• Nykär15

Bim Maj 2020

Bebis2021 skrev 2020-05-19 06:25:38 följande:

Är du med i någon grupp för gravida på fb?

Såg nu att du skrev fb! Nej det är jag inte...blev så ledsen de gånger jag var med och sen fick missfall och ma...så sist skippade jag det och tror inte jag går med i nån nu heller...
  • Nykär15
    Steeph skrev 2020-05-19 11:43:33 följande:

Bara jag som ger upp hoppet redan vid typ ÄL+8?... 2:a försöket nu efter ma och allt känns hopplöst. Har en stark känsla att vi inte kommer plussa denna månad heller..

Tycker äl+6-8 är jobbiga...får alltid en dipp med hopplöshetskänslor då :/ kram till dig <3 ge inte upp!
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-19 13:36:04 följande:

Det slutade blöda helt efter jag skrev sist. Sedan har några droppar kommit här och där. BIM idag. Ingen mens än. Inte tagit test sen i lördags (vilket var helt blankt då) eftersom jag inte har några symptom alls längre. Var så säker på att mensen skulle komma natten till idag. Lite sur att jag inte tog test imorse. 

Kom på idag att jag ställt in mig på att plussa tidigt då jag gjorde det med sonen. Men min cykel var flera dagar kortare på den tiden. Så jag borde inte börjat testa så tidigt som jag gjorde nu.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Känner mig inte ett dugg gravid - vilket jag gjorde förra veckan när jag testa 3 ggr om dagen, haha.

Ta ett test i morgon, håller tummarna!
  • Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-20 23:24:11 följande:

Hej allesammans!

En fråga, jag är på ÄL + 9 idag och har en sådan galen ?mensvärk? eller vad det nu är, kan en växande livmoder resultera i kraftig värk eller är det med största sannolikhet mensvärk? Har regelbunden mens och det är 5 dagar kvar så känns konstigt att jag får en sådan värk så tidigt. Brukar få den i samband med att mensen kommer, som att jag ?värker? fram mensen (samma dag alltså). Känns dock inte så hoppfullt detta... testen har varit negativa, det är ju dock tidigt ännu.

Hade sjuuuuk värk denna gången från äl+10 till BIM+3, nu har det lagt sig men molar fortfarande men tack o lov lite mindre. Plussade på äl+11 :)

Hoppas på samma för dig!
  • Nykär15
    Emmethhh skrev 2020-05-21 19:35:07 följande:

Jag har ju inte BIM förrän nästa helg så ska försöka vänta tills dess. Får se om jag kan hålla mig. Just nu är jag illamående också vilket känns alldeles för tidigt för att kunna bero på graviditet..

Jag blev illamående från äl+7 och fram till BIM, aldrig hänt innan! Så tog det inte som ett symtom, men visade sig vara så! Jag mår mindre illa nu. Normalt brukar det komma runt v 7 så förstod inte alls.
  • Nykär15
    Fröken92 skrev 2020-05-24 20:16:33 följande:

Kvällsurin (hållit cirka 3 timmar) på BIM-3. Hoppas lillen stannar Har lätt ?molvärk? centrerad på vänster sida och ömma bröst.

Stort grattis!!
  • Nykär15
    Hallihopp skrev 2020-05-24 10:48:06 följande:

Hej! Detta blir mitt första inlägg i tråden men har följt den under hela Maj :). Tog ur min P-stav i början av maj där jag fick mens. Har haft relativt regelbunden mens under sista året med p-staven så räknar att jag ska ha BIM nästa helg (29-30 maj). Jag har inte räknat med ett plus denna första månaden men känner ändå av en molvärk och ömma bröst vilket gör att jag ändå får upp hoppet?

Vill bara lätta mitt hjärta här med er då jag har en enorm oro just nu då jag drack några glas vin i fredags D: jag har trott att det inte är någon fara de första veckorna av en ev graviditet då fostret inte delar blodomlopp osv.? Gav mig hur som ut och googlade, vilket visade sig att det visst kan ha en påverkan vilket gav mig en enorm ångest...

Tänk inte på det!!

Jag lever som vanligt innan ett ev plus, sist tog det oss två år och hade inte velat/orkat leva med restriktioner så länge.

Drack före plus denna gången med...
  • Nykär15
    Emmethhh skrev 2020-05-25 09:57:54 följande:

BIM-3 och testade negativt idag. Oron för ?tänk om jag inte kan få barn? börjar komma. Trots att jag vet att det kan ta uppemot ett år. Maj var ju första försöket

Ja ge inte upp på första försöket! De flesta tar det lite tid för :) man lär sig hantera det och inte vara helt uppslukad av det.
  • Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-25 11:28:59 följande:

Var inte orolig, sist gång vi försökte höll vi på 13 månader och sen tog det sig. För det flesta tar det lite tid innan det tar sig! Man får ha lite tålamod :) (Vet att det är skitsvårt).

Tror du citerade fel :) jag är redan gravid <3
  • Nykär15
    Elina22 skrev 2020-05-25 14:05:26 följande:

Nu kom mensen.. kom 24/5 istället för 28/5 som den skulle. Verkar verkligen inte funka för mig... min lutealfas var alltså bara 9 dagar. Borde jag kolla upp detta? Någon som varit med om samma? Har ju hört en massa skräckhistorier om korta lutealfas, att det är mycket mycket svårare att bli gravid.

Ja ägget hinner ju inte fästa in ordentligt och kroppen sköljer isf bort det med mens vid kort lutealfas. Oftast behöver man höga doser av progesteron utskrivet, värt ta kontakt med gyn isf för utredning.

Men, tänker med att det kan vara nidblödning? Isf slutar blödningen igen och 3-4 dgr senare borde hcg kunna fångas upp. Blöder du mycket? Har det hänt förut att lutealfasen varit kort?
Svar på tråden Bim Maj 2020