• larssonc

BIM november 2019

Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

1/11 - Larssonc

2/11

3/11

4/11

5/11

6/11

7/11

8/11

9/11

10/11

11/11

12/11

13/11

14/11

15/11

16/11

17/11

18/11

19/11

20/11

21/11

22/11

23/11

24/11

25/11

26/11

27/11

28/11

29/11

30/11

• Svar på tråden BIM november 2019
  • boshab
    mariagejan skrev 2019-11-03 16:55:40 följande:

Jag får alltid suuuuper ömma bröst innan mens ca 1 v innan och sedan slutar de ömma ganska exakt två dagar innan mens. Nu kom det ömma lite senare och sedan försvann det efter två dagar och var helt oömma i 1 dag sedan kom det tillbaka igen.

Jag kräktes också en gång helt spontant så då började jag ana. Utöver det inget speciellt jag letade efter och har klämt för att se om bröstvårtorna är ömma för tycker alla som är gravida säger de blir ömma men de gör inte ont däremot är de styva hela tiden och det brukar de inte vara!

Jag hoppas bara det går hela vägen är så glad!

Skulle påbörjat ivf på tisdag denna veckan dagen efter min väntade mens 4 nov så är så otroligt tacksam och ödmjuk att jag får uppleva detta!

Heja er alla <3

Wow vad häftigt! Vad roligt att det tog sig. Grattis! :D Så roligt att några redan blivit gravida. :)
  • avigmaria
    IA88 skrev 2019-11-03 16:31:56 följande:

Ah men då så, då hade du ägglossning typ en vecka före mig så då kan jag lugna ner mig med att börja fundera på att testa redan hehe :) Hade du några speciella tecken som fick dig att testa?

Mjä, det är ju mest svårt att låta bli när man har test hemma... :) tog ett i fredags som var negativt, men när jag likt en mentalsjuk person rotade upp det ur sopkorgen idag tyckte jag mig se nåt där (översta testet).

Tecken, nja . Men är BRUTALT trött. Trodde att det var förkylningsrelaterat, men det känns typ som att det är bortom det...

• hundenhubbe
    boshab skrev 2019-11-03 03:55:52 följande:

Jag har aldrig testat CB digital dock! Tar det sig inte denna månad kanske jag provar :) Hört att det är lättare att hitta ÄL men de är väl dyrare?

Hoppas din ÄL kommer snart och lycka till!! :)

Inte jag heller xD köpte 10 st för lite över 200 kr tror ja! Kanske 269. Hoppas dom hjälper mig :) lycka till själv!
  • rosali84

Ok, då var man här igen. Efter senaste missfallet (MA i mars i år och utdraget som attans med blödningarna som följd och mensen som inte kom tillbaka förrän i juli) så har vi typ legat lite lågt med allt. Förra månaden var första som vi försökte igen, men då kom mensen som en klocka. Denna månad blev det inget seriöst försök då jag varit sjuk samt sjukt trött osv. Vet att mensen ska komma närsomhelst, men tycker på nåt sätt att det inte känns som vanligt. Tänkte att om inte den kommit innan onsdag så testar jag då. Men inte kunde jag hålla mig till onsdag inte. Tog detta nyss. Ett test som är utgånget i datum och med 2 MA i bagaget senaste 2 åren så håller jag inte direkt hoppet uppe.

• Corros
    rosali84 skrev 2019-11-03 18:02:01 följande:

Ok, då var man här igen. Efter senaste missfallet (MA i mars i år och utdraget som attans med blödningarna som följd och mensen som inte kom tillbaka förrän i juli) så har vi typ legat lite lågt med allt. Förra månaden var första som vi försökte igen, men då kom mensen som en klocka. Denna månad blev det inget seriöst försök då jag varit sjuk samt sjukt trött osv. Vet att mensen ska komma närsomhelst, men tycker på nåt sätt att det inte känns som vanligt. Tänkte att om inte den kommit innan onsdag så testar jag då. Men inte kunde jag hålla mig till onsdag inte. Tog detta nyss. Ett test som är utgånget i datum och med 2 MA i bagaget senaste 2 åren så håller jag inte direkt hoppet uppe.

Jag ser ett svagt streck, men förstår din rädsla efter MA. Har man varit med om nåt så är man tyvärr rädd. Ta ett nytt imorgon, det ser ändå lovande ut!
  • hundenhubbe

Åh vad många underbara plus redan :D själv så har man äl om några dagar, tänkte börja ta äl test på onsdag. Känns så himla länge tills det ens är dags för graviditetstest! Ni som fått positivt äl test. Börjar ni räkna äl dag 1 från dagen efter ni testa positivt eller två dagar eller tre?

• Corros
    malinamf skrev 2019-11-03 15:42:17 följande:
    Vad bra! Jag tror de framförallt används om man har kort lutealfas (mindre än 10 dagar typ). Det här blir försök nummer 3 med 3e barnet. Första tog sig på 6e försöket och 2a blev en ?oops? så vi får se vad detta tar vägen! :)
    Aha då lugnar jag mig lite och ser var gynekologen säger.
    Åh vad spännande! Hoppas det går vägen snabbt. Har en dotter men hon är 10 nu så detta blir ju en sladdis deluxe. Då var jag 27 år och blev gravid blixtsnabbt (iofs 2 tidiga missfall innan det tog sig). Så jag verkar ha lätt att bli gravid men lite svårare att fästa..
    Nu är jag nyss fyllda 38 år och inte alls lika säker på att det går vägen, om jag är för gammal helt enkelt... Vi får se! Meeeen vi fick till det några gånger trots förkylning och vagel haha :)
  • avigmaria
    malinamf skrev 2019-11-03 16:00:05 följande:

Åh! :) hur gamla är dina barn?

3 och 5! Trodde att vi var klara så men sen har den där längtan kommit tillbaka...
  • boshab
    hundenhubbe skrev 2019-11-03 18:12:25 följande:

Åh vad många underbara plus redan :D själv så har man äl om några dagar, tänkte börja ta äl test på onsdag. Känns så himla länge tills det ens är dags för graviditetstest! Ni som fått positivt äl test. Börjar ni räkna äl dag 1 från dagen efter ni testa positivt eller två dagar eller tre?

Använder du något annat än ÄL-test? Tänker om du tempar, kör NC/annan app? :) Beror lite på hur kroppen reagerar. Denna cykel hade jag ÄL dagen efter positivt test. Jag kör dock med NC (tempar och har kört det ett tag så algoritmen stämmer nog rätt bra).
  • rosali84
    Corros skrev 2019-11-03 18:08:24 följande:

Jag ser ett svagt streck, men förstår din rädsla efter MA. Har man varit med om nåt så är man tyvärr rädd. Ta ett nytt imorgon, det ser ändå lovande ut!

Tack! Jo, jag har ju turen att ha 2 fina tjejer redan, men längtan efter 3:an blir inte mindre. Försökt i snart 3 år nu med nr 3 och detta är (om det nu är positivt) isf 3:e gången jag är gravid på de åren. Här är ytterligare en bild på samma test. Ska ta ett nytt (med morgonurin och ett ej utgånget test) imorgon.

Svar på tråden BIM november 2019