• Loea

BIM Februari 2020

Malllin skrev 2020-02-06 18:02:35 följande:

Tack för svar!

Förra månaden låg vi varje dag från äl-6 och fram till äl. Inte dagen efter. Nu började vi på äl-4 och lär bli en gång per dag. Man kanske ska försöka dagen efter äl också?

Hur mäter du din äl? Testerna visar någon dag för tidigt och ibland tag det längre tid för ett ägg att lossna. Kan vara en bra idé att testa :) för oss var det ju enda gången på flera dagar och det verkar ha funkat.
  • Loea
    Miu1234 skrev 2020-02-06 22:34:59 följande:

Är så förvirrad och hoppas någon kan hjälpa mig med tankearbetet. Är alltså på CD 25 och har inte fått något ordentligt utslag på äl testen. Andra försöket från pillerstopp men jag fick ägglossning förra månaden så det är inte så att maskineriet inte kommit igång alls. Sedan i eftermiddags har jag haft menssmärtor, märkligt tycker jag iom att jag enligt appen inte ska ha mens förns om 8 dagar. Har jag ÄL nu? På CD 25? Haha blir inte klok. Snälla hjälp mig tänka

Ja jag skulle gissa på att det kan vara ÄL på gång för dig. Mensen kan ju vara oregelbunden väldigt länge efter att man slutat med preventivmedel. Fortsätt testa och ligg när ni har lust så kommer den säkert snart! :)
  • Loea
    myownworstenemy skrev 2020-02-09 08:47:18 följande:

En vecka till BIM och den här helgen har jag drömt lite speciella drömmar. Natten till igår drömde jag att det var en vecka senare och att jag plussade (inte så kul att vakna efter det). Natten till idag drömde jag att någon dog. Någon annan som har drömt och kommit ihåg sina drömmar mer än vanligt? Jag vet att jag drömde en del förra gången jag var gravid. Tydligen är mardrömmar och konstiga drömmar ett tidigt tecken för många. Hur var det för er som har plussat?

Jag har också ömma bröst men har märkt de senaste månaderna att jag ofta får det innan mens. Om jag däremot får väldigt ömma bröstvårtor kommer det påminna om förra gången jag var gravid. Åh, kan inte den här veckan gå fort och sedan sluta med ett plus!?

Jag drömde också massa konstiga drömmar innan jag plussade, vart nästan helt slut när jag vaknade. Inte så mycket mardrömmar men väldigt händelserika och konstiga drömmar.

Håller tummarna för att det betyder något för dig också! :)
  • Loea
    Brittsommar skrev 2020-02-09 10:02:16 följande:

Hej hoppar in här.

Hade BIM 4/2 och ännu ingen mens. Vi gav egentligen upp försöken till syskon 2 år sedan men började aldrig skydda oss igen. Så blev lite chockad igår när jag insåg att jag var sen. Kollade backloggen på min app och detta är första gången sedan jag startade 2016 jag har gått längre än 28 dagar innan mens. (Dag 32 idag).

Jag är så rädd för svaret att jag inte ens vågat testa mig....

Spännande! Du får uppdatera oss när du har testat :D hoppas!
  • Loea
    Marshalll skrev 2020-02-09 12:32:33 följande:

Jag har också drömt massa konstigt senaste nätterna, och varit så mina två tidigare graviditeter också. Drömde också om en som dog, begravning och massa annat konstigt. Jag kan komma ihåg drömmar annars också, men de här var så tydliga.

Jag har dock inte testat än, bim+2, vill hålla lite på det ifall mensen kommer. Har en känsla av att jag är gravid, men annars inga symptom.

Åh vad spännande! :D starkt att inte ha testat innan. Hur länge till vill du vänta? Hoppas att det blir ett plus!
  • Loea
    Marshalll skrev 2020-02-09 14:45:57 följande:

Har svårt att hålla mig, men samtidigt så är det första försöket, så känns overkligt om de verkligen skulle vara så, blandade känslor. Har ingen mens kommit tills på fredag, så ska jag testa :))

Slutade du med preventivmedel nyss? Isf kan det ju vara att cykeln är lite annorlunda än man tror också. Jag trodde jag hade en standard cykel på tung 28 dagar, så var ju inte fallet för min del! Men håller tummarna för dig!
  • Loea
    Marshalll skrev 2020-02-09 15:57:41 följande:

Ja tog ut spiralen 8 Jan. Har inte haft mens på 4 år, så är osäker på cykeln. Tack, ja hoppas på plus :)

Kan rekommendera att testa med ÄL-test. Så fort jag hittade min ÄL blev jag gravid på första försöket. Tog tre månader innan jag hittade min kroppsrytm.
  • Loea
    Gnusmas skrev 2020-02-09 20:41:08 följande:

Hur långt innan ägglossningen börjar ni märka av ägglossningflytningar, känner ni något mer?

