• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Mammaresan
    Majja92 skrev 2019-12-25 17:07:50 följande:

Tack för alla uppmuntrande ord! Nu är testerna här hemma slut så avvaktar någon dag så får vi se hur allt blir. Hur går det för er andra, någon som snart ska testa? :)

Jag är också nyfiken på när andra planerar att testa och hur det går för alla! :D
  • Harry900

Ja idag är det den 25e. Hade mens 29/11 sist o mensen lyser med sin frånvaro o alla gravtest hittills har varit negativa. Var ju ett där som visade på nått men nää verkar inte stämma då.. får vänta till iaf den 29e om 3-4 dagar o se igen om mensen inte dykt upp då. Har just nu extreeeem mensvärk. Kan tyda på mens men också en livmoder som växer. Enligt app ska jag väl vara v4(3+5) alltså snart 4 hela veckor. Och det är ju då det sägs att man skulle haft sin mens o bör få ett plus isf, så än lever väl hoppet.. lite. Så tråkigt om det inte skulle vara något den här gången heller.

• Harry900

Tecken jag har just nu som skulle kunna tyda på en graviditet (men lika väl att mens är på ingång)

Trött hela dagen lång (mer än jag brukar vara)

Ont i magen och mensvärk

Ont i brösten inte hela tiden men på kvällen

Hungrig oftare

Väldigt lättstött och känslig

Min hy har blivit väldigt slät och fin (blev det med min tidigare graviditet också)

• Pewc

Äl+8 idag enligt appen, kan också vara +9. Skippade ältest den här gången! Både skönt och frustrerande hehe

Tänker testa tidigast söndag, men helst inte alls tror jag... är egentligen testoman så vi får väll se hur det går

Grattis till alla som plussat. Hoppas vi får många fina plus innan årsskiftet!

• IA88

Jag har följt er i tråden i några dagar nu men inte skrivit. Grattis alla som fått sina plus till jul, vilken julklapp! :) Förra cykeln blev min kropp knäpp och mensen kom två veckor sent så har inte hundra koll på när det är dags denna gång men enligt Natural cycle hade jag ÄL på dag 16 och appen förutspår BIM till idag. Än så länge ingen mens och jag hoppas den fortsätter hålla sig borta, har dock lite mensvärk till och från så jag vet inte riktigt. Om tempen är fortsatt hög imorgon bitti kanske jag vågar mig på att testa..

• Supertrio
    Harry900 skrev 2019-12-25 20:24:37 följande:

Tecken jag har just nu som skulle kunna tyda på en graviditet (men lika väl att mens är på ingång)

Trött hela dagen lång (mer än jag brukar vara)

Ont i magen och mensvärk

Ont i brösten inte hela tiden men på kvällen

Hungrig oftare

Väldigt lättstött och känslig

Min hy har blivit väldigt slät och fin (blev det med min tidigare graviditet också)

Åh vad spännande när du listade upp dina tecken sådär, då blev det lite tydligare för mig vad jag också känner:) Speciellt det där med slätare o finare hy, det har jag med fått och det brukar vara raka motsatsen annars innan mens. Och jag är extremt lättstött och känslig nu. Gråter för minsta lilla, så pass att min sambo är övertygad om att jag är gravid, haha. Samma sak med brösten, mina är mycket större och framför allt på kvällarna, bröstvårtorna med. Typ svullna och röda. Någon mer som känner igen det?

Insåg förut att jag räknat fel på BIM ?! Min app sa att BIM är på lördag men om jag går tillbaka tidigare cykler så har jag en cykel på 36 dagar (varje gång!). Och inte 34 som appen tyckte denna gång. Skumt. Så BIM borde vara på måndag! Då förstår jag ju om testen visat blanka och negativa..?!:) lite hoppfull ändå :)
  • Mammaresan

Åååh fy farao mår sååå dåligt. Har åkt på någon magsjukeliknande grej eller så har jag i alla fall magproblem och har knappt hållt mig i 4 timmar i och med det. Så sannolikheten att få något vettigt svar ifrån testet idag är lika med noll... Suck! Det är inte positivt eller starkare på något vis så nu skiter jag i tanken att jag skulle kunna vara gravid i sig. Det är helt enkelt bara i huvudet och fortsätter jag känna obehag i livmodern framöver får jag nog kolla upp så det inte är att jag känner fel och det i själva verket är någon infektion i blåsan jag känner av. Så himla svårt att känna vad som är vad. Speciellt när en vill/hoppas!

Det var helt enkelt inte så att det var en liten en som försökte överraska oss med sin närvaro. Att gå vidare med livet efter lördagen kommer vara det svåraste helt klart. Samt att döda det sista hoppet kommande två dagar. Jag har heller ingen möjlighet att hitta bättre test förrän tidigast imorgon. Vilket innebär att imorgon blir det ett likadant Rfsu test och tidigast på lördag blir det "the last blow" vilket bör vara BIM. Bara jag mår bättre då och kan få "vettigt" morgonurin. Just nu känns det mest som plågeri hela grejen. Jag har oregelbunden mens också så det kommer ändå kännas som att en viss del av mig kommer inte veta definitivt förrän då, då kommer en släppa på tanken helt. Däremot vet jag att efter lördagen är jag färdig med testande. Efter det är det inte rimligt längre att ett plus skulle kunna existera.

• Harry900
    Supertrio skrev 2019-12-25 21:19:55 följande:

Åh vad spännande när du listade upp dina tecken sådär, då blev det lite tydligare för mig vad jag också känner:) Speciellt det där med slätare o finare hy, det har jag med fått och det brukar vara raka motsatsen annars innan mens. Och jag är extremt lättstött och känslig nu. Gråter för minsta lilla, så pass att min sambo är övertygad om att jag är gravid, haha. Samma sak med brösten, mina är mycket större och framför allt på kvällarna, bröstvårtorna med. Typ svullna och röda. Någon mer som känner igen det?

Insåg förut att jag räknat fel på BIM ?! Min app sa att BIM är på lördag men om jag går tillbaka tidigare cykler så har jag en cykel på 36 dagar (varje gång!). Och inte 34 som appen tyckte denna gång. Skumt. Så BIM borde vara på måndag! Då förstår jag ju om testen visat blanka och negativa..?!:) lite hoppfull ändå :)

Åå hoppas! Håller tummarna! Jag har nog bim om tre dagar tror jag, inte säkert men nått sånt så ska vänta tills dess. Ingen mens i sikte ännu iaf. Inatt har jag variiit sååååå hungrig hela natten. Åt ju ändå innan jag la mig.. o nu har vi ätit frukost o jag e hungrig igen. Asså det skulle inte slå fel nu om detta bara är symptom på att mensen ska komma hahha! Men man hoppas ju att den uteblir
  • Anonym (Hoppfull)

Jag som tänkte vänta till bim med att testa tog idag ett ägglossnings test i brist på annat.. De va negativt. Har 3 el 3 dagar kvar till bim..

Någon som testat negativt med ägglossnings test men ändå varit gravida?

• Anonym (Cykloptorsk)

Äl+12 idag och negativt test. Nu borde det väl synas på vanligt, icke testa tidigt test?

Känner att mensen är på väg också så det blir nog att ta nya tag i januari.

Svar på tråden BIM December 2019