BIM Februari 2020
Jag förstår inte, ÄL testet är lika starkt idag igen? Någon annan som har haft positivt tre dagar i rad? När sjutton vet man då när ägget faktiskt släpper? :(
Jag förstår inte, ÄL testet är lika starkt idag igen? Någon annan som har haft positivt tre dagar i rad? När sjutton vet man då när ägget faktiskt släpper? :(
Är lite förvirrad igen.. Nu börjar äl-testerna bli starkare. På CD 20. Första gången (vad jag vet) som ägglossningen kommer så här sent.
Nån annan som brukar ha sen ägglossning?
Ska ta ett test ikväll också. Har dock inte så många stickor kvar nu. Måste nog beställa flera. Sen har vi ett litet problem.. maken har fått rejäl ryggsmärta. Vet inte hur vi ska få till det med samlag när det känns som att hans rygg ska gå av. :/
Hur är erat sekret vid ägglossning? Har hög på monitorn idag och har ägglossningskänningar. Mina flytningar är dock vattniga om än tilltagande. Vet inte om jag tycker jag hade trådiga flytningar förra cykeln heller...
Fortfarande fullt utslag och nu börjar jag även känna en hel del molande värk från äggstockarna.
Maken var såå osugen igår så det blev inget.. Hoppas på att det ska gå bättre ikväll. Egentligen är han nöjd med ett barn och inte så där super hajpad över att vi ska försöka få en till. Lite svårt när jag vill ha en stor familj!
Hur är era partners i babyplanerandet? Pratar dom och planerar med er? Lika entusiastiska?
Det vill jag. Älskar honom enormt mycket! Han är världens snällaste och mest omtänksamma person jag känner. Och superbra pappa. :) Han har funderat fram och tillbaka om han orkar med ett till barn. Jag väntar ut honom, men vi har ändå sex runt min ägglossning utan skydd. Så på nåt sätt är han med ändå.
Men som du säger, det är rätt så jobbigt att gå igenom processen när han inte är med på samma sätt.
Jag undrar om någon känt av att de "drar" i äggstockarna? ibland höger ibland vänster. svårt förklara, lite diffus men som att de drar åt i mellan åt och sen molvärk.
Efter en konstig månad så är iaf ägglossningen över för denna gång. Nu har vi gjort det vi kan och bara vänta. Fick till det bara två gånger, i fredags och i söndags då jag hade ägglossning. Ägglossningen brukar komma runt CD 15, men kom på CD 22 denna gång.
Och nu är maken också helt med på bebisplanerandet. Känns superbra! Han har som sagt varit lite fram och tillbaka med sina tankar. Men från början av vårt förhållande ville han ha en stor familj, sen fick vi världens underbaraste son och maken blev nöjd. Haha. Men nu kör vi på och det återstår och se om det blir bebis 2020 eller längre fram.
Tänk om man kunde få välja fritt när man vill bli gravid! Det hade varit fantastiskt.
Grattis Loea! Jättekul! När testade du?
Jag är lite förvirrad, fick negativt idag men känner inte alls mensen. Vad är bästa testet?
Antar att jag får se mig som besegrad denna månad o bara invänta mensen. Köpte RFSU testa ofta igår. Tog ett igår efter att ha hållt mig i 4 timmar. Tyckte jag såg ett svagt svagt streck. Kanske bara testögon som luras. Tog ett imorse när jag vaknade o jag kaaaanske kan ana ngt men d övertygar mig inte. Haft mensvärk till o från dagligen i 2 veckor, d har spänt o dragits i livmodern. Så jag antar att kroppen lurar mig. Fick missfall i tidigt i januari. Blödde från 25/12 (mens) men sen fortsatte jag blöda lite fram till januari o fick missfall. Tror att själva missfsllet kanske var den 9/1 Men svårt att veta då jag blödde hela tiden. Men 10/1 blev blödningen mer. Den 15/1 slutade jag blöda. Så min cykel e f#%$@×!!! Ursäkta... Men jag vet inte... den 19 feb hade jag iaf ÄL flytningar. Men enligt ältest hade jag ingen stegring då. Men testen tog oxå slut den dagen. Så jag känner mig oviss om allt.