• Tommy2

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • SWO
    Liberté skrev 2020-03-12 23:17:33 följande:

Ledsen men ingen bryr sig, du får väl öppna ditt egna hem och kasta ned hela din lön i avgrunden.

Somliga andra föredrar att barnen har fungerande skola, föräldrarna får bra vård samt rättsväsendet klarar sig i landet.

Ingen kommer tacka dig för ditt godhetsknarkande när samhällets funktioner brakar ihop en efter en.

Spännande att du säger saker åt mig - saker som jag inte har sagt. Hur känns det att leva i mitt huvud?

Jag påpekade i det inlägget folks moral på nätet, inget annat. Genom tråden har jag påpekat att vi faktiskt HAR pengar att hjälpa andra med, att vi SKA ha kontroll vid gränsen samt att som begår brott SKA lagföras.

Jag har även nämt våra ekonomiska problem har många fler sidor än flyktingvågen (den var en del, ja), samt att jag tror att Sverige inte skulle må bra av att få Japans demografi.

Jag har inte rört frågan om mängde flyktingar., jag har endast velat ge perspektiv till diskussionen. Så, mycket spännnde att du kan veta vad som rör sig mitt huvud.

Till sist: jag förväntar mig inget tack för min OTROLIGA godhet :). (sarksam.... duh....)

SWO
  • SWO
    AnonymMänniska skrev 2020-03-13 01:19:58 följande:

Senast jag kikade på statistiken så är utvandringen igen mycket större än invandringen som vanligt. Vem fan vill stanna kvar en deppig mörk håla i Nordpolen. Kommer själv fly ut så fort jag blir klar med examen. 

Jag bara måste: "Jag vill inte att folk som inte tycker om sina länder flyttar till mitt land! Jag tycker inte om mitt land pga det - jag måste flytta till annat land!"

Var bara tvungen :) Sorry!

SWO
  • SWO
    SWO skrev 2020-03-13 06:33:26 följande:

Jag bara måste: "Jag vill inte att folk som inte tycker om sina länder flyttar till mitt land! Jag tycker inte om mitt land pga det - jag måste flytta till annat land!"

Var bara tvungen :) Sorry!

SWO

Vet att du inte sa det första i ditt inlägg, men det passade diskussionens art.

SWO
  • Anonym (%)

89% svarar att det inte är dags att öppna våra hjärtan igen.

89%!
    Vissa försöker påstå att nästan alla hatar SD. Men 89% håller på SD:s linje.
    Så skrikmåsarna i tråden kan läsa omröstningen och skippa sitt struntprat. Ni lurar nämligen ingen (eller ja, ni lyckas i vart fall inte lura 89%).

• SWO
    Anonym (%) skrev 2020-03-13 09:51:06 följande:

89% svarar att det inte är dags att öppna våra hjärtan igen.

89%!

Vissa försöker påstå att nästan alla hatar SD. Men 89% håller på SD:s linje.

Så skrikmåsarna i tråden kan läsa omröstningen och skippa sitt struntprat. Ni lurar nämligen ingen (eller ja, ni lyckas i vart fall inte lura 89%).

Länka gärna!

Här är en undersökning:

www.expressen.se/nyheter/majoriteten-ta-emot-annu-farre-flyktingar/

Lite annan info:

www.hemhyra.se/nyheter/lista-sa-manga-nyanlanda-ska-kommunerna-ta-emot-2020/

SWO
  • Anonym (%)
    SWO skrev 2020-03-13 13:25:47 följande:
    Länka gärna!

Här är en undersökning:

www.expressen.se/nyheter/majoriteten-ta-emot-annu-farre-flyktingar/

Lite annan info:

www.hemhyra.se/nyheter/lista-sa-manga-nyanlanda-ska-kommunerna-ta-emot-2020/

SWO
    Du skriver i en tråd som börjar med en omröstning.
    Behöver jag länka åt dig för att du ska klara av att hitta trådstarten???
    Du borde kanske inte skriva i tråden innan du läst trådstarten?
  • SWO
    Anonym (%) skrev 2020-03-13 14:47:17 följande:

Du skriver i en tråd som börjar med en omröstning.

Behöver jag länka åt dig för att du ska klara av att hitta trådstarten???

Du borde kanske inte skriva i tråden innan du läst trådstarten?

Tack för upplysningen. :)

Jag har läst TS, dock är detta är bra tag sedan, men nu ser jag vart din info kom ifrån, kopplade inte helt att det var därifrån din inlägg syftade. Man tackar!

SWO
  • Xenia
    Tommy2 skrev 2020-03-04 17:53:57 följande:

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Förstår inte frågeställningen. De trängs ju inte på Arlanda så varför skulle Sverige ta emot alla?

Det bästa vore om FN intervjuade dem och förklarade vissa för "äkta flyktingar". Då kan Sverige hämta hit en del som kvotflyktingar.

EU måste förstås samarbeta. Vad har du för lösning på problemet? Att alla stannar i Grekland? Att de skjuts ihjäl innan de kan ta sig i land till Grekland?
  • Anonym (2,3,5)

Alternativ 2 och 3 är samma i praktiken.

• IngGaard

Precis som Isabella Lövin säger så har vi haft turen att födas i ett rikt land, därför ska vi systerligt dela med oss till de som inte haft samma tur. Mp ligger långt fram i modernt resonemang och agendan, de vågar också visa för sina anhängare vilken väg agendan ska drivas. Vi fick det för bra och nu måste vi dela med oss, så kallad fördelningspolitik, vi måste känna med våra systrar globalt, tack och lov har vi en feministisk regering som går i den riktningen.
    Som journalist har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras, jag pratar mycket med miljöpartister och blir varm varje gång då jag får bekräftat att det patriarkala och rasistiska Sverige är under avveckling. Vi når snart den gräns att det inte går att skilja Sverige som nation eller region i Europa, svenskarna ska inte kunna fatta ett hållbart argument som visar att Sverige är en nation dvs det finns inget kvar att försvara.

Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?