• Loea

BIM Februari 2020

Bellsss skrev 2020-02-04 10:20:18 följande:

Rfsu är kända för spök så använd inte dom även CB early kan ge svaga streck. Predictor early fick jag tips om av flera efter att ha fått spök på CB och RFSU. Och jag plussade igår och är super nöjd med det testet :) äl + 8 igår.

Hur ser ett streck från ÄL+8 ut? Syns det tex på bild? Jag är lite paranoid när det kommer till spökstreck och tidigt testande, hade knappt vågat lita på mitt ÄL+12 om det inte vore för att strecket var så starkt, så är lite fascinerad av hur folk tolkar!
  • Loea
    Sofieelises skrev 2020-02-04 12:39:42 följande:

Nämen så där då, 8-pack rfsu beställda, ett predictor early, två av apotekets egna tester samt några cb på det. Sa jag att jag är testnarkoman? xD

Äl+5 idag. Vill inte testa innan bim (äl+11 för mig) men får se om jag klarar det denna gången.

Smart att ha olika! Så körde jag också :) man vågad ju inte lita på någon sort riktigt haha. Rfsu 8-pack är bra också om du blir gravid och vill se att det blir en ökning!
  • Loea
    noraaa skrev 2020-02-04 13:49:11 följande:

RFSU hade jag aldrig testat med!

Så känner nog dom flesta för olika märken, bästa är nog att testa lite olika och framför allt vänta tills man faktiskt kan lita på att det streck man får (att det kan bli ett tydligt streck) :) men håller med dig, inte kul med spökstreck!
  • Loea

[quote=80206596][quote-nick]Bellsss skrev 2020-02-04 20:52:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Fint! Är ändå en skillnad gentemot ÄL+11 som jag var på när jag tog dessa. Skönt med dom digitala alltså, blir ju ingen tolkningsfråga liksom. Kommer inte ihåg om jag sagt grattis, men om inte: grattis!!

• Loea
    Bellsss skrev 2020-02-04 21:29:43 följande:

Fint! Är ändå en skillnad gentemot ÄL+11 som jag var på när jag tog dessa. Skönt med dom digitala alltså, blir ju ingen tolkningsfråga liksom. Kommer inte ihåg om jag sagt grattis, men om inte: grattis!!

Absolut, räknar med att mina ökar nu :) ser en skillnad mot igår bara. Tack och detsamma![/quote]

Tack! :) har också fortsatt testa, man blir så nojig för att något ska hända och att man inte märket det..
  • Loea
    Jasmine00 skrev 2020-02-06 08:56:09 följande:

Jag är på bim-7 är det för tidigt för ett första test?? :0

Det beror helt på hur du är lagd. Rent logiskt är det bättre att vänta, chansen att se något är liten och risken för spökstreck finns alltid. Finns folk som har plussat redan ÄL+9 typ men många gånger syns inget förens flera dagar senare. Personligen litar jag inte på streck så svaga att man inte ens får med dom på bild så jag försöker alltid vänta tills bim-2 helst, dock fick jag ett starkt streck bim-3 denna gången.

Risken finns att du bara gör av med en massa pengar. Om man inte plussar kommer någon del av en alltid tro att fan det kanske bara är för tidigt, och så testar man 10 gånger till innan mensen väl kommer. Många av dom testen hade man kunnat bespara sig. Men för vissa är det kanske en del av charmen att testa. För andra är det bara stressande.
  • Loea
    Bellsss skrev 2020-02-06 09:21:40 följande:

Jag plussade äl + 8 fullt synligt även på bild, äl + 9 plussade jag även med ett digitalt :)

Haha ja tänkte på dig som exempel när jag skrev ovan!
  • Loea
    Paowlina skrev 2020-02-06 12:06:14 följande:

Var så säker på att jag skulle få mens, då jag inte hade några gravid symptom alls, men titta!

Oj 3+ redan! När skulle du haft bim egentligen? Starkt att inte ha testat innan haha
  • Loea
    Paowlina skrev 2020-02-06 13:58:33 följande:

Skulle faktiskt ha mens idag, mina cykler är 40 dagar långa och ägglossningen är i början av cykeln, thats why, så jag är redan i v 6 :D

Haha shit! Vad skönt :D
  • Loea
    Malllin skrev 2020-02-06 17:49:44 följande:

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

Min ÄL var senare än jag trodde så vi fick bara till det en gång dagen efter fullt utslag. Det räckte tydligen, är i vecka 5 nu. Jag tror inte det blir mer effektivt om man ligger flera gånger om dagen. Spermier överlever ju i flera dagar, om man inte vet med sig att mannens kvalitet är dålig.
Svar på tråden BIM Februari 2020