BIM December 2019
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Tokblankt test idag på Äl+13.
Ännu ett försök åt skogen. Lägger ner äl tester, tempning och fl nu. Det tar så otroligt mycket på psyket det här.
Ja sen jag slutade med prevmedel så har jag haft jätteont och mått riktigt dåligt mellan ägglossning och mens. Slutade i september tror jag. Så har haft två cykler då jag trott att min ägglossning och alla symptomen var gravidtecken eftersom cykeln var så väldigt mycket längre än vad jag förväntade mig. Så vart inte det minsta sugen på att ligga på mina fertila dagar. Sen vart det tredje försöket nu då om man räknar från alla från att jag slutade med prevmedel då. Och denna gången vart mensen två veckor försenad istället. Man tror ju inte det är sant med alla skumma symptom man får, kroppen vet verkligen hur den ska lura en. Detta skulle vara första barnet isf för oss.
Åh förstår att det är jobbigt att pausa. På något sätt har man ju redan hunnit börja räkna på ev födelsemånad för barnet och tänker att det ska bli nästa år då. Vi funderar också på att pausa efter denna gången då vi helst inte vill att barnet ska behöva vara född sist på året. Spelar väl egentligen ingen roll och man bryr väl sig bara om sånt tills man fyller 18 men ändå. Skulle ni köra med skydd tills april isf? Eller är det mer om det händer så händer det? Hur länge försökte ni med era tidigare? Man går verkligen helt upp i det när man väl vill och önskar. Önskar jag kunde vara mer som min sambo som tänker mer att äsch det löser sig. Men det går liksom inte när man känner så mycket kroppsliga symptom i sin egen kropp.
Babyplan äl+12 morgonurin
Apotekets äl+12 kvällsurin
Inbillar jag mig att de är svag skugga på båda?
Åh dumma jag kolla på ett test jag tog för 2h sedan.. Ljuger ju om jag säger att jag inte fick tillbaka lite hopp.. Hur ofta händer det att det blir ett falskt positivt efter avläsningstiden? Det är ju inte super starkt, men absolut synligt.. Har aldrig fått så förr, de har alltid varit fortsatt negativa.. Blir så kluven..
Tjejer jag troooor jag plussade precis. Detta är taget idag nyss på BIM -3 BIM-4 nånting. Inte 100 exakt. Såg strecket efter typ 2 minuter. Eller ser jag i syne??
Där kom mensen, syns i januari tråden <3
Tjejer jag troooor jag plussade precis. Detta är taget idag nyss på BIM -3 BIM-4 nånting. Inte 100 exakt. Såg strecket efter typ 2 minuter. Eller ser jag i syne??
Åh hoppas verkligen att det blir er tur nästa cykel! Man blir ju som sagt helt uppe i det när man håller på, hela livet handlar till slut bara om ägglossning-symptom-väntan-analysera-och känna efter. Med våra två andra barn så hade vi väldig tur, det gick väldigt fort och lätt allting. På andra försöket med barn nr1 och på första försöket med barn nr2! Så jag hoppades ju såklart att det skulle gå lika smidigt denna gång men det verkar tyvärr inte vara så..
Vi vill helst inte heller att barn nr3 ska vara född sent på året (början på oktober som BF kommer bli nästa cykel känns i senaste laget). Sen är det självklart för-och nackdelar med allt men vi vill helst undvika det. Så det blir förhoppningsvis ett försök nu i januari och sen pausar vi feb-mars. I så fall kör vi med skydd. Första barnet är född i februari och det var kanon tyckte jag. Så gärna ett januari/februari barn. Men oktober är ju närmare!:)
När fick du din mens? Jag fick ju min idag så just nu känns ägglossning ljusår bort...:(