• mzl93

Bim Maj 2020

Nykär15 skrev 2020-05-05 16:15:47 följande:

Ha så är det för mig med! Bra beskrivning tycker jag :)

Vissa får som vatten med, men de ska inte vara vita, gula eller kletiga runt äl. Däremot har inte alla så mycket att det kommer ut, då kan äl-tester vara bra för att lokalisera äl (digitala kräver mindre huvudbry och tolkning)

Åh då har jag nog inte haft ägglossning i sånt fall :( har ju mina hormonproblem men jag har bett om telefontid med läkare och de ska ringa på fredag så jag får se om jag får ta något blodprov kanske :)
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-05 16:13:32 följande:

Ja men detsamma! Verkar som att vi har en del gemensamt haha. Jag är lite osäker på Bim men borde vara 15/16.

När tänkte du börja testa?

Åh jag vet inte, känns inte som att det blev något denna gång tyvärr så jag tror jag ska försöka vänta på mensen! Har två test hemma men ska försöka låta bli dem haha!

Du då?
  • mzl93
    Izzul skrev 2020-05-06 13:33:15 följande:

Hej Alla, 

Stort Grattis till er som plussat och all kärlek till er som fortfarande kämpar. 

Jag har dragit mig för att skriva men här kommer min historia. 

Kemiskt missfall juni 2019

Missed Abortion okt 2019: v.11 (Dog i vecka 10)

Missfall feb 2020: V. 9 (Såg hjärtat slå en vecka innan)

Kemiskt Missfall  april 2020

Jag fick ägglossning två veckor efter det senaste kemiska missfallet, så nu sitter jag är och väntar till BIM. Vet ju inte om när den är exakt denna månad beroende på knasigheterna förra. Men tror jag har BIM 10/11 maj. 

Jag fick maximalt utslag på clearblue advanced mån+tis. När ska jag räkna som ÄL dag 1. Hur räknar ni? Jag testade idag och helt blankt :/. Jag kände så mycket att jag var gravid, men nu tappar jag hoppet.

Tacksam för svar

Har inga svar men jag ville bara skicka lite kärlek och hejarop! Du är grym som orkar med :) <3
  • mzl93
    Saso85 skrev 2020-05-06 21:51:38 följande:

Jag är i samma sits, vill ha en tredje, men känner mig tveksam på grund av Corona... Vill också veta hur ni andra med bebislängtan tänker! <3

Alltså det är lite halvfarligt att säga åt befolkningen att pausa med familjebildning då det skapar ett glapp och viktiga samhällsfunktioner riskerar att sättas ur funktion. Tycker själv att det är märkligt att de säger såhär. Jag hoppas att Corona lugnar ner sig men samtidigt så spenderar man ju majoriteten av graviditeten hemma i trygghet och det är ju bara några få tillfällen som man har kontakt med vården. Längtan efter barn är så mycket större än att vikten jag lägger vid en shomme säger att vi ska vänta. Alltså jag vet inte om jag är naiv... Jag kan dessutom tillägga att jag har ENORM respekt för corona. Jag är inte den som sitter på uteserveringar eller åker och shoppar. Jag är alltså den som har isolerat mig i största möjliga mån. Tycker ändå jag har rätt att få längta efter barn. Kanske är dum men det skiter jag i.
  • mzl93
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-07 22:57:07 följande:

Jag är ÄL+4 och idag under eftermiddagen började det ila i ena sidan av magen? Ungefär samma smärta som vid ägglossning. Förstår att det troligtvis är alldeles för tidigt för att ens kunna vara en graviditet men man börjar undra. Så spännande! Har bim 17/5, men funderar på att ta något test innan eller kanske vänta. Allt beror på hur den här smärtan fortsätter eller ej haha

Har haft samma upplevelse som du! Att det sticks lite, men för mig är det båda sidorna :o

Jag kommer inte testa, tror verkligen inte att det blev något denna gång tyvärr! Men jag har samma som du, tänkte också att det var en sen ägglossning men det känns konstigt om det skulle vara det...
  • mzl93

ÄL +6 (tror jag) men riktigt ont i bröstvårtorna. För tidigt för att känna något antagligen men ont har jag! Drömde dessutom om ett flertal positiva gravtest haha! Jävlar va psyket är inställt på en graviditet just nu. Skrattande

• mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-05 16:13:32 följande:

Ja men detsamma! Verkar som att vi har en del gemensamt haha. Jag är lite osäker på Bim men borde vara 15/16.

När tänkte du börja testa?

Hur går det för dig (och alla andra med BIM 14-16/5)? Hur mår ni och hur känns det?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-08 19:14:43 följande:

Asså jag har ömma bröst, men jag är osäker på om jag brukar ha det denna tid i cykeln... Sen har jag liksom en känsla av att jag kommer plussa haha, helt sjukt. Får se om känslan stämmer. Hur går det för dig?

Ont som fan i bröstvårtorna. Iofs något jag kan ha innan mens också men det är ju 7 dagar kvar och så pass tidigt brukar jag inte ha ont. Men det är säkert önsketänkande! Pratade med läkaren idag och han lät mig (motvilligt) komma in och ta prover för mina prolaktinvärden nästa vecka. Jag stod på mig kan jag säga! Vilken jävla attityd läkare kan ha alltså... Suck. Jag har tvärtom otroligt svårt att tro att det blev någonting denna gång så jag väntar i princip bara in mensen och då ska jag köpa rosenrot :) håller tummarna för dig!!!!
  • mzl93
    Izzul skrev 2020-05-08 18:31:55 följande:

Nu tycker jag det är starkare! Vad säger ni?

JO MEN DET DÄR ÄR ETT STRECK!!! När har du BIM?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-08 19:39:21 följande:

Jo, många läkare verkar ha missat kursen om hur man bemöter människor tyvärr...Jag håller tummarna för dig även om du tror att det inte blir något!

Jag köpte hem cb early ändå.... funderar på om jag ska testa på tisdag ändå pga har världens sämsta tålamod. Så bra gick det att spela cool för mig!

Åååååh så spännande!!! Uppdatera om hur det går! Jag har två cb digital som ligger i en låda här hemma. Har jag inga PMSkänningar så tar jag nog ett test på BIM. KANSKE... Haha! Har inte riktigt bestämt mig! Vore kul att vara sen några dagar och ändå ana vad stickan kommer visa...
Svar på tråden Bim Maj 2020