• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Yummie)
    Anonym (....) skrev 2025-02-04 23:49:05 följande:

Köttfärssås med vitlöksbröd och sallad

Låter gott på riktigt.
    Satt och googlade recept innan maten ..het räkpasta,  kycklinggryta, choritzo gryta och kycklingpaj. Snålvattnet flödade 
    Kom sedan på att jag tagit upp en burk korv-stroganoff ur frysen. Kokade nudlar och ett par knäckemackor.
    Snacka om antiklimax .....
  • Anonym (Zoom)
    Anonym (Yummie) skrev 2025-02-04 23:57:40 följande:
    Låter gott på riktigt.
    Satt och googlade recept innan maten ..het räkpasta,  kycklinggryta, choritzo gryta och kycklingpaj. Snålvattnet flödade 
    Kom sedan på att jag tagit upp en burk korv-stroganoff ur frysen. Kokade nudlar och ett par knäckemackor.
    Snacka om antiklimax .....
    Haha, sådär jag jag också ibland.

Men idag ska jag nog göra hemmagjorda hamburgare. 
  • Mayjel

Har precis ätit. Det blev i afton kokta saltrullar med gurkstavar och chilidipp, biffchips och grönmögelchips med avokadoröra samt salta kex med holländsk lagrad gouda och hjortronsylt. 

Sköljde ner detta med en enkel drink på guaranadryck och några teskedar Licor 43.
    Cotton candydruvor och Baileystryffel vid sidan av. Det är ju ändå lillördag idag.

• Anonym (Yummie)
    Nandez skrev 2025-02-05 21:14:51 följande:

Stekt falukorv och makaroner 

Skulle gärna hitta alternativ till detta. Makaroner är som varmt tjockt slem. Falukorv kan passa till bruna bönor, ugnsstekt eller i Stroganoff men thats it.
    Vägrar färdiga köttbullar, de kommer inte ens över tröskeln.
    Tar gärna förslag på god, snabb vardagsmat.
    Ledtrådar:
    Fläsk
    Bruna bönor
    Löksås, fläsk och potatis
    Färskpasta, cheme fraiche (smaksatt) och protein

Hit me!!
  • Anonym (Zoom)
    Anonym (Yummie) skrev 2025-02-05 22:31:12 följande:
    Skulle gärna hitta alternativ till detta. Makaroner är som varmt tjockt slem. Falukorv kan passa till bruna bönor, ugnsstekt eller i Stroganoff men thats it.
    Ledtrådar:
    Fläsk
    Bruna bönor

Hit me!!
    Jag gör ibland färsk tortellini med pesto och rökt lax och ruccola ovanpå. Det kan inte gå snabbare och är supergott. 
  • klyban

Hitta en intressant rätt med malfadine(pasta som älskar kletiga såser.)
    Och var i grunden broccoli, vitlök, citron jos och zest, sen ska lägga till lök, kyckling och körsbärstomater.

I mitt huvud låter detta riktigt gott.
    Även lite parmesan såklart, och rejält med svartpeppar, då vi älskar detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (slurp)

Hemmagjord korvpytt med Scorpion chili korv.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Yummie) skrev 2025-02-05 22:31:12 följande:
    Ledtrådar:
    Fläsk
    Bruna bönor

Hit me!!
    Det är lite av en nödlösning när fantasin tryter 
  • Anonym (Zoom)

Idag har jag jobbat hemifrån och mitt barn var hemma sjuk. Jag lagade pasta med lövbiff till lunch med lite lök och champinjoner och matlagningsgrädde.

Till middag blir det något jag såg på instagram. Man tar pizzadeg och formar till ovala bröd, lägger mozzarella i mitten och viker ihop, gräddar en stund. Sedan tar man en kycklingfilé som man har bankat ut och panerat och stekt (tänkte steka i ugn för hälsans skull) och lägger mitt i brödet. Garnera med en hemmagjord ranchsås och ruccola och riv lite parmesan över alltihop. Hoppas det blir lika gott som det såg ut! 

Trevlig helg allihop!

• Anonym (slurp)

Så slut i benen så det får bli kaffe och Polarbröd..

Svar på tråden Vad blir det för mat?