• Loea

BIM Februari 2020

Louiseo skrev 2020-01-29 06:58:41 följande:

Grattis :D Hur länge har ni försökt? <3 Vilken dag plussade du? :)

Tack! :D jag slutade med preventivmedel i början av september tror jag. Detta är fjärde cykeln sen dess. Hade väldigt svårt att hitta min ÄL i början. Trodde jag hade 4 veckor ungefär som alla andra men hade 5-6 istället vilket gjorde att jag aldrig prickade in ÄL. Men nu på fjärde försöket testade jag hur mycket som helst kändes det som, började tidigt och testade länge. Och då fick jag utslag på dom en vecka efter att jag trott att jag skulle få ÄL. Vi låg bara en gång, morgonen efter att jag fått starkt utslag och det verkar ha tagit sig! Har bim på lördag tror jag, men vet att det är äl+11 iaf.

Har vart rädd att jag skulle missa ett streck så här tidigt då jag sett bilder folk har lagt upp här som jag vart övertygad om är blanka men andra skrivit i princip grattis. Blev nojig att jag har dålig syn eller helt enkelt inte kan läsa av dom. Så vart glad att det vart så tydligt trots att det är bim-3 bara. Hade helt ställt in mig på att jag skulle få ett blankt test och tänkte att det skulle hjälpa mig att förbereda mig på att mensen skulle komma. Ville inte behöva dra ner byxorna och skrika rakt ut på jobbets toalett.. Hoppas så mycket denna gången!
  • Loea
    Gnusmas skrev 2020-01-29 08:35:31 följande:

Grattis!!!

Jag har fortfarande min "ickemens". Extremt sparsamma flytningar som är ljust ljust rosa. BIM+3.. negativt test. Borde ju ge upp nu men av ngn anledning håller man kvar in i det sista.. skriver ju i februaritråden så borde ställa in mig på nästa försök..

Tack! :D

Så var det för mig förra månaden när min mens var två veckor sen, testade negativt men kunde ändå inte riktigt släppa det sista hoppet. Man vet ju verkligen aldrig innan mensen kommit känns det ju som. Hoppas nästa månad blir er månad! :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-29 10:29:30 följande:

GRATTIS! Har du haft några symptom?????

Tack! :D fram tills för typ två dagar sen kände jag inget speciellt alls! Har tidigare cykler tolkat och trott massa som senare visar sig vara ingenting. Har en låång lista på de klassiska symptomen som alla bara varit placebo för mig. Tex svullen magen (sett ut som att jag varit gravid i tre månader redan), värk i äggstockarna, illamående, yrsel, trötthet, hunger, ömma bröst, ilningar från ljumskarna ner mot benen osv. Inget av dessa har varit tecken på en gravidtet för mig utan bara sån jag är mellan ÄL och mens tydligen.

Men denna gången har tecknen snarare varit att jag inte blivit uppblåst om magen, inte haft mensvärk. Däremot har jag haft en lite huggande, ilande, dragig känsla strax under äggstockarna och in mot mitten. Kändes inte som mensvärk utan något annat. Antagligen har det varit växtvärk och ev att ligamenten börjar stretchas. Så det har varit det enda jag faktiskt känt. Nu verkar brösten börja bli lite tyngre också men det blir dom innan mens också så det är ingen skillnad egentligen :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-29 10:29:30 följande:

GRATTIS! Har du haft några symptom?????

Just det, en sak jag tidigare analyserat har varit flytningar, om de ökat eller inte osv. Men dom är precis som vanligt, väldigt neutrala.
  • Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 12:52:14 följande:

Grattis. Vad roligt! Jag upplevde också en känsla av att något drar nere i magen och brösten var både tunga och superömma. Nu börjar det faktiskt att gå över vilket gör min orolig såklart. Hoppas det bara är tillfälligt. Men nu har jag fått så mycket flytningar att jag känner när det rinner (ber om ursäkt för den mentala bilden) och självklart blir man oroligt att det är blod som ska komma. Det är ju så tidigt än så vad som helst kan hända och med två missfall i bagaget blir man inte mindre orolig. Jag försöker ta en dag som den kommer och inte tänka så mycket på att jag är gravid och ibland glömmer jag bort det. Då blir man så där superglad när man kommer på det igen, haha.

Hur långt gången är du? Jag tänker att det är naturligt att det känns som mest i början när kroppen håller på och anpassar sig till hormonerna. Men man vill ju gärna veta helt hundra att inget hänt. Kan tänka mig att det är svårt att inte oroa sig om man vart med om det innan dessutom, då vet man ju att det kan komma från ingenstans. Haha mina flytningar kanske kommer igång sen! Hoppas dock att jag missar den biten, hade blivit precis som du säger, nojig att det ska vara blod osv. Fasen vad man vill att tiden ska gå snabbt tills att man kan känna sig säkrare.

