• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Blond tjej
    Mayjel skrev 2025-01-20 20:10:33 följande:
    Testade deras nya burgare med dijondressing häromdan och den var jättegod! Passar så bra med senapssmak till hamburgaren. 

Ska köpa med mig en sån till när jag är på torget imorgon Glad Eller två Solig
    Ibland är det spännande att prova nya saker på donken  
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-01-22 19:58:11 följande:
    Ja, det är roligt med lite variation från dessa snabbmatskedjor. Jag provade också en annan ny hamburgare från donken med sourcreamdressing och rostad lök. Inte lika förtjust i den och inget jag ämnar köpa igen. 

Idag har jag bara ätit kokta ägg och druckit ett glas med ohomogeniserad lantmjölk. Tänker på vikten och så. Imorgon blir det dock fest igen med ost och grönsakspaj, mmm..
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-22 20:18:03 följande:
    Ja, det är roligt med lite variation från dessa snabbmatskedjor. Jag provade också en annan ny hamburgare från donken med sourcreamdressing och rostad lök. Inte lika förtjust i den och inget jag ämnar köpa igen. 

Idag har jag bara ätit kokta ägg och druckit ett glas med ohomogeniserad lantmjölk. Tänker på vikten och så. Imorgon blir det dock fest igen med ost och grönsakspaj, mmm..
    Vad var det som gjorde att du inte gillade burgaren, lite nyfikenGlad
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-22 21:08:01 följande:
    Vad var det som gjorde att du inte gillade burgaren, lite nyfikenGlad
    Jag tyckte inte att den smakade så mycket faktiskt. Mest salt. Den där sourcreamdressingen var inget speciellt. Men denna burgare var också ganska liten och billig i jämförelse med bjässen som var dijonburgaren. Kul ändå att ha testat båda.

Vet att hamburgerkedjan Bastard Burgers nyligen hade en sorts julburgare med nån sliskig blåbärsröra som topping. Där går nog min egen gräns när det kommer till att testa nya smaker. Tårtfyllning i hamburgare låter väl lite ehh?? Solig
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-22 21:14:27 följande:
    Jag tyckte inte att den smakade så mycket faktiskt. Mest salt. Den där sourcreamdressingen var inget speciellt. Men denna burgare var också ganska liten och billig i jämförelse med bjässen som var dijonburgaren. Kul ändå att ha testat båda.

Vet att hamburgerkedjan Bastard Burgers nyligen hade en sorts julburgare med nån sliskig blåbärsröra som topping. Där går nog min egen gräns när det kommer till att testa nya smaker. Tårtfyllning i hamburgare låter väl lite ehh?? Solig
    Ok, sourcreamsmak och rostad lök brukar vara gott. 

Tårtfyllning på en hamburgare låter verkligen inte gott

Tack för infonGlad
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-22 21:19:34 följande:
    Ok, sourcreamsmak och rostad lök brukar vara gott. 

Tårtfyllning på en hamburgare låter verkligen inte gott

Tack för infonGlad
    Sourcreamburgaren kostade bara 25 kronor. Prova den vetja, om du ändå gillar indess innehåll Glad Vi föredrar ju alla lite olika smaker ibland.

Dijonburgaren var dyr, över 70 spänn om jag minns rätt. Dock en rejäl köttbit man fick mellan bröden där också. 

Nä, den norrländska hamburgaren med blåbärskompott (läste just lite närmare om den) låter lite suspekt. Alltid lite knepigt med frukt i maten. Äppelmos kanske hade passat bättre isåfall. Eller rönnbärsgelé. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-22 21:25:08 följande:
    Sourcreamburgaren kostade bara 25 kronor. Prova den vetja, om du ändå gillar indess innehåll Glad Vi föredrar ju alla lite olika smaker ibland.

Dijonburgaren var dyr, över 70 spänn om jag minns rätt. Dock en rejäl köttbit man fick mellan bröden där också. 

Nä, den norrländska hamburgaren med blåbärskompott (läste just lite närmare om den) låter lite suspekt. Alltid lite knepigt med frukt i maten. Äppelmos kanske hade passat bättre isåfall. Eller rönnbärsgelé. 
    Få se om jag provarGlad

Ja, frukt i maten är inte så tilltalande
  • Anonym (slurp)
    Blond tjej skrev 2025-01-22 19:58:11 följande:
    Nja, jag skulle hellre äta skabbräv än att gå på donken..
Svar på tråden Vad blir det för mat?