• Nykär15

Bim Maj 2020

Maramba skrev 2020-05-14 09:21:48 följande:

Jag har inte använt dessa test förr (köpt ett storpack på tradera) och det fanns inga instruktioner om inom vilken tid testet ska läsas av. Första bilden är efter fem minuter och andra bilden är samma test efter 20 minuter. Skulle tro att fem min är mer rätt att läsa av och i så fall får jag nog se det som blankt tyvärr :(.

Ser inte bilderna :/
  • Nykär15
    Emmethhh skrev 2020-05-14 10:46:46 följande:

Varför ska man ta progesteronkräm?

När man är äldre kan egna produktionen minska, progesteron ökar tillväxten av slemhinna i livmodern och förbereder den att bli mottagligt ett befruktat ägg. Även att hålla kvar en graviditet om man haft upprepade missfall.
  • Nykär15
    Maramba skrev 2020-05-14 09:21:48 följande:

Jag har inte använt dessa test förr (köpt ett storpack på tradera) och det fanns inga instruktioner om inom vilken tid testet ska läsas av. Första bilden är efter fem minuter och andra bilden är samma test efter 20 minuter. Skulle tro att fem min är mer rätt att läsa av och i så fall får jag nog se det som blankt tyvärr :(.

Nu såg jag! Kan nog ändå ana nåt?!
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-14 11:48:59 följande:

Hur kan det vara så olika? Läste om alla som använde mellan 1-4 pump per dag.

På min står det att 6 pump motsvarar det, men kan ju vara olika mycket som kommer ut. Tycker du ska ta den starka!
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-14 11:45:37 följande:

Antingen ser jag i syne på alla mina test eller så är det nå fel på dessa? Tycker jag ana något varje dag, men blir ju aldrig starkare :(

Men vad konstigt, testlagret brukar aldrig ge spök...vilken dag är du på nu?
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-14 12:18:14 följande:

Äl+10 idag. Ser du något där?

Jag tycker nog det...när det torkat, kan du se nåt om du håller det mot en lampa, ex på mobilen? Om det är kvar ett streck så är nåt på gång, och är ju så tidigt än! Jag är på äl+12-13 idag och det var lite starkare idag men går väldigt långsamt första dagarna :)
  • Nykär15
    emmsenj skrev 2020-05-14 12:25:49 följande:

Frågar igen :)

Är det någon här som tempar och fått positivt? Höll er temperatur sig väldigt hög efter ÄL och fram tills ni testade? Tycker det är stressigt att se tempen på mornarna eftersom den ju vad jag förstått ska ligga högt ihållande efter ÄL för att man ska vara gravid. När jag blev gravid senast var det så (att tempen var högre än vanligt efter ÄL just den gången) så blir så deppig när jag ser temperaturen gå ner även om den kan hoppa tillbaka dagen efter.

Jag har bara haft koll med vanlig termometer i örat :)

Brukar ligga på 36,6 och den steg efter äl och ligger nu på nästan 38 sedan en vecka. Plussade igår :)
  • Nykär15
    Wifey. skrev 2020-05-14 14:36:45 följande:

Grattis till er som plussat!

Men ni som plussat eller har barn sedan tidigare, när har ni kunnat plussa tidigast med vanligt test? Dvs inga testa tidigt.

Känner mig jättegravid men testa tidigt har visat negativt dessa tre dagar (ÄL+7 till ÄL+9, vet jättetidigt). Vill inte köpa fler då jag redan har 10 vanliga hemma. Men hur många dagar efter ÄL ungefär brukar man kunna ta dem?

Tidigaste var äl+9 men nu denna gång äl+11. Mina är från Testlagret.

Äl + 7 har ägget knappt fäst och tror inga test kan visa då.

Jag har mått sjukt illa sen äl+7, något jag aldrig gjort före plus innan, men visade sig vara symtom :)
  • Nykär15
    Enwo skrev 2020-05-15 06:12:11 följande:

Jag vet jag har bim imorgon. Men när en känsla bara finns i kroppen.

Hade test hemma så jag tänkte varför inte.

Ser ni något?

Hoppas att bilden kommer med annars tar jag bort inlägget.

Jag ser!!
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-15 07:44:01 följande:

Dagens test visa också en skugga. 20 min senare forsar blod. Bim-4. Min mens är ALDRIG tidig. Alltid mellan 32-38 dagar cycle... :( men men. Hoppar över till juni-tråden. Stort lycka till till er som ftf väntat!! Och stort Grattis till er som plussat! <3

Usch vad tråkigt, beklagar! *kram*
Svar på tråden Bim Maj 2020