Det är nog väldigt olika men denna gången fick jag det typ en vecka innan det väl gav utslag på stickor :)
  • Loea
    Gnusmas skrev 2020-02-10 22:24:02 följande:

Happ! Ägglossning här nu! Värk som bara den! Då hade jag tolkat flytningarna rätt! 11 dagar efter mensens första dag! Med en lutealfas på 10 dagar blir det en otroligt kort cykel denna månad! Aldrig hänt tidigare. Brukar ha ägglossning på dag 16-18 för att få mens på dag 26-28. Någon som vet om hinnan i livmodern verkligen hinner byggas upp på så kort tid? Var ju bara tre dagar sedan mensen tog slut!

BIM 20/2, samma dag som jag har tid till gyn för att kolla upp varför min cykel gått bananas...

Hur går det för er andra?

Kör du helt utav ÄL-test? Jag brukar ha värk både innan och efter ÄL, inte bara under en dag nämligen.

Hoppas det går vägen! :)
  • Loea
    Gnusmas skrev 2020-02-11 10:01:23 följande:

Tack!

Ja jag kör helt utan ÄL-test. Brukar känna av min ÄL som en mycket kraftig värk och ömhet under några timmar, max en halv dag så brukar inte råda tvivel om när ägglossningen är. Men nu är det utdraget då jag känner likadant idag. Har aldrig hänt mig tidigare. Googlade lite och det verkar som att vid ÄL-värk under flera dagar så sker ÄL i slutet/när värken avtar. Så har kanske inte haft ägglossningen än då. Det konstiga är att flytningarna försvann igår och är snustorr. Dagen innan ägglossningvärken hade jag mycket och tydliga ÄL-flytningar. Känns som att min kropp håller på att balla ur totalt. Funderar på om mam skulle köpa ÄLtest, men är kanske för sent att se stegeing nu..

Hur går det för dig?

Ja men det skadar säkert inte! Om värken fortsätter har du ju chans att fånga det på test :)

Vi började försöka i höstas, slutade med preventivmedel och fick min första riktiga mens i september tror jag. Sen tog det fram tills i januari innan jag hittade min ÄL men då gick tog det sig direkt. Har väldigt långa cykler och kroppen hade inte hittat någon rytm än så ÄL-test vart ju vår räddning. Så nu är jag i vecka 6 och hoppas att det håller i sig.
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-02-11 12:11:18 följande:

Asså.... jag testade neg bim+2 och är nu på bim +7 och ingen mens... borde man testa igen eller..

? Känns mest bara onödigt, chansen att vara gravid trots neg efter bim är ju typ 1% men nlir så irriterad på att mensen krånglar :(

I december vart min mens 2 veckor sen, hade en cykel på 7 veckor totalt den omgången. Fruktansvärt påfrestande att inte veta. Och med alla julbord och allt då man inte visste om man kunde slappna av och äta och dricka vad man vill. Testade strax efter bim, bim+7 samt bim+14. Kände att det fick räcka så. Blir ju en massa pengar i sjön om man ska testa varje dag. Men att testa på bim+7 för dig låter ju inte fel, kanske skönt att få det bekräftat liksom?
  • Loea
    Gnusmas skrev 2020-02-11 16:01:24 följande:

Ja när man inte vet är ägglossningstest super! Jag har använt det tidigare och upptäckte då att jag har en lutealfas på 10 dagar och att ägglossningen alltså inträffar 4 dagar senare än vad jag hade räknat med. Då (innan barn) hade jag inga känningar alls vid ägglossning så jag hade ingen aning.

Hur mår du? Känt av ngt llamående?

Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.

Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-02-11 16:18:42 följande:

Min var också två veckor sen för nått år sedan, då var det definitivt pga stress så eftersom jag testade neg vid bim+2 så tänker jag att detta nog är samma. Ja riktigt irriterande är det.. speciellt när man nu vill att det ska gå undan så man ska kunna försöka igen. Men väntar ngn dag till och ser om den kommer, kanske provar imorrn eller torsdag bara "för att" om den inte kommit tills dess.

Visst är det så, sjukt frustrerande. Känns som så onödig tid. Håller tummarna för att det kommer igång snart för dig!
  • Loea
    Dael1 skrev 2020-02-11 17:53:11 följande:

Hej,

Hoppar in här!

Hade bim runt 6-7e februari, mensen som aldrig är sen var helt plötsligt sen. Med hårt bultande hjärta tog jag imorse ett CB digitalt som visade gravid 3+ :)

Tilläggas ska att jag trott att jag inte kunnat bli gravid, har ett X bakom mig där ena äggledaren togs bort och har sedan dess aldrig lyckats bli gravid (2,5 år sen)

En gång har vi haft sex i år och det satte sig helt plötsligt, helt chockad!

Hur går det för er andra? Har smygföljt tråden ett tag :)

Åh vad fint! Grattis! :D lyckades också pricka rätt den här månaden och är gravid i vecka sex nu, inskrivning i slutet av veckan nu och ska fråga om det är möjligt att få tidigt UL. Vill så gärna veta att allt är ok.

Är det första för er?
  • Loea

Usch vad det är svårt det här med tolkandet är. Är några veckor sen jag plussade så nu har man hunnit få lite distans till det. Vill så gärna inge lite hopp till alla som fortfarande väntar. Är en sån jäkla påfrestande process. Men helt plötsligt händer det och då oroar man sig istället för nya saker. Jag plussade tydligt på ÄL+11. Även om man kan plussa väldigt tidigt så är det långt ifrån någon majoritet som gör det så jag upplevde att testa tidigt med alla spökstreck och tolkningar bara stressar upp väldigt många och ökar på besvikelsen. Så svårt att inte ta ut något i förskott, både positivt och negativt. Håller alla tummar och tår för er som väntar!

• Loea
    Fialotta8 skrev 2020-02-23 10:37:09 följande:

Hej alla! Jag plussade ju för en vecka sedan exakt, men nu börjar denna lilla morsan bli orolig..

Va på barnkalas igår och fick då en hejdåkram av sonens kusin på 4 år när jag satt på golvet. Hon hoppar lixom ner i mitt knä och lyckas knäa mig svinhårt lixom längst ner i magen mot blygdbenet. Blåmärke delux och svullet och ömt.. Perfekt. Nu är jag alltså livrädd att lilla fröet där inne har skadats för idag på morgonen har jag varit dålig i magen, lös alltså, istället för hård som man blir när man är gravid. Går bara och väntar på att börja blöda :(

Någon som har erfarenhet av missfall vid yttrevåld? Är det vanligt?

Jag är inte hård i magen trots att jag är i vecka 8 nu. Så jag googlade på det och det första som kommer upp är att det är lika vanligt att man är lös som hård i magen, det är bara olika hur man reagerar på hormonerna. Jag tror verkligen det ska vara lugnt, när det är så tidigt är det väldigt skyddat av olika organ och fettlager. Det löser sig nog ska du se :)
  • Loea
    eifos89 skrev 2020-02-23 10:47:33 följande:

Spökstreck igen? Blir galen.. dök upp efter kanske 5 minuter. Så efter giltighetstiden igen.. blä.

Om det är ett plus måste du vara väldigt tidig? Lite för tidigt för att testa? Jag gjorde alltid så för att vara på den säkra sidan att jag bestämde mig för att är det en tolkningsfråga, ja då är det inte positivt. När det är positivt så är det ingen fråga om det. Jag hade inte vågat dra några slutsatser om det testet utan det bästa är att ha is i magen och vänta någon dag för att testa igen sen. Håller tummarna! :)
  • Loea
    Leah56 skrev 2020-02-27 14:47:33 följande:

vad hade alla för symtom innan ni plussa? innan bim?

Jag plussade för typ en månad sen och hade BIM precis i början på februari. Jag hade mycket mindre symptom än jag haft tidigare gånger då jag inte varit gravid. Tror generellt att man så jäkla gärna vill tolka och känna av iaf något för att göra väntan till bim mer uthärdlig. Jag hade bara något svullna bröst och det har jag många gånger innan mens ändå. Det bästa är att ha is i magen och inte testa innan man faktiskt kan lita på testen, det är det enda som faktiskt stämmer :)
Svar på tråden BIM Februari 2020