Någon mer som precis plussat
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?
Jag gjorde ultraljud den 2 februari och allt såg bra ut. Jag trodde jag var i vecka 8+2, men det var tydligen vecka 9+0.
Hej
Precis Plussat och är i chock. Ej planerat alls blir ju 39 år o år. Var ju nöjd med de tre jag har. Minsta är 2,5 och galen ???????? hur ska vi klara en till liksom. Har alltid haft jätte svårt att bli gravid men inte nu heller
Rädd även för riskfaktorer man har som äldre och gravid. Haft många mf så att chansen att denna lilla sak klarar sig är lite men ändå.
När ringde ni till BM? Känns som att jag vill vänta några veckor än med att skriva in mig ifall det det inte går vägen. ????
Jag tänkte Vänta till efter jag gjort NIPT (bekostar det själv) nästa vecka.
Känns nästan inte som nån idé att skriva in sig hos Barnmorskan förrän efter vecka 12.
Skrev in mig på mvc i v 7+ pga hypotyreos som måste justeras vid graviditet.
vill man göra kub är det ju bra att va ute i någorlunda god tid så man hinner boka in ul.
Skrev in mig på mvc i v 7+ pga hypotyreos som måste justeras vid graviditet.
vill man göra kub är det ju bra att va ute i någorlunda god tid så man hinner boka in ul.
45 och oplanerat gravid i v.8+4 BF 15 september.
Känns lite skrämmande och varken jag eller min man vet hur vi ska känna eller tänka ang. detta.
Kommer vi ens att orka börja om med ett litet barn?
Jag har tre barn sen tidigare 27, 17 och 15 år gamla.
Vi kommer (om det går hela vägen) att ha ett barn som tar studenten samma år som jag och min man går i pension. Känns aningens konstigt.
Vi har ingen att prata med om detta heller, det är jobbigt.
Jag tänkte Vänta till efter jag gjort NIPT (bekostar det själv) nästa vecka.
Känns nästan inte som nån idé att skriva in sig hos Barnmorskan förrän efter vecka 12.
Ventilera här eller med barnmorska på mödravården. Normalt är att skriva in sig från ca v7+ , de är vana vid gravida över 40!
tidigaste ul som ingår i basprogrammet är kub runt v 13, det är fri abort upp till v 18+0, därefter till v 21+6 vid fosterskador (eller särskilda psykosociala skäl). Bor du i Sthlm kan jag göra ett ul på dig på jobbet :)