• mzl93

Bim Maj 2020

Vemvetintejag skrev 2020-05-12 06:16:14 följande:

Tog ett cb testa tidigt nu på morgonen, inte en tillstymmelse till streck. Har bim på lördag (tror jag). Räknar med att mensen kommer komma då jag har inte har några andra symtom heller!

Då följs vi åt, mitt icke-digitala test visar negativt. Inte en tillstymmelse till spökstreck ens. Vi kanske får februaribebisar istället :)
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-12 09:47:53 följande:
    Med ditt digitala mäter på så högre mängd hcg så hoppet är inte ute! Håller tummarna för dig!!!
    Tog ett vanligt test imorse, och det var supernegativt! Så det är nog kört, börjar känna pms nu också Obestämd
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-12 14:19:59 följande:

Usch tycker synd om oss!!! Man kan ju inte låta bli att hoppas ändå trots att man vet att det är ganska kört denna månad.

Jag vet. Har varit jättetrött idag trots bra sömn inatt och inbillar mig direkt att det kan vara gravidsymptom samtidigt som jag vet att det inte är det. Jag är inte gravid, bara att fatta liksom :(
  • mzl93

Men alltså gud jag blir så lycklig av er som plussar! Vill så gärna joina er men tills dess: GRATTIS! Särskilt Mikkans som försökt så länge!! Herregud vilken känsla det måste vara!HjärtaHjärtaHjärta

• mzl93
    Maramba skrev 2020-05-13 21:41:13 följande:

Mina bröst började helt plötsligt läcka mjölk nu ikväll? Har väl aldrig varit med om liknande???

Har ammat min dotter men det slutade jag med för över ett år sedan. Har ni någonsin hört talas om eller varit med om det själv?

Är det för man går och hoppas som kroppen blir så pass skengravid att den drar igång mjölkproduktion, haha?

Försökt googla men hittar inget vettigt. Känns lite bisarrt.

Hoppas det inte är prolaktinnivåerna som spökar! Mina spökade förr men har stabiliserats, trots det har jag fortfarande lite mjölk. Haft det sedan 2013-2014... Stimulans (Knådande) kan starta upp produktionen men även stress. Hoppas inte att du har det då höga prolaktinvärden kan påverka fertiliteten tyvärr. Håll koll på detta och prata med läkare om det inte försvinner <3
  • mzl93
    Maramba skrev 2020-05-13 22:20:30 följande:

Tack snälla för svar. Hoppas det är något tillfälligt! Jag ska absolut kontakta vården om det inte ger med sig.

Ja det är det nog! Försök varva ner lite och säg åt partner och barn att hålla sig undan från brösten så ska du se att det löser sig! Min kille har tuttförbud nu och det gör att han fokuserar på annat, som kanske är lite roligare för mig haha! ;)
  • mzl93
    Mikkans skrev 2020-05-13 22:20:05 följande:

Tack snälla!! Är så glad och hoppas verkligen graviditeten hänger kvar i alla fall 38 veckor! :D

Ja nu jäklar! Håller ALLA tummar och tår för att allt ska gå bra! Underbart! :')
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 14:26:28 följande:
    Okej ska göra det! Hade tänkt vara helt cool och lugn men är ju verkligen helt besatt nu...
    Börjar tro att vi är typ samma människa haha! Jag har testat flera gånger nu men jag har gett upp. BIM imorgon eller övermorgon. Tänk om mensen bara kunde komma så man kan börja med rosenrot......
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 14:26:28 följande:
    Okej ska göra det! Hade tänkt vara helt cool och lugn men är ju verkligen helt besatt nu...
    Börjar tro att vi är typ samma människa haha! Jag har testat flera gånger nu men jag har gett upp. BIM imorgon eller övermorgon. Tänk om mensen bara kunde komma så man kan börja med rosenrot......
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 17:00:31 följande:

Haha, jag med!!

Vad gör rosenrot? Har dålig koll. Är lite rädd för att mixtra med min cykel också då den har gått som en klocka sen jag fick mens typ... enda är äggviteflytningar som jag inte kan hitta.

Precis samma här! Har läst ETT inlägg av en tjej som fick sin cykel rubbad. Andra pratar om att äggvitesekretet kommit på en gång när de börjat med rosenrot! Däremot ska man sluta äta dem vid ägglossning fram till efterföljande mens! Hur känner du nu då? Mensen på g? Jag känner inga tecken på mens än men däremot är alla test negativa :(
  • mzl93
    Elica89 skrev 2020-05-14 23:52:21 följande:

Godkväll, helt ny här.

