Liberté skrev 2020-03-12 23:17:33 följande:
Ledsen men ingen bryr sig, du får väl öppna ditt egna hem och kasta ned hela din lön i avgrunden.
Somliga andra föredrar att barnen har fungerande skola, föräldrarna får bra vård samt rättsväsendet klarar sig i landet.
Ingen kommer tacka dig för ditt godhetsknarkande när samhällets funktioner brakar ihop en efter en.
Spännande att du säger saker åt mig - saker som jag inte har sagt. Hur känns det att leva i mitt huvud?
Jag påpekade i det inlägget folks moral på nätet, inget annat. Genom tråden har jag påpekat att vi faktiskt HAR pengar att hjälpa andra med, att vi SKA ha kontroll vid gränsen samt att som begår brott SKA lagföras.
Jag har även nämt våra ekonomiska problem har många fler sidor än flyktingvågen (den var en del, ja), samt att jag tror att Sverige inte skulle må bra av att få Japans demografi.
Jag har inte rört frågan om mängde flyktingar., jag har endast velat ge perspektiv till diskussionen. Så, mycket spännnde att du kan veta vad som rör sig mitt huvud.
Till sist: jag förväntar mig inget tack för min OTROLIGA godhet :). (sarksam.... duh....)
SWO