När kommer ni berätta för familj och vänner? :)
  • Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 16:02:49 följande:

Är bara i vecka 5 än och önskar att tiden bara kunde flyga förbi så man har de här kritiska veckorna bakom sig. Har hört att de flesta får mer/starkare symptom runt vecka 6 eller 7 och det är i dessa veckor mina missfall har skett så att komma till vecka 8 är ett av mina delmål. Det är nästan så man önskar att man får må lite illa bara för att känna bekräftelse på att allt är bra. Vilken vecka är du i?

Än så länge har jag bara berättat för en vän som följt mig genom denna resa och stöttat mig vid mina missfall. Väntar med att berätta för andra tills vi är förbi vecka 12.

Gjorde du något speciellt för att berätta för din partner? Jag var lite osäker på om jag skulle berätta samma dag eller vänta tills jag gjort ett till test för att bekräfta. Mitt första var ändå ganska svagt och jag vet att min sambo blir lite osäker när jag har visat svaga test förut. Men så fick jag ett sms av honom där han hade skrivit hur mycket han älskar mig (och då visste han inte ens) så jag var tvungen att ringa honom och tala om!

Ja visst gör man! Kan tänka mig att första tiden nu kommer gå extremt långsamt. Om man räknar från min sista mens blir det väldigt missvisande då jag har så långa cykler, isf skulle har vara vi vecka 5-6 redan. Räknar istället med två veckor innan ÄL och då är jag i vecka 4a :) tänkte vänta över helgen och skriva in mig på måndag om jag fortfarande är gravid då.

Ja jag vill också vänta ett tag med de flesta men har några nära vänner som vet exakt allt och dom fick reda på det redan samma dag. Jag gick direkt och väckte min sambo! På ett sätt hade det känts väldigt märkligt att inte berätta för honom direkt, vi är ju i det här tillsammans lika mycket. Skulle vara konstigt att gå runt och bära på det själv för min del, vill dela allt med honom. Även den första reaktionen. Däremot vill jag gärna överraska mina föräldrar! Får fundera ut något kul. Dom kommer bli så sjukt glada.
  • Loea
    LBP91 skrev 2020-01-29 20:30:53 följande:

Jag gjorde mitt första test kl 2 på natten så ville faktisk inte väcka min sambo då han har haft problem att sova den senaste tiden. Jag har alltid berättat för honom redan samma dag och har då planerat flera veckor innan hur jag ska ge honom nyheten men den här gången var jag oförberedd. Så det fick bli FaceTime för jag vill ju se hans reaktion. Jag har inte hört av mig till BM än och avvaktar nån vecka till. Tidigare ringde jag typ dagen efter jag plussade och sen blev jag tvungen att ringa och avboka tiden och det var ganska jobbigt så vill undvika det. Men ska försöka boka in ett tidigt ultraljud runt vecka 8.

Haha nej det förstår jag! Mitt i natten är ju lite väl. Kul med facetime iaf :)

Usch den biten har jag inte ens tänkt på. Kanske också borde vänta iaf nästa vecka också. Så svårt när man blir så otålig.
  • Loea
    ESemlan84 skrev 2020-01-30 13:38:53 följande:

Är det någon som har BOÌM 1/2 som har börjat testa? Är så nyfiken 

Jag har BIM 1/2. Testade positivt redan igår. Brukar inte vilja testa så tidigt då det känns onödigt men denna gången hade jag så mycket förhoppningar att jag ville ta ner mig lite på jorden. Blev inte riktigt så utan hade tydliga sträck på vanliga tester. Tröttheten kom som ett brev på posten redan samma dag och jag får verkligen hoppas att den går över snart, svårt att jobba nästan.. Vilket försök är du inne på? :)
  • Loea
    ESemlan84 skrev 2020-01-30 14:56:28 följande:

Grattis, vad roligt!

Svårdefinierat vilket försök det är för mig =) Har försökt i lite mer än ett år. Blev gravid vid jul/nyår 2018 men fick missfall i v 10. Vi försökte igen och blev gravida igen, missfall i v 11. Senaste missfallet var i oktober så det här är första riktiga cykeln efter att kroppen har återhämtat sig. Så jag håller tummarna att det snart är plus igen och att vi slipper ett tredje missfall.

Usch vad tråkigt att ni fått gå igenom så många missfall.. Håller tummarna för att det går vägen för er snart. Är livrädd för missfall nu när man äntligen plussat.
  • Loea
    Mijjan12 skrev 2020-01-31 09:03:10 följande:

Livrädd att fråga, men vad tror ni?

Bim idag eller imorgon.

Jag skulle säga solklara streck! :D inte så starka men ändå inget otydligt över dom! Grattis! :D
Svar på tråden BIM Februari 2020