• Loea

BIM Februari 2020

Lilor skrev 2020-01-31 08:32:18 följande:

Jag förstår inte, ÄL testet är lika starkt idag igen? Någon annan som har haft positivt tre dagar i rad? När sjutton vet man då när ägget faktiskt släpper? :( 

Inte haft det själv men läst att det kan bli så när ägget har svårt att släppa. Fortsätt testa och lugg när ni hinner och kan så träffar ni säkert in det :)
  • Loea
    Freya18 skrev 2020-01-31 17:03:00 följande:

Är lite förvirrad igen.. Nu börjar äl-testerna bli starkare. På CD 20. Första gången (vad jag vet) som ägglossningen kommer så här sent.

Nån annan som brukar ha sen ägglossning?

Ja det är inte så ovanligt som man skulle kunna tro! Din cykel när nog bara lite längre denna gången. Tur att du fortsatt testa!
  • Loea
    Freya18 skrev 2020-01-31 18:01:06 följande:

Ska ta ett test ikväll också. Har dock inte så många stickor kvar nu. Måste nog beställa flera. Sen har vi ett litet problem.. maken har fått rejäl ryggsmärta. Vet inte hur vi ska få till det med samlag när det känns som att hans rygg ska gå av. :/

Ja det fick vi också göra, tur att de har så snsv leverans på apoteken.

Attans, men ni kanske kan se till att värma upp er ordentligt och hoppas på snabbt avslut. Ni får vara lite kreativa helt enkelt haha
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-31 18:27:24 följande:

Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...

Jag hade ÄL-sekret en vecka innan jag hade ÄL. Vad jag läst är det inte en fullt så perfekt vetenskap som man nog lätt får bilden av. Verkar vara mycket mer individuellt, så tar säkert lite tid att hitta sin egen rytm.
  • Loea
    Freya18 skrev 2020-02-02 10:39:50 följande:

Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.

Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!

Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?

Men vill du verkligen ha fler barn med honom om han inte vill det?

Jag hade aldrig orkat dra hela den här processen om min man inte hade vart med på tåget. Allt det här är tillräckligt utmattande som det är med hopp och förtvivlan och allt däremellan.

Min man är lite försiktigare med att hoppas och även om vi plussat så vågar han inte riktigt tro det. Men jag har ingen lust att vara den enda som tänker på det här och ligger tre steg före i allt så pushar honom och förväntar mig att han är lika delaktig. Känns som att män redan från början hamnar efter kvinnan i allt det här då ändå blir en själv som gör ÄL-test, känns viktigt att dom snabbt tar igen det försprång kvinnan har för att inte hamna efter ännu mer.
  • Loea
    Freya18 skrev 2020-02-02 12:41:31 följande:

Det vill jag. Älskar honom enormt mycket! Han är världens snällaste och mest omtänksamma person jag känner. Och superbra pappa. :) Han har funderat fram och tillbaka om han orkar med ett till barn. Jag väntar ut honom, men vi har ändå sex runt min ägglossning utan skydd. Så på nåt sätt är han med ändå.

Men som du säger, det är rätt så jobbigt att gå igenom processen när han inte är med på samma sätt.

Ja det förstår jag! Tänkte bara att om han säger att han inte vill kan ju mycket gå väldigt snett.. Nu kanske jag har väldigt mycket katastroftankar men om han är motvillig nu så kanske han inte kommer hantera det så bra sen när det "jobbiga" kommer också och inte vilja vara lika delaktig, dra sig undan, lämpa över det större ansvaret på dig och bara vilja göra det roliga? Jag hade tyckt att det hade varit viktigt att han uttryckligen var med på det och ville det så att han inte i efterhand kan bli bitter eller säga att man lurat honom. Om inte annat är det ju ett lätt sätt för honom att undvika ansvar i processen och låta dig rodda allt.

Förstår dig dock som du skrev nedan, att det kan ta tid och att man inte är lika ung längre. Förstår att man vill så gärna. Tänker bara utifrån mig själv, vill mest av allt att jag och min man ska ha lika stor del i det här.
  • Loea
    Leah56 skrev 2020-02-03 18:55:13 följande:

Jag undrar om någon känt av att de "drar" i äggstockarna? ibland höger ibland vänster. svårt förklara, lite diffus men som att de drar åt i mellan åt och sen molvärk. 