Har försökt bli gravid sen augusti 2019.

Skulle fått min mens den 10/5, tog ett test nu under kvällen, det visade "ej gravid"

Googlat sönder Google

Haft ont i brösten, ont i huvudet, aningen förhöjd temp, 37.4, är lågtempad i vanliga fall.

Inte ett spår eller känsla av att mensen är på gång.

Ska ta ett test till imorgonbitti. Någon annan som varit med om liknande?

Håller tummarna för sega hcgnivåer!
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-15 06:30:18 följande:

Nej känner inget direkt, men brukar inte känna nån mensvärk förrns mensen kommit igång. Men tog ett test nu på morgonen, visade tvärblankt igen och nu är det ändå äl+12 så ger helt upp nu!

Mina är också helt blanka! Inte ens ett litet spökstreck kan man bli bjuden på hahaha! Fortfarande ingen mens... Inga spottings, ingenting. Sambon tror dock inte heller att det blev något denna gång. Väntans tider... (:

Även nyfiken på hur du har det nu, hur du mår och så vidare... Har du fått mens?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-15 21:05:14 följande:
    Asså jag mår verkligen ingenting... Har småsaker som gör att jag fortfarande hoppas; ingen mens, ingen viktuppgång som jag alltid har innan mens, lite smått illamående idag och sjukt trött. Men det är nog mest önsketänkande!

Men mina tester är precis som dina, inte en antydan till ens spökstreck haha. Har googlat sönder om folk som testat innan bim och det varit blankt för att sedan på bim få positivt, men inte hittat nåt! Haha.

Hur mår du?
    Jag vet inte. Alltid kissnödig typ. Det har hållt i sig sedan äl men jag tror inte att det är ett tecken på graviditet. DEPP är väl den huvudsakliga känslan. Skulle dock inte klaga om det blev en februaribebis istället. Hela sambons familj fyller år då så det vore kul att placera ännu en person i den månaden haha. Snacka om att försöka hitta ljusglimtar Tungan ute
  • mzl93

Bim är här men ingen mens... Än. Jag vill inte ta mer gravtest nu eftersom de varit totalt negativa hela tiden de senaste dagarna. Kul för alla som lyckas denna månad! Verkar inte krylla av folk som följer med i juni-tråden! STORT GRATTIS till er <3

• mzl93

Fortfarande ingen mens (bim +1) men jag tror att den när på g ändå tyvärr. Man märker att det är så mycket färre personer i tråden nu när många har plussat och de andra gått vidare till juni-tråden. Ska prova rosenrot så fort jag får mens fram till ÄL. Ska bli intressant och se om vi då får till en februaribebis istället! Kul att höra om en som lyckats med hjälp av rosenrot TVÅ gånger! Då blir man genast lite pepp på nästa cykel <3

• mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-17 16:57:38 följande:

Jag blir också sugen på att prova rosenrot nu haha. Är så deppig att det inte gick denna månad!

Same! Men nu börjar klassiska spottings dagen innan mens... Testade dessutom imorse, igen och det va negativt... Har du fått mens?
  • mzl93
    Fnattilur skrev 2020-05-17 17:02:47 följande:

Ja det har varit riktigt ös i den här tråden. Kul att läsa. :) Har inte skrivit så mycket själv på ett tag, har BIM 28/5 och är i första veckan efter ÄL när det inte händer så mycket. Har provat rosenrot för första gången den här cykeln (5:e försöket), så ska bli spännande att se om det har haft någon effekt.

Åh spännande!! Ser fram emot att höra om hur det gick :)
  • mzl93
    Silverpilen skrev 2020-05-17 17:16:29 följande:

Har själv också provat på rosenrot denna cykel. Hade ägglossning nu i helgen och fått till det fre, lö, sö.

Brukar ha ägglossning på cd 18. Men denna månad fick jag på cd 16 med rosenrot :)

Häftigt! Har själv saknat ÄL-flytningar och därför inte ens vetat om jag haft ägglossning. Därför jag ska prova och jag hoppas verkligen att det funkar!!!
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-18 06:21:48 följande:
    Ja eller jag fick spottings igår, har aldrig haft det innan? Kan ens menscykel ändra sig enbart för att man försöker skaffa barn? Haha.
    Nu kom min mens... två dagar sen. Jävla taskig kropp alltså. Ja jag börjar inse att kroppen gör lite som den vill nu när man själv vill ha barn... Men ja, jag går vidare i junitråden! Hjärta
Svar på tråden Bim Maj 2020