ju sluta testa då. Men då ni fått positivt brukar ni räkna en dag efter den visat positivt eller 2 dagar efter?
  • hundenhubbe
    awi skrev 2019-11-17 08:24:25 följande:

Tog digitalt nu på morgonen. Gud jag kan knappt tro det! Detta är vårt fjärde försök. Hoppas innerligt att allt går bra! Stort lycka till till er som är kvar.

Stort grattis! :)
  • hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-17 12:08:00 följande:

Hej, jag tror jag har bim i dagarna, men har dålig koll. Hade inte tänkt testa idag, så testade inte på morgonen. Sen kunde jag inte hålla mig så testade och det var blankt. MEN, jag har så stora bröst, ömma, har haft det sen i onsdags, smått illamående till och från och även haft molvärk och hugg i magen/ljumskarna. Får nästan "senadrag" i ljumskarna om jag reser mig för fort. Vad har ni för symtom /sken symtom ;)

Jag har molvärk till och från, ömma bröst, väldigt stor hunger, otroligt ful hy och i 2 dagar har det till och från smakat metall i munnen. Ömma bröst har jag jämt innan mens men ful hy och denna hunger känns igen sen sist! Hoppas hoppas :) längtar till att testa på tisdag men också rädd för att få negativt igen :(
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-17 13:49:44 följande:

Bara två dagar kvar nu.. Kan knappt hålla mig ;)

Samma här! Hatar dagarna innan, så jobbigt!!
  • hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-17 18:05:38 följande:

Åh, så spännande! Min kropp har varit lite knasig ett tag nu, men brösten är ändå ovanligt stora och brännande. Sen har jag varit småtjyvens hela dagen. Synd att dagarna blir så långa när man väntar på att testa.

Håller verkligen med!! Såååå långa! Längtar till tisdag:D plussade sist på äl+9 Så vi får väl se. Känner igen mycket sen senaste gången i augusti. Halsbränna idag också. Men kroppen kan ju luras mycket när man vill mycket!
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-19 07:51:30 följande:

Dagens test var hånande blankt och fick mig verkligen att tappa hoppet. Hur går det för dig hundenhubbe?

Familjeliv låg nere för mig igår xS superskumt! Tog ett test imorse och samma här... sopblankt. Känns verkligen kört... tar ett imorgon och syns inget då 5 dagar innan bim och äl+10 ger jag upp denna månad. Synts så tidigt alla andra graviditeter...! Det värsta är att jag känner mig som sist jag var gravid! Ful hy, mensvärk , gasig, ömma bröst och i 2 dagar mått väldigt illa på fm fattar ingenting. Kroppen är så elak just nu :(
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-19 19:59:44 följande:

Jag förstår verkligen känslan bim imorgon för mig så vi får väl se om mensen kommer, jag tänker inte testa imorgon utan nu väntar jag bara in mensen. Mina spottings brukar komma äl+8 men det har inte kommit än så kroppen verkar inne på att spela mig ett spratt..

Jag tar ett imorgon fast jag vet att det kommer vara negativt... och denna gång prickade vi verkligen in äl! Tycker kroppen är riktigt elak när den lurar mig med massa falska symtom.. idag har jag varit så grinig och arg på dedär blanka testet och tagit ut de på sambon känner jag. Vet att vi bara försökt 5 månader men de börjar kännas så jäkla drygt!! Helst då dom andra gick så snabbt... man är väl så jäkla bortskämd men har ju som sagt väntat på sambons godkännande i 1 år också Så vill bara att de ska bli något nu :(
  • hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-19 21:32:51 följande:

Låg nere för mig med igår. Var blankt även här idag. Men när illa och har nu fått världens huvudvärk. Så är kanske bara på g att bli sjuk. Hoppas du får ett plus imorgon.