Ja det var det enda av mina symptom som faktiskt varit på riktigt. Dock tyckte jag att det kändes med nedåt och mot mitten jämfört med mensvärk som känns i äggstockarna. Kändes som att det drog/nöp/ilade. Och jag vart gravid denna gången :)
  • Loea
    Freya18 skrev 2020-02-03 21:17:13 följande:

Efter en konstig månad så är iaf ägglossningen över för denna gång. Nu har vi gjort det vi kan och bara vänta. Fick till det bara två gånger, i fredags och i söndags då jag hade ägglossning. Ägglossningen brukar komma runt CD 15, men kom på CD 22 denna gång.

Och nu är maken också helt med på bebisplanerandet. Känns superbra! Han har som sagt varit lite fram och tillbaka med sina tankar. Men från början av vårt förhållande ville han ha en stor familj, sen fick vi världens underbaraste son och maken blev nöjd. Haha. Men nu kör vi på och det återstår och se om det blir bebis 2020 eller längre fram.

Tänk om man kunde få välja fritt när man vill bli gravid! Det hade varit fantastiskt.

Skulle inte säga att det är så bara med två gånger! Det är väl det perfekta. För oss gick det vägen denna månaden och då hade vi fått till det en gång i samband med ÄL, helt perfekt helt enkelt :)
  • Loea
    Enkeli skrev 2020-02-04 06:41:31 följande:

Grattis Loea! Jättekul! När testade du?

Jag är lite förvirrad, fick negativt idag men känner inte alls mensen. Vad är bästa testet?

Jag testade första gången bim-3. Hade förväntat mig blankt så ville ta ner mig själv och förväntningarna på jorden lite så att jag inte skulle bli fullt så ledsen om mensen kom, litar nämligen inte ett dugg på streck man bara kan ana. Vilket jag trodde var det man kunde få så tidigt. Men upp dök ett tydligt streck. Sen har jag testat var tredje dag för att se att det ökade. Är på bim+3 nu.

När har vi bim? Jag har använt lite olika, bla rfsu, tycker dom har funkat bra.
  • Loea
    MissJibs skrev 2020-02-04 08:21:05 följande:

Antar att jag får se mig som besegrad denna månad o bara invänta mensen. Köpte RFSU testa ofta igår. Tog ett igår efter att ha hållt mig i 4 timmar. Tyckte jag såg ett svagt svagt streck. Kanske bara testögon som luras. Tog ett imorse när jag vaknade o jag kaaaanske kan ana ngt men d övertygar mig inte. Haft mensvärk till o från dagligen i 2 veckor, d har spänt o dragits i livmodern. Så jag antar att kroppen lurar mig. Fick missfall i tidigt i januari. Blödde från 25/12 (mens) men sen fortsatte jag blöda lite fram till januari o fick missfall. Tror att själva missfsllet kanske var den 9/1 Men svårt att veta då jag blödde hela tiden. Men 10/1 blev blödningen mer. Den 15/1 slutade jag blöda. Så min cykel e f#%$@×!!! Ursäkta... Men jag vet inte... den 19 feb hade jag iaf ÄL flytningar. Men enligt ältest hade jag ingen stegring då. Men testen tog oxå slut den dagen. Så jag känner mig oviss om allt.

Usch vad påfrestande.. Kanske är så att kroppen är lite ur balans nu precis efter. Förhoppningsvis går det bättre nästa cykel. Mitt tips är att köpa på sig lite fler ÄLtest så att man inte missar det. Jag har väldigt lång cykel och mina ÄLflytningar kom bra mtcket tidigare än den faktiska stegringen på testen. Jag trodde jag hade missat det men fortsatte testa ändå (fick beställa hem extra) och då dök den upp nästan 1,5 veckor efter. Har läst lite mer om ÄLflytningar och det verkar inte vara en fullt så perfekt vetenskap som man lätt får bilden av, antagligen är det som allt annat väldigt individuellt. Gäller nog att hitta sin egen rytm. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM Februari 2020