• Nykär15

Bim Maj 2020

Elina22 skrev 2020-05-25 20:20:07 följande:

Tack för svar. Nee det är nog mens, är mycket blod som annars vid mens, samt mensvärk. Ja, eller alltså, har bara kört med ÄL test i cirka 6 månader och då har det varit typ 9-10 dagar. Kan man skaffa progesteron utan att ta kontakt med gyn tror du?

Progesteronkräm finns, men vid då kort lutealfas tror jag du behöver starkare vagitorier ändå, blir väldigt mycket kram annars, men kan vara värt prova förstås! Moodmama har krämen, den starka ska man ha. Men bra ta kontakt med gyn för hormonprover så du ev kan få lite hjälp :)
  • Nykär15
    isa94 skrev 2020-05-25 22:41:54 följande:

Jippi!

Plussat och har bim imorgon.

Misstänkte det men vågade inte tro nått, haft otroligt lite tålamod, diffust illamående på kvällar och efter jag ätit något sött. Idag har jag haft molande värk i magen. Av vad jag skrivit kring förra graviditeten var det exakt samma då. Känns ändå som att mensen kommer komma som vanligt imorgon eller någon dag efter. Men hoppas inte!

Stort grattis!!!
  • Nykär15
    Tildasafira skrev 2020-05-26 08:56:28 följande:

Hej alla!

Min BIM var senast i söndags. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Jag har vad jag tror fått 3 svaga plus på CB - senast i lördags. Men de stegrar inte riktigt. Tog även ett digitalt i samband med, 1a "plusset" i torsdags(var helt säker på plus då) men det visade "inte gravid". Tog ännu ett cb i fredags och i lördags och båda visar samma svaga plus. Kan det bara ha varit för tidigt för digitalt i torsdags? Ellet har jag fått 3spök i rad?? Nu vågar jag typ inte testa hahah, känner mig ju gravid och mensen är sen. Men test som visar svagt. Läst om folk som plussar 1 v efter bim, nån med erfarenhet?

Har du bild på dina test?
  • Nykär15
    Tildasafira skrev 2020-05-26 09:20:19 följande:

Iofs inte testat sen i lördags heller

Jag tror det är nåt där!

Men gillar inte cb, tycker det är enklare se på sticka!

Kan visa hur mitt svaga såg ut som gav gravid 1-2 på digitalt på ÄL+12:

• Nykär15
    Tildasafira skrev 2020-05-26 16:13:09 följande:

Åh du ger mig hopp nu! Blir tokig på mina svaga plus. Sla ta ett digitalt i dagarna!

Ja gör det!!
    Bakpotatis skrev 2020-05-27 09:46:56 följande:

Jag är helt chockad - har haft spottings i några dagar och var 100% säker på att mensen var på väg. Tog ändå ett test nu på morgonen och tycker det ser positivt ut!!! Ser ni något?? Det är bara ÄL+9 men har sån kort lutealfas att mensen var beräknad till imorgon. Har någon erfarenhet av Babyplans tidiga test? Kan det visa falskt? 

Det ser positivt ut! Ingen erfarenhet av testet men strecket är ju rosa, grattis!
  • Nykär15
    Bakpotatis skrev 2020-05-27 13:09:58 följande:

Tack! Jag hoppas verkligen på det bästa. Fick MA i mars så detta är verkligen efterlängtat... Fortfarande innan BIM så ska testa igen om några dagar för att vara säker på att det faktiskt är på riktigt

Ja MA är skit...gått igenom både missfall, MA och utomkveds...så är orolig för min lilla kotte därinne <3
  • Nykär15
    Syrsan skrev 2020-05-27 18:41:28 följande:

Hmm, känns positivt. Eller vad tror ni?!

Stort grattis!!!
  • Nykär15
    Silverpilen skrev 2020-05-28 08:27:15 följande:

Testade positivt imorse :) tog två test före ja tog fram det digitala, de andra testen hade så svaga streck, så jag vågade inte tro att det faktiskt var positivt :D

Tog inga foton på de andra testen. Har Bim 30.5.

Åhh stort grattis!!!
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-28 20:50:20 följande:

Mens på G här. Tänkte testa progesteronkräm nästa cykel eftersom det förmodligen var den som gjorde att jag blev gravid med dottern efter nästan två år :) Men kommer ju inte ihåg hur man gör! Vilken kräm har ni och hur ofta och hur mycket smörjer ni? När ska man börja och när ska man sluta? :)

Börja ca 2 dgr efter äl så ägget säkert släppt, sen fram till BIM, sluta vid negativt test så mensen får komma.

Jag har haft den starkare varianten och tagit 6 pump morgon och 6 på kvällen, variera plats och ta på tunn hud som tar upp bättre.
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-05-29 06:16:03 följande:

Hur mycket innehåller din kräm per pump? På den jag beställt motsvarar en pump 50 mg, så det skulle då bli 300 mg morgon och kväll, dvs 600 mg totalt. När jag läser på moodmama rekommenderar de oftast 200 mg per dag totalt och i vissa fall det dubbla.

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.
    Lizzie09 skrev 2020-05-28 22:35:04 följande:

Tack! :) Vilka ställen på kroppen har du smörjt på?

Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-05-29 07:08:32 följande:

Tack, bra, blev lite fundersam. :)

Haha ja det kan jag förstå! :)

Nu tar jag ju vagitorier istället efter att jag plussade, och då 300 mg/dygn. Men det är kladdigt som tusan, man får attackflytningar som svämmar över, trosskydd stoppar det inte :/ men vad gör man inte <3
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:39:59 följande:

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

Oj vad kul! Grattis! Hoppas cb visar tydligare, jag tycker du ska köpa digitalt, ger inga svårtolkade streck iaf :)
  • Nykär15
    Elina22 skrev 2020-05-29 20:44:14 följande:

Oj!! Citerade fel. Såg att du svarat i denna kommentar :) men typ stryka lite lätt bara?

Smörj in som en lotion över en större yta, typ insidan underarmen ett tillfälle, knäveck nästa osv, upptagningen blir bättre om man varierar :)
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 09:13:02 följande:

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

Ökar långsamt i början, dubblas varannan dag och stegring syns långsamt på stickorna, oroa dig inte :)
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 09:13:02 följande:

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

Här är mitt på äl+12:

Och här är 2 dagar efter BIM (4 dagar senare) samt 4 dagar efter BIM (6 dagar senare än första bilden)

• Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-30 10:30:04 följande:

Tack snälla du! Eftersom jag hade lite bruna flytningar när jag torkade mig häromdagen så blev jag lite extra nojig. Men då är nog allt som det ska :) Har inte berättat för sambon än utan tänkte göra det imorgon på mors dag, är så svårt att inte försäga sig när man har massor med symtom, haha! Hoppas på att det ökat tillräckligt för att kunna ses på ett digitalt imorgon, annars får han se ett vanligt cb :)

Åh vilken fin överraskning! Säker på att digitala visar då! Jag hade blödning både på BIM och lite stänk i tre dagar så var säker på det var kört men enligt blodprov ökade det ju och är fortfarande gravid i v 6+1 nu. Ska på VUL om 10 dagar, hoppas innerligt att det ser ok ut då.
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-31 08:18:24 följande:

Det är något väldigt speciellt när man får det svart på vitt! Dags att överraska mannen min <3

Ja digitala slår allt när man får se den texten :) stort grattis!!
Svar på tråden Bim Maj 2020