Jaha då kanske de var fel för flera! Jag tror tyvärr inte jag kommer få det :( men tack ändå <3
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-19 22:18:45 följande:

Precis så känns det för oss med, första gången med fertilitetsmonitor men fick bra utslag med maximal fertilitet 8-9/11 så äl skedde tydligen 10/11 och eftersom vi fick till det dessa tre dagar plus några gånger innan så har jag varit så hoppfull men nu känns det bara hopplöst. Jag har fått spottings nu ikväll så nu är mensen snart här. Håller tummarna för dig :)

Men eller hur!! När man verkligen ger allt och tänker att det typ inte kan gå fel denna gång och man väntar och väntar...! För ett jäkla blank test. Som sagt, vill inte ta ett imorgon för kommer bli så besviken men kommer göra det ändå... hoppas du har fel och får plus <3 annars syns vi väl i decembertråden.. kanske ska bli en fin julklapp?
  • hundenhubbe

Och jag trodde jag var ledig isf men vart väldigt överraskad när jobbet ringde så fick springa iväg. Hann alltså inte ta något test xD tar imorgon då det är bim-4 och äl+11. Visar det inget då hoppar jag över till decembertråden. Kissnödig, gasig, mensvärk, mer flytningar, trött, grinig, ful hy och ömma bröst. Kroppen spelar säkert mig ett spratt! :*(

• hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-20 12:43:57 följande:

Alltså, mår så illa. Trodde jag fick mens inatt men kom inger. Mådde ok imorse, nu vill jag kräkas. Huvudvärk kom igår också, idag är det lite svag huvudvärk. Negativt test... Skengravid 2.0...

Samma här. Typ äl flytningar som jag aldrig brukar ha innan mens..! Vilken dag är du på?
  • hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-20 16:24:39 följande:

Jag har inte vriktigt koll, men borde vara kring BIM. En annan sak jag upplevde idag, var att en sur colanapp jag åt smakade riktigt illa. Gjorde även det när jag väntade sonen. Inte upplevt det annars. Men kan ju ha varit i kombination med lunchen jag ätit innan.

När tänkte du testa nästa gång? Jag ska ge det ett försök imorgon som sagt men vet redan..
  • hundenhubbe
    Stoltmoster skrev 2019-11-20 16:30:47 följande:

Igår var lyckligaste dagen i mitt liv, jag fick plussa!

Idag är den värstadageni mitt liv. Ringde gyn igår och fick tid idga för buksmärtor.

Jag är i vecka 7 men graviditeten är utanför livmodern. Den sitter i äggledaren och det enda dom Kan göra är att operera. Ta bort min graviditet och även min äggledare.

Jag är så förkrossad, rädd och ledsen

Massa kramar! Det är många som blir gravida igen trots en äggledare . Har jobbat på gyn. Förstår att det måste kännas förjävligt och hoppas allt kommer gå bra <3 har du några frågor så kanske jag kan svara på dom om själva ingreppet och sen. Massa kramar!
  • hundenhubbe
    nufårvise skrev 2019-11-20 17:15:16 följande:

Kommer säkert att testa imorgon. Men ska försöka hålla mig...

Hoppas du får ett plus!
  • hundenhubbe
    Stoltmoster skrev 2019-11-20 20:11:24 följande:

Tack snälla ni för alla fina ord! Jag har pratat med läkaren och jag fick oprerationsstid redan i morgon då mina värden inte var särskilt bra. Hon sa även också att det inte minskar risken med 50% som man kan tro utan jag kan ändå försöka att bli gravid som vanligt och ganska tidigt efter ingreppet. Allt är en väldig omställning, speciellt när jag fick båda beskeden på mindre än 24h.

Om det är någon mer som varit med om samma sak så dela gärna din historia med mig här eller privat. Det skulle jag uppskatta.

Ta hand om er och lycka till <3 än ger jag inte upp!

Vad skönt :) de kommer lösa sig <3
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-20 23:12:51 följande:

Idag kom mensen så nu är det dags för mig att lämna denna grupp, tack för stöttning, peppande och gemenskap. Lycka till och nu hoppas jag på att inte stöta ihop med er i decembertråden ;)

<3 stort negativt här på morgonen... Så jag lämnar också gruppen :( försök nummer 6 here we come... hoppas det blir en trevlig julklapp! Lycka till alla här inne <3
Svar på tråden BIM november 2019