• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • EllaLo
    Jenno0 skrev 2019-12-03 12:04:09 följande:
    Det var intressant information. Jag kan inte säga emot för jag vet för lite om pcos för att kunna dra slutsatser. Men jag håller med och menade också att en kombination av båda är det allra bästa. Sen har vi olika kroppar och fungerar olika. Jag har tempat sedan 2016 så jag känner min kropp utan och innan och kan egentligen bara dra slutsatser kring hur min kropp fungerar, och mina cykler. ville bara tipsa om att lägga till tempning.
    Motsäger inte dig alls om att tempning är en bra metod, hade gärna haft det som metod själv, det hade blivit såååå mycket  billigare haha :)!. 
  • Snuffles
    Bobbycar92 skrev 2019-12-03 05:36:41 följande:

Flyttar mig på listan, starkt plus idag :)

1/12 - Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Grattis vad roligt!
  • EllaLo
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-03 12:12:36 följande:

Hej! Grattis till er som plussat.

Jag fick min mens förra veckan och nu börjar den ta slut. Igår kom det bara någon droppe på pappret när jag kissa och samma sak idag. Inget i trosskyddet.

Vad jag vet så är detta min första "egna" mens, tidigare använt mig av preventivmedel och primolut för förra menstruationen. Så nu denna gång tänkte jag testa äl stickor, mest för att se att min ägglossning är igång. Vad ska jag tänka på? När ska jag börja testa och ska man testa vid samma tid varje jag? Har " testbankens ägglossningstest " hemma.

Tacksam för svar. Kram på er!

Hej!

Har du något hum om när du har ägglossat innan? Annars hade jag börjat på cykeldag 10 kanske och börjat med ett om dagen för att sedan testa oftare när du ser att sträcket blir starkare. Om du bläddrar tillbaka i tråden på sidan 38-39 ser du hur en tjej radat upp sina äl test i ordning med datum och tid vid sidan av, brukar också göra liknande och tycker det är smidigt när man ska se ifall det håller på att stegra :) Lycka till!!
  • Snuffles

ÄL+11 och känner inte av några särskilda symptom som inte lika gärna kan vara pms. Bara lite molvärk då och då sen flera dagar tillbaka men kan lika gärna vara kroppen som förbereder sig på mens. Sååå jobbig väntan..idag fick jag även känslan att det inte tagit sig. Hur känner ni andra? Några symptom?

• Fantasifulltnamn
    EllaLo skrev 2019-12-03 12:36:17 följande:

Hej!

Har du något hum om när du har ägglossat innan? Annars hade jag börjat på cykeldag 10 kanske och börjat med ett om dagen för att sedan testa oftare när du ser att sträcket blir starkare. Om du bläddrar tillbaka i tråden på sidan 38-39 ser du hur en tjej radat upp sina äl test i ordning med datum och tid vid sidan av, brukar också göra liknande och tycker det är smidigt när man ska se ifall det håller på att stegra :) Lycka till!!

Jag har faktiskt ingen aning om när jag hade det senast. Min mens innan denna var ju framtriggad utav primolut. Och innan det så åt jag ppiller. Så jag har ingen aning. Men jag är väl inte direkt intresserad av att veta exakt dag heller på så vis, mer att jag faktiskt har äl. Jag och min sambo har bestämt att vi ska försöka att ha sex som vanligt, inte bara för att jag har äl. Blir jag gravid så blir vi ju jätte glada. Men vi vill inte timea in med flit heller. Svårt att förklara. Men jag vill åtminstone veta att jag har äl, så att jag inte går och hoppas i onödan.

Tack för svar!
  • Mybabies

Hade för mig att jag skrev här förut idag men hittar inget inlägg, så provar igen.

Jag hade BIM igår den 2 dec, tog ett test i morse vilket visade att ja e gravid på första försöket????

Hänger gärna kvar här!

• Paramore1

Börjar tappa hoppet lite här, är på BIM-4 men ser ingenting. Tidigt jag vet, men man inbillar ju sig att man sk kunna se redan då :(

• Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 15:50:42 följande:

Börjar tappa hoppet lite här, är på BIM-4 men ser ingenting. Tidigt jag vet, men man inbillar ju sig att man sk kunna se redan då :(

Förstår känslan..men det är tidigt och långt ifrån alla plussar då vad jag förstått..vi har ju samma BIM tror jag så vi får hålla ut till helgen. Har du några symptom?
  • sansuh

Hej jag ska ha mens om 2 dagar, beställde hem restlagrets tester. Tog tre stycken & alla visade samma. Svagt svagt svagt streck. Men vågar inte tro att jag är gravid. Jag har jätte mensvärk och det känns som att mensen kommer när som. Springer på toa hela tiden & kollar om den kommit. Va tror ni ? Bifogar med bild på testet, -2 BIM

• EllaLo
    Snuffles skrev 2019-12-03 12:39:41 följande:

ÄL+11 och känner inte av några särskilda symptom som inte lika gärna kan vara pms. Bara lite molvärk då och då sen flera dagar tillbaka men kan lika gärna vara kroppen som förbereder sig på mens. Sååå jobbig väntan..idag fick jag även känslan att det inte tagit sig. Hur känner ni andra? Några symptom?

Är också på äl + 11, och har typ 0 symtom och känner likadant att det inte har tagit sig. Det som varit ovanligt för mig denna cykel har varit migrän 2 dagar i rad och vad jag tror kan varit en nidblödning. Som du skriver lite molvärk då och då men kan lika gärna vara mens på gång.. enligt min app ska det vara BIM imorgon om man nu räknar ifrån min gamla lutealfas men om jag räknar ifrån när jag tog ovitrellespurta är det BIM fredag- lördag..
Svar på tråden BIM December 2019