Någon mer som precis plussat
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Impa07: egna ägg även här ☺️
Hej Frusan och Cookee!😊
Grattis till era plus! Vad roligt med fler 40-plussare, jag är också 43.
Jag har inte varit så orolig att orka, utan mer oro för riskerna för MF eller något fel med bebis. När jag berättade för min läkare (går hos henne av helt andra skäl) blev hon så himla glad och berättade att hon själv fick en sladdis när hon var 43😊 Och hon sa tack vars henne höll hon sig ung och pigg, för att hon måste liksom. Det var skönt att höra☺️ Och sen när vi var på inskrivning hos BM berättade hon att hon också fick barn igen när hon var 42, tvillingar😅 Hon sa också att det var toppen att bli mamma igen efter 40. Så jag litar på dem helt enkelt!🙏🏻😊
Hur mår ni annars? Några symtom? Jag är extremt trött och illamående 24/7, inne i tuffaste veckorna nu tror jag🤢🤮🙈 Går in i v 9 imorgon.
Vi har NIPT inbokat om 2,5 vecka, längtar så! Är så nojig att det inte ska slå ett hjärta där inne eller att något ska vara galet. Så det blir en första bekräftelse att få se ett litet liv där inne, och ett första delmål att ta sig till🙏🏻😊
Känner samma, mest yngre som jag hör prata om att man inte skulle orka på samma sätt. Känner mer att jag har mer tålamod nu, ett större lugn i mig själv och väldigt mycket har hänt på de 16 år som gått sedan jag fick barn senast som gett erfarenhet och en trygghet i sig själv.
lite nojig över MA, men samtidigt lugnare den här graviditeten än då jag fick MA. Jag har väldigt mkt mer gravsymtom nu än sist, illamående som är absolut värst sent på kvällen. Mår bra på morgonen. Trött och så jäkla ömma bröst 😵?💫 magen ser redan ut som den är i 7:e månaden, så jag hoppas det ger sig. Annars blir det svårt att dölja några veckor till 😝 ska boka tid för inskrivning nästa vecka så får vi se hur de planerar.
hoppas allt ser fint ut på ditt NIPT 🥰
Jag har inga barn sedan tidigare och efter ett gäng missfall och x är min oro endast graviditeten i sig, hur det blir om det skulle gå vägen får lösa sig då, har noll oro att inte orka med pga åldern!
Är uppenbart fertil med 6 spontanangraviditeter, varav fyra under senaste året (sedan vår 2022 alltså), men har aldrig kommit längre än v 5-7. provar progesteronkräm denna gången, får se om det gör någon skillnad!
Jag har inga barn sedan tidigare och efter ett gäng missfall och x är min oro endast graviditeten i sig, hur det blir om det skulle gå vägen får lösa sig då, har noll oro att inte orka med pga åldern!
Är uppenbart fertil med 6 spontanangraviditeter, varav fyra under senaste året (sedan vår 2022 alltså), men har aldrig kommit längre än v 5-7. provar progesteronkräm denna gången, får se om det gör någon skillnad!
Känner samma, mest yngre som jag hör prata om att man inte skulle orka på samma sätt. Känner mer att jag har mer tålamod nu, ett större lugn i mig själv och väldigt mycket har hänt på de 16 år som gått sedan jag fick barn senast som gett erfarenhet och en trygghet i sig själv.
lite nojig över MA, men samtidigt lugnare den här graviditeten än då jag fick MA. Jag har väldigt mkt mer gravsymtom nu än sist, illamående som är absolut värst sent på kvällen. Mår bra på morgonen. Trött och så jäkla ömma bröst 😵?💫 magen ser redan ut som den är i 7:e månaden, så jag hoppas det ger sig. Annars blir det svårt att dölja några veckor till 😝 ska boka tid för inskrivning nästa vecka så får vi se hur de planerar.
hoppas allt ser fint ut på ditt NIPT 🥰
Håller med, känns mer lugn och trygg nu och massor av erfarenhet i bagaget.
Det är ju ändå skönt med mycket symtom just för att de ger bekräftelse på att något ändå pågår. Men fy vad jobbigt illamåendet och tröttheten är🤢😴 Och har som du väldigt ömma bröst också. Jag mår också bäst på morgonen och en lite stund på förmiddagen, under förutsättning att jag sovit ordentligt. Mår mycket sämre på em/kväll. Men har Lergigan Comp nu och det gör verkligen dagarna bättre iaf🙏🏻
Haha fattar vad du menar med magen! Jag är jättesvullen!🙈😅 Min sambo tar på magen och säger att det syns och känns, och jag garvar: Det där är bara gaser och svullna tarmar!🤣🤣
Tack, det hoppas vi också!🙏🏻🥰
Jag blir 42 i maj & är gravid i v 10 :)
vi har försökt i ca 1,5 år, tillslut lyckades vi, egna ägg & ingen hjälp :)
Jag blir 42 i maj & är gravid i v 10 :)
vi har försökt i ca 1,5 år, tillslut lyckades vi, egna ägg & ingen hjälp :)
Vad härligt, grattis :) ska ni göra kub/nipt?
Vad härligt, grattis :) ska ni göra kub/nipt?