• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Anonym (Swich)
    Jojjo87 skrev 2020-03-18 12:44:23 följande:

Ja jag får göra så :)

Tack för peppen. Ibland känner jag mig sååå ensam i det här, alla mina vänner har barn så har ingen som sitter i samma båt förutom min sambo då.

Sex slutar vi inte med för det ;) vi har sagt att vi inte ska ha ?sex-press? för att vi vill skaffa barn.

Man känner sig väldigt ensam för att man tänker så mycket på det men inte har så många eller ingen att prata med det om.

Jag sexpressar sambon varenda månad, men han gillar nog att bli beordrad så han går igång på det *asg*
  • NurseMom
    Anonym (Lång väntan) skrev 2020-03-17 22:19:39 följande:

Finns det någon här som har en solskens historia? Någon som på naturlig väg lyckats bli gravid efter att försökt bli gravid i över ett år utan framgång?

Jag har två barn sedan tidigare med en annan man. Första blev till efter 8 månaders försök. Andra blev till på första försöket. Nu försöker jag och min sambo som har en son sedan tidigare förhållande att få ett gemensamt barn! Men vi har försökt i 15 månader utan framgång. Vi vill så gärna få ett syskon. Sambon tycker inte att vi ska söka hjälp ännu utan säger att de kommer att gå naturligt och att ibland tar de helt enkelt längre tid men att vi snart har en liten skatt i min mage.

Så just nu vill jag egentligen mest höra hur någon försökt längre än ett år och lyckats bli gravid utan att söka hjälp! Något som hjälper mig att hålla hoppet uppe och känna att jag har en chans att bli gravid trots att vi inte lyckats på 15 månader :(

Bim 29 mars och hoppas så att det kommer med ett fint pluss <3

Jag har 2 vänner som sökte hjälp efter en lång tids försök utan framgång, (mer än 1 år) och som då faktiskt blev gravida på naturlig väg! Så det behöver inte betyda att det är omöjligt även om det gått mer än 1 år
  • NurseMom

Jag har som sagt bim runt den 24-25:e, tyckte mig känna symtom (molvärk och öm på sidorna om brösten) i förrigår men nu känner jag ingenting. Blir så osäker och känner nu att det kanske inte blev nåt. Jag ska nog testa på fredag eller lördag (bim -6). Så svårt att vänta!

• Jojjo87
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-18 14:10:31 följande:

Man känner sig väldigt ensam för att man tänker så mycket på det men inte har så många eller ingen att prata med det om.

Jag sexpressar sambon varenda månad, men han gillar nog att bli beordrad så han går igång på det *asg*

Haha win win för båda då ;)
  • Anonym (Lång väntan)
    NurseMom skrev 2020-03-18 14:34:56 följande:

Jag har 2 vänner som sökte hjälp efter en lång tids försök utan framgång, (mer än 1 år) och som då faktiskt blev gravida på naturlig väg! Så det behöver inte betyda att det är omöjligt även om det gått mer än 1 år

Anonym (Ewa) skrev 2020-03-18 10:11:01 följande:

Solskenshistoria: Jag och min sambo försökte i nästan två år innan jag blev gravid på 23:e försöket. Då hade vi bokat tid för utredning av fertilitet. Det var så roligt att avboka den tiden. Nu är jag gravid i v 26 och allt ser bra ut.

Ingen av oss har barn sedan tidigare.

Tusen tack båda två! Hoppas så innerligt att de tar sig för oss också <3
  • Anonym (Millis)

Tror jag plussade med ett testa tidigt precis. Sjuuuukt svagt dock. Vet inte om jag vågar tro på det ens...

• Teadk

Mensen kom på dagen (i söndags) men ghostar sen igår, blödde mycket sparsamt i en dag typ. Fattar ingenting.

• Nathiis

Bim idag och inte någon mens i sikte .. Djupandas - *Den är bara sen, den är bara sen* x'D Allt för att inte hoppas för mycket ..

• Anonym (Swich)
    Nathiis skrev 2020-03-19 08:10:05 följande:

Bim idag och inte någon mens i sikte .. Djupandas - *Den är bara sen, den är bara sen* x'D Allt för att inte hoppas för mycket ..

Samma här!
  • Anonym (Millis)

Testade negativt med clearblue digitalt.

Någon som har erfarenhet av att få svagt på testa tidigt men neg på digitalt fast ni va gravida?

Behöver lite pepp i min panik :(

Svar på tråden BIM mars 2020