• Loea

BIM Februari 2020

Louiseo skrev 2020-01-26 14:11:21 följande:

Ja men exakt! Nej, jag hade aldrig druckit om jag vetat. Förra månaden hade jag ett mf i vecka 5. Då tog jag ett test typ någon dag innan bim och det visade inget. Sen åkte jag och firade jul och fick mens. Efter mens slutade inte brösten ömma ocg jag började blöda på nytt. Tog då ett gravtext och var gravid. Dagen efter var det svagare så troligtvis var det mf. Jag har därför höga förhoppningar denna gång, Även om jag egentligen inte vill hoppas. Vet att vi prickade äl så bra man bara kan med .. Jag håller verkligen tummarna för oss båda :) 

Åh vad tråkigt med missfallet. Men låter ju riktigt lovande för denna månaden! :) håller tummarna för oss!
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-01-26 16:42:28 följande:

Ah okej, så för dig visar de ändå alltså? Blir de lika starka som kontrolllinjen? Testade några gånger runt när jag trodde äl var och igår, och de blir tydliga streck men inte lika starka som kontrolllinjen så vet inte vad de innebär. Får kanske försöka testa nästa vända, eller så skiter jag it x)

Ja nästan lika starka. Man jämför ju med stickor gjorda på samma sätt så ökningen missar man inte. Skillnaden blir väldigt tydlig. Har själv aldrig ägglossning när jag själv tror det så förbrukar en hel del tester, typ 18 denna månaden. Annars har jag hört gott om att tempa också :)
  • Loea
    LBP91 skrev 2020-01-27 02:10:16 följande:

Kunde inte hålla mig längre!

Grattis!! Vad kul! Tog du ett testa tidigt eller ett vanligt?
  • Loea

Försöker att inte tänka så mycket på symptom då det blir så lätt att all möjlig skit misstolkas bara för att man vill så himla gärna. MEN kan ändå inte riktigt låta bli då det är omöjligt att missa när man känner det hela tiden. Har strukit massa saker sedan innan då det visat sig vara vanlig ÄL/mensvärk för mig. Denna gången har dock en ny känsla tillkommit, typ en vassare, dragigare känsla strax nedanför äggstockarna typ, något mer mot mitten. Innan har jag haft en långvarig och jobbig mensvärk som jag misstolkat men detta är en annan känsla. Känns inte på samma ställe riktigt, och ilar nedåt, känns inte så molande. Är ju så märkligt om jag bara alltid känner så här utan preventivmedel. Jag har ju ont. Går inte att ingå, känner det hela tiden. Men litar inte på något..

• Loea
    Malllin skrev 2020-01-28 13:58:46 följande:

En fråga gällande mens. (Helt otroligt att man haft mens halva livet men ändå blir osäker nu när man så gärna vill ha allt rätt i apparna inför äl).

När räknar ni att er mens är slut? Jag brukar fylla i mina appar att mensen är slut när det inte kommer blod på pappret men ibland kan det komma blod på tampongen. Är det riktigt att räkna så?

Jag räknar att mensen är slut när det inte kommer något blod alls, men vet inte om det är korrekt!
  • Loea
    Louiseo skrev 2020-01-28 17:56:17 följande:

BIM -5 idag. Är så sugen på att börja testa. När brukar ni börja testa er?? 

Tidigare har jag oftast väntat ut mensen. testat några ggr. Inbillar mig att något är annorlunda denna gång .. såklart .. 

Jag funderar på att testa imorgon, är på bim-3 då men vill egentligen vänta till bim-2 på torsdag. Vet att jag inte litar på något flera dagar innan bim så vet inte vad jag tror att det kommer ge mig. Dock har jag som alltid massa förhoppningar och tänker att ett negativt test kanske tar ner mig på jorden mjukare än att mensen plötsligt kommer..

Hur resonerar du?
  • Loea
    milor skrev 2020-01-28 19:38:29 följande:

Funderar på att testa på torsdag (blir på BIM-2) pga sambon fyller år då och vore roligt att eventuellt ge honom det beskedet i present. Vet dock inte om det ens skulle gå att se nåt innan BIM då jag bara har vanliga graviditetstest hemma, nån som vet? :)

Har dock låga förhoppningar, har känt mig precis som dagarna innan mens och har en magkänsla som säger mig att det inte blev nåt. Det skulle dock inte göra så mycket, vi är bara på första försöket med första barnet och jag har ställt in mig på att det kommer ta tid.

Åh vilken fin present det hade varit för honom!

Jag gick precis igenom vad jag hade hemma och vissa utger sig för att vara testa-tidigt när de mäter 25 och vissa är bara vanliga men mäter också från 25. Eftersom nivåerna ökar så snabbt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara en enorm skillnad mellan 10 och 25.
  • Loea

Har hängt i både januari och februari trådarna nu det senaste då mina långa cykler gjorde att bim helt hoppade över januari och fick bim 1/2. Men vill dela de glada nyheterna på båda ställena så ni får ursäkta spammandet.

Jag plussade idag!! Har fällt några tårar och skakar, känns helt overkligt. Som man kämpat med det här, varje jäkla dag har detta upptagit enormt mycket tankekraft. Man har känt efter och analyserar, tittat på andra med magar eller barn och längtat. Men nu när det är här känns det helt sjukt. Vad gör man nu liksom. Nu börjar väl en ny lång väntan och nya saker att oroa sig för.

• Loea
    trollkvinna123 skrev 2020-01-29 06:57:25 följande:

Grattis! :D

Ja, oroar sig gör man.ju på olika sätt resten av livet. ;) <3

Haha ja shit, typiskt att man är en orolig själ! Tack! :D
Svar på tråden BIM Februari